SELPAK 50 YAŞINDA / SELPAK'S 50TH YEAR


Bugünden geleceğe Selpak

Selpak from today into the future

Kuruluşundan itibaren kalitenin ve yenilikçiliğin simgesi olan Selpak, global marka yolculuğunda bu değerler eşliğinde ilerliyor. Her zaman en üst düzey kaliteyi hedefleyen, inovatif ürünlerle tüketicilerin yaşamında çığır açan marka, yeni teknolojilerle bu alanlardaki çalışmalarını daha ileri bir boyuta taşıyor. 50 yıl boyunca önce Türkiye’de ve sonrasında 60’tan fazla ülkede insanların yaşamına değer katan Selpak’ın gelecek hedeflerini Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Operating Partner/ Global Expansion Özgür Akyıldız, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Uluslararası Satış Direktörü Arda Konor, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Kalite Güvence Müdürü Yeşim Günday ve Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri İnovasyon Direktörü Ürün Kandemirer’den dinledik.

Selpak, which has been the symbol of quality and innovation since its establishment, moves forward in its global brand journey with these values. The brand, which has always aimed at the highest level of quality and broke new ground in the lives of consumers with innovative products, takes its work in these areas to a higher level with new technologies. Eczacıbaşı Consumer Products Operating Partner/ Global Expansion Özgür Akyıldız, Eczacıbaşı Consumer Products International Sales Director Arda Konor, Eczacıbaşı Consumer Products Quality Control Manager Yeşim Günday and Eczacıbaşı Consumer Products Innovation Director Ürün Kandemirer discussed Selpak’s goals for the future.

Uluslararası bir oyuncu olarak Selpak…

Selpak as an international player…

image

“Türkiye’de markalı pazarın lideri Selpak’ın 60’ı aşkın ülkeye yaptığı ihracat ile global arenada önemli bir oyuncu haline gelmesinden gurur duyuyoruz. İhracatta yeni ülkeler ile ilgili iş geliştirme çalışmalarımız ise tüm hızıyla devam ediyor.”

“We are proud that Selpak, the leader of the brand market in Turkey, has become an important player in the global arena with its exports to more than 60 countries. Our business development efforts to expand into new countries in exports continue at full speed.”

ÖZGÜR AKYILDIZ

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Operating Partner/Global Expansion

Eczacıbaşı Consumer Products Operating Partner/Global Expansion

ARDA KONOR

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Uluslararası Satış Direktörü

Eczacıbaşı Consumer Products International Sales Director

Selpak’ın globalleşme yaklaşımının temelini hangi anlayış ve vizyon oluşturuyor?

Özgür Akyıldız: Selpak’ın yurt dışı büyüme yolculuğunda vizyonumuz; markanın Türkiye’deki 50 yıllık başarısını getiren kalite ve insan odağını tüm dünyaya taşımak. Selpak’ı, tüketicinin ihtiyaçlarına cevap veren, hayatını kolaylaştıran, kalite ve inovasyonun simgesi olarak pazarın lider markası haline getirmeyi hedefliyoruz. Bulunduğu her pazarda Selpak markası kalite ile eş anlama geliyor. 1980’li yıllarda başlayan yarı mamul ihracatı, 90’ların sonunda markalı ürüne, yani Selpak’a döndü. Globalleşme yolculuğumuzun bundan sonraki aşamasında Selpak’ın daha çok ülkede yer alması, stratejik coğrafyalarımızda ise yerel bir oyuncu olarak tüketiciye ulaşması temel önceliğimiz.

Bu konuda hangi çalışmalar yapılıyor?

Arda Konor: Selpak markasının global arenada hedeflediği noktaya ulaşması için hem marka hem ürün hem de ticari anlamda birçok projeyi aynı anda yönetiyoruz. Yeni ülkelerle ilgili iş geliştirme çalışmalarımız tüm hızıyla devam ederken, bulunduğumuz pazarlarda daha güçlenmek için marka iletişimlerimizi, yeni ürün ve ticari dönüşüm projelerimizi yürütüyoruz.

Dışa açılmayı bir sürdürülebilirlik unsuru olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu konuda geleceğe yönelik nasıl bir yol haritanız var?

