Selpak yaşam alışkanlıklarını nasıl dönüştürdü?
Selpak’ın hikâyesinde davranış değişikliği yaratarak yeni kategorilerin hayata entegrasyonu, en önemli konu. Bunun birçok ayağı var. Her şeyden önce; Selpak olarak tüketicinin hayatına getirdiğimiz yenilikler için tüketici gerçekliğinden yola çıkıyoruz, tüketicinin hayatının her anı ile uyumlu olacak ürünler yapıyoruz. Ardından bunları Türk halkına en yakın, en uygun şekilde anlatıyor ya da ulaştırıyoruz. Bunun için de pazarlama alanında yenilikçi ve yerel dokuya uygun çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Selpak’ın pazarda hızla kabul görmesinde, reklamlarımızdaki sıcak ve samimi dilin de katkısını belirtmek gerekiyor. 1991 senesindeki Ali ve Murat’ın hikayeleri, 1993'te hayatımıza giren Selpak fili, tüketici ile kurulan duygusal bağda çok önemli bir rol üstlendi. ‘Onlar halka değil, fil!’ sloganını bir kuşak hâlâ hatırlar. Kısacası, davranışları dönüştürmek zorlu bir yolculuktu, bununla birlikte markamızın bugün hane penetrasyonu en yüksek kategoriler arasında yer almasına bu yolculuktaki her adım katkı sağladı.
Yıllar içinde çalışmayı, üretmeyi, sektörümüze öncü olmayı hep sürdürdük; aynı tutkuyla hep daha iyisini sunmak için çalışmaya devam ediyoruz. Tüketicilerimize, ‘En iyisine ihtiyaç duyduğun her an, en iyisi Selpak kullan! 50 yıldır olduğu gibi bugün de...’ mesajını veriyoruz.
Markanın sosyal sorumluluk projeleri nelerdir? Bugüne kadar topluma ne gibi katkılarda bulundu?
Sosyal sorumluluk, davranış değişikliği yaratmaya giden yolda çok önemli bir rol üstleniyor. Yapılan çalışmalara değinmek gerekirse; 1992-2001 yılları arasında kişisel temizlik kağıdının daha yaygın kullanımını sağlamak ve hijyen bilincini de oluşturmak üzere, ilk etapta hijyenin önemini anlatan bir broşür ile havlu askısı ve Selpak Kâğıt Havlu, hane bazında yaklaşık 2 milyon Türk tüketicisine dağıtıldı.
2002’de, İpek Kâğıt ile İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitimi projesini başlatan Selpak, aradan geçen 18 yılda 65 ilde 8 bin 500 okula giderek toplamda 6 milyon 250 bin öğrenciye hijyen eğitimi verdi. 2011 yılında hayata geçen “Selpak Tuvalete Merhaba” platformunda sunulan içeriklerle bugüne dek dijital mecralarda milyonlarca ebeveyne eriştik. 2013 yılında başlatılan “Tuvalete Merhaba” evleri projesi kapsamında Türkiye turnesi düzenleyen markamız, altı ilde 350 binden fazla ebeveyne eğitim verilmesini sağladı.
Pandemi sürecinde değişen hijyen anlayışının Selpak açısından karşılığı nedir?
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak dezenfektanından kolonyasına, tuvalet kağıdından temizlik kimyasallarına kadar, ürettiğimiz ve sattığımız tüm ürünlerin toplumsal hijyene ve sağlığa katkısı olduğunu bilerek çalışıyoruz.
Kâğıt temizlik ürünlerinin hayatımızda vazgeçilmez bir yeri var. Tüketiciler pandeminin ilk günlerinde kâğıt temizlik ürünlerine de en az ekmek ve su kadar ilgi gösterdi. Hijyen ürünleri, dezenfektan, antibakteriyel özellikli ıslak ürün tercihleri arttı, banyoda kâğıt havlu kullanımı ağırlık kazandı. Biz de bu dönemde ürünlerimizin pandemi ile mücadeleye katkı sağlayan ürünler olduğu bilinci ile üretim kapasitemizi ve dağıtımımızı maksimize ettik. Artan hammadde maliyetlerine rağmen fiyatlarımızı kalite performans dengesinde, tüketicilerin ödediğine değer fiyatlarda tutarak hem tüketicilerimize hem de müşterilerimize destek sunduk.
Global ve öncü bir marka olarak Selpak’ı yeni dönemde neler bekliyor?