Özgür Akyıldız: Günümüz koşullarında ihracat, yerelleşme ve lokal üretim kendi iç pazarında başarılı bir markanın büyümesi ve bununla beraber ülkesine katma değer yaratması için çok önemli. Bu noktada, Türkiye’de markalı pazarın lideri Selpak’ın 60’ı aşkın ülkeye yaptığı ihracat ile global arenada önemli bir oyuncu haline gelmesinden gurur duyuyoruz. Bu açılım Selpak markasının geleceğine olan güvenimizi daha da pekiştiriyor.

What is the sensibility and vision that form the foundation of Selpak's globalization approach?

Özgür Akyıldız: Our vision for Selpak's international growth journey is to carry the quality and human-driven focus that brought the brand's 50-year success in Turkey to the whole world. We aim to make Selpak the leading brand of the market as a symbol of quality and innovation that responds to the needs of the consumer, making their lives easier. The Selpak brand is synonymous with quality in every market it is in. Semi-finished product exports, which started in the 1980s, turned to branded products, namely Selpak, at the end of the 1990s. In the next phase of our globalization journey, our main priority is for Selpak to be present in more countries and in our strategic geographies, to reach consumers as a local player.

What is being done to achieve this?

Arda Konor: In order for the Selpak brand to reach its target in the global arena, we manage many projects at the same time, in terms of brand, product, and commercial aspects. While our business development efforts for new countries continue at full speed, we carry out our brand communications, new product and commercial transformation projects to become stronger in the markets we are already in.

How do you see opening up as a sustainability factor? What kind of a roadmap do you have for the future in this regard?

Özgür Akyıldız: Under today's circumstances, export, localization and local production are very important for the growth of a successful brand in its domestic market and for it to create added value for its country. At this point, we are proud that Selpak, the leader of the brand market in Turkey, has become an important player in the global arena with its exports to more than 60 countries. This expansion further reinforces our confidence in the future of the Selpak brand.

Bir kalite sembolü olarak Selpak…

Selpak as a symbol of high-quality…

image

“Selpak olarak ürettiğimiz tüm ürünlerde kaliteyi bir yaşam biçimi olarak benimsiyor, en üst kalite düzeyini hedefliyoruz. Müşteriyi, kalite anlayışımızın odak noktasına koyuyoruz.”

“As Selpak, we adopt quality as a way of life in all the products we produce and aim for the highest level of quality. We put the customer at the focal point of our understanding of quality.”

YEŞİM GÜNDAY

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Kalite Güvence Müdürü

Eczacıbaşı Consumer Products Quality Assurance Manager

Selpak’ın kalite yaklaşımının temelini hangi anlayış ve vizyon oluşturuyor?

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak temel amacımız, “Temiz ve sağlıklı bir yaşam için hayatın her anına eşlik etmek.” Bu kapsamda, ürettiğimiz tüm ürünlerde kaliteyi bir yaşam biçimi olarak benimsiyor, en üst kalite düzeyini hedefliyoruz. Müşteriyi, kalite anlayışımızın odak noktasına koyuyoruz. Aynı yaklaşım Selpak’ın kalite anlayışının da temelini oluşturuyor.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun, “Çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olma” ilkesiyle belirlenen standartların sağlanmasında, “Toplam Kalite Yönetimi” anlayışımızın katkısı çok büyük. Türkiye’nin ilk Kalite Başarı Ödülü’nü alan Yalova fabrikamızla başlayan bu yolculuk, tüm tüketim ürünleri tesislerimize yayılıyor. Proseslerimizde, uygun bilgi kaynakları kullanılarak ürün gerçekleştirme süreçlerinin her aşamasında veriler toplanıyor ve istatistik yöntemleri ile analiz edilerek sürekli iyileştirme çalışmalarına alt yapı oluşturuluyor.

Bu konuda hangi çalışmalar yapılıyor?

Ürünlerimize ve süreçlerimize katkı sağlayacağını düşündüğümüz yönetim sistemlerini mutlaka uygulamaya alarak kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Bitmiş ürünler, belirlenmiş olan özelliklere uygunluğunun garanti edilmesini sağlamak üzere gerekli olan muayene ve deneylere tabi tutulur. Girdi malzemeleri/yarı ürün/ürün kontrolleri, üretim ve verimlilik değerlendirmeleri, tüketici şikâyetleri analizleri, rakip ürün analizleri, tedarikçi değerlendirme ve denetimleri, özel müşteri denetimleri, fason üretim yönetimi, pazar araştırmaları, ürün spesifikasyon çalışmaları, toplam verimli bakım, beş adım uygulamaları, yalın üretim uygulamaları, tek nokta dersleri, toplam kalite eğitimleri ve öneri sistemleri, takım çalışmaları, farkındalığı artırma turları, sertifikasyon çalışmaları gibi faaliyetlerle kalite takibi ve sürdürülebilirliği sağlıyoruz.

Kaliteyi bir sürdürülebilirlik unsuru olarak nasıl değerlendiriyorsunuz?

Kalite, bütünsel bir yaklaşım. Kalite politikamızda da belirttiğimiz gibi tüketicimizi, toplumu, tedarikçilerimizi, çalışanlarımızı ve ilgili tüm paydaşları bir bütün olarak görüyoruz. Mesela, “İnsanların ve dünyanın iyiliği, sürdürülebilirliği için uygun olmayan hiçbir ürünü üretmeyiz ve dağıtmayız.” değerimiz ile örtüşecek şekilde, sürdürülebilirliği, yeni tedarikçilerimizi seçerken bir kriter olarak alıyor ve bu konuda sürekli iyileşmeleri yönünde onları teşvik ediyoruz. Hem tedarikçilerimizin üretimlerinde hem kendi üretimlerimizde oluşabilecek doğal kaynak israfını, milli servet ve iş gücü kaybını minimize ederek çalışmaktayız.

Bu konuda geleceğe yönelik nasıl bir yol haritanız var?

Yenilikçi, bütünsel ve sürdürülebilir kalite çalışmalarımıza devam ederek, tüm bu sistemleri yurt dışı yatırımlarında da yaygınlaştırıp, Selpak’ın kalite sürekliliğini global ölçekte devam ettirmeyi hedefliyoruz.

What is the understanding and vision that form the basis of Selpak's high-quality approach?

As Eczacıbaşı Consumer Products, our main goal is “to accompany every moment of life for a clean and healthy life.” In this context, we adopt quality as a way of life in all the products we produce and aim for the highest quality level. We put the customer at the focal point of our understanding of quality. The same approach forms the basis of Selpak's understanding of quality.

Our understanding of "Integrated Quality Management" contributes greatly to the achievement of the standards determined by the Eczacıbaşı Group's principle of "being the pioneer of a contemporary, high-quality and healthy life". This journey, which started with our Yalova factory, which received Turkey's first Quality Achievement Award, extends to all our consumer products facilities. In our processes, data is collected at every stage of product realization processes by using appropriate information sources and analyzed with statistical methods, creating the infrastructure for continuous improvement studies.

What is being done on this subject?

We are constantly improving ourselves by implementing management systems that we think will contribute to furthering our products and processes. Finished products are subjected to the necessary inspections and tests to ensure that they comply with the necessary specifications. Input materials/semi-product/product controls, production and efficiency evaluations, consumer complaint analysis, competitor product analysis, supplier evaluations and inspections, special customer inspections, contract manufacturing management, market research, product specification studies, total productive maintenance, five-step applications, single point courses, total quality trainings and suggestion systems, teamwork, awareness raising tours, certification studies all contribute to tracking high-quality and sustainability.

How do you see high-quality as an aspect of sustainability?

Quality is an integrated sensibility. As we have stated in our quality policy, we see our consumers, society, suppliers, employees and all relevant stakeholders as a whole. For example, “We do not manufacture or distribute any product that is not suitable for the well-being and sustainability of people and the world.” In line with our values, we take sustainability as a criterion when choosing our new suppliers and encourage them to continuously improve in this regard. We work by minimizing the waste of natural resources, loss of national wealth, and labor force that may occur both in the production of our suppliers and in our own production.

What is your roadmap for the future on this subject?

We aim to sustain Selpak's high-quality on a global scale, by continuing our innovative, integrated and sustainable quality studies, by also extending all these systems to foreign investments.