50 yıllık bu uzun yolculuk, pek çok başarıyı beraberinde getirdi. Markamız, Türkiye’nin hijyen alışkanlıklarını değiştiren marka olarak da tüketicilerimizin zihninde farklı bir konuma yükseldi. Çok önemli bir mirasa sahibiz. Bugün ise bu mirası daha ileriye taşıma, 50. yılından öteye bakarak Selpak’ın gücüne güç katma hedefini taşıyoruz. 50. yılımızı fırsat bilerek, her şeyin hızla değiştiği ve her alanda önemli bir dönüşümün yaşandığı 2021 yılında tüketicileri odağımıza aldık ve logomuzu, ambalajlarımızı, sloganımızı yeniledik. Yeni dönemde de “En iyisine ihtiyaç duyduğun her an, en iyisi Selpak kullan!” mesajımızla, tüm Türkiye’nin Selpak’la özdeşleştirdiği filimizle Selpak’ın vaatlerini tüketicilerimize sunacağız.
How has Selpak changed our lifestyles?
In Selpak's story, the most important topic is the integration of new categories into life by triggering behavioral change. This has many components. First of all, as Selpak, we begin with the consumer reality to make innovations, which we then bring to the consumer's life, and we make products that will be compatible with every moment of the consumer's life. Then, we tell or convey these products to the Turkish people in the most appropriate, familiar way. For this, we carry out innovative and local studies in marketing. It should be noted that Selpak's rapid acceptance in the market is attributed to the warm and sincere language in our advertisements. The stories of Ali and Murat in 1991 and the Selpak elephant that entered our lives in 1993 played very central roles in the emotional bond established with the consumer. A generation still remembers the slogan, 'They're not rings, they're elephants!' In short, transforming behaviors was a difficult journey. However, every step in this journey contributed to our brand's being among the categories with the highest household penetration today.
Over the years, we have always continued to work, to produce, and to be a pioneer in our sector; We continue to work with the same passion for always offering the best. We tell our consumers, 'Whenever you need the best, use Selpak! Today, as it has been for 50 years,” this is the message we are giving.
What are the brand's social responsibility projects? What contributions has it made to society so far?
Social responsibility plays a crucial role in creating behavioral change. Between 1992 and 2001, a brochure explaining the importance of hygiene, a paper towel rack, and Selpak Paper Towels were distributed to approximately 2 million Turkish consumers for their households in order to ensure more widespread use of tissue paper and to raise awareness of hygiene, use one of the studies as an example.
Selpak, which started the Primary Schools Personal Hygiene Education project with İpek Kağıt in 2002, went to 8,500 schools in 65 provinces in the past 18 years and provided hygiene training to a total of 6 million 250 thousand students. We have reached millions of parents on digital media with the contents offered on the “Hello to the Toilet” platform, which was launched in 2011. Our brand, which organized a tour of Turkey within the scope of the "Hello to the Toilet" houses project, launched in 2013, provided training to more than 350 thousand parents in six provinces.
What does the changing understanding of hygiene during the pandemic mean for Selpak?
As Eczacıbaşı Consumer Products, we work hard knowing that all the products we produce and sell, ranging from disinfectants to distilled alcohol, toilet paper to cleaning chemicals, contribute to the hygiene and health of our community.
Paper cleaning products have an indispensable place in our lives. During the first days of the pandemic, consumers showed as much interest in paper cleaning products as they did for bread and water. Preferences for hygiene products, disinfectants, and antibacterial wet tissues increased, and the use of paper towels in the bathroom grew. In this period, we maximized our production capacity and distribution with the awareness that our products are the products that contribute to the fight against the pandemic. Despite increasing raw material costs, we supported both our consumers and customers by keeping our prices in balance, evaluating quality and performance, and at values that match what consumers pay.
What awaits Selpak as a global and pioneering brand in this new era?
This long journey of 50 years brought many successes. Our brand has risen to a different position in the minds of our consumers as the brand that changed Turkey's hygiene habits. We have a very important legacy. Today, however, we aim to carry this legacy forward and to add strength to Selpak's by looking beyond its 50th year. Taking advantage of our 50th anniversary, we focused on consumers in 2021, as everything changed rapidly and a significant transformation took place in every field, and we renewed our logo, packaging, and slogan. In the new era, “Whenever you need the best, use Selpak!” With our message, we will present Selpak's promises to our consumers with our elephant, which all of Turkey identifies with Selpak.