İnovasyonda öncü bir marka olarak Selpak…

Selpak as a pioneer of innovation…

image

“Selpak, geçmişten bugüne Türkiye’nin en bilinen ve beğenilen temizlik kâğıdı markası. Bu konumunda, Selpak’ın ilk gününden beri inovasyona yaptığı yatırımın payı büyük.”

“Selpak has been and is Turkey's most well-known and favored cleaning paper brand. Selpak's investment in innovation since its first day has a large share in their ability to hold this position.”

ÜRÜN KANDEMİRER

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri İnovasyon Direktörü

Eczacıbaşı Consumer Products Director of Innovation

Selpak’ın yenilikçilik yaklaşımının temelini hangi anlayış ve vizyon oluşturuyor?

İnovasyonu, rekabette güç sağlayacak, vazgeçilmez bir araç olarak görüyoruz. İnovasyon çalışmalarını tüketicilerin faydasını önceliklendiren bir kararlılıkla sürdürüyoruz. Selpak, geçmişten bugüne Türkiye’nin en bilinen ve beğenilen temizlik kâğıdı markası. Bu konumunda, Selpak’ın ilk gününden beri inovasyona yaptığı yatırımın payı büyük.

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak, daha sistematik, etkin ve multidisipliner olmanın getirdiği güçle daha da inovatif ilerlemek üzere farklı lokasyonlardaki ekiplerimizi 2019 yılında bir araya getirerek Ar-Ge Merkezi’ni hayata geçirdik. 2021 yılı itibarıyla 30 kişiye ulaşan Ar-Ge Merkezi; temizlik kağıtları, kozmetik ve kimyasal temizlik ürünleri, ambalaj, analitik metot geliştirme ve mikrobiyoloji olmak üzere altı farklı alanda hizmet veren laboratuvarlara sahip.

Değişen hayatlara, ihtiyaçlara ve beklentilere yanıt verecek, hayatı kolaylaştıracak, insana fayda odaklı ürünlerimizi sürdürülebilir kılmak adına, yenilikçilik DNA’mızla sürekli geliştirmekten ve çeşitlendirmekten gurur duyuyoruz.

Bu konuda hangi çalışmalar yapılıyor?

Tüketim alışkanlıkları çeşitleniyor. Özellikle pandemi bu süreci daha da hızlandırdı. Alışkanlıkların ve beklentilerin değişmesiyle beraber ürün çeşitlemesinde de artış yaşanıyor. Yaşanan değişim, yenilikçiliği besleyen yatırımlara da kapı açıyor. Bu alanda strateji belirlemiş markalar, yaşanan dönüşüm sürecinden güçlenerek çıkacak. Biz de geleceği şekillendiren teknolojileri, temizlik kağıtları başta olmak üzere, tüm ürün gruplarımıza entegre ediyoruz.

Yenilikçiliği bir sürdürülebilirlik unsuru olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu konuda geleceğe yönelik nasıl bir yol haritanız var?

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak; yarınlara sorumlu bir anlayışla, ürünlerimizin kullanım ömrü boyunca etkilerini gözeterek tüm değer zincirimizde sürdürülebilirlik amacı doğrultusunda hareket ediyoruz. Temiz ve sağlıklı bir gelecek için Ar-Ge projelerine odaklanmaktayız. Tüketici beklentilerini odağımıza aldığımız Ar-Ge Merkezi’nde, çevresel etkileri sürekli ölçümleyerek atık azaltma, geri dönüşüm alanlarında çalışmalar yürütüyoruz.

Laboratuvar ortamında farklı kaynaklardan üretilmiş selülozları deniyor, üretim ve Ar-Ge ekipleri olarak alternatif kaynak çalışmalarını her ürün ve hammadde için yapıyoruz. Ar-Ge Merkezi’mizde, faaliyet gösterdiğimiz diğer kategorilerdeki tecrübemizden de ilham alarak, temizlik kâğıdı kategorisinde alışılagelmiş performans parametrelerinin ve fonksiyonların dışında kalan farklı bakış açıları geliştirmeye ve inovatif ürünler ortaya koymaya devam ediyoruz.

What is the understanding and vision that form the basis of Selpak's innovative approach?

We see innovation as an indispensable tool that will provide us with strength in competition. We continue our innovation efforts with a determination that prioritizes benefiting our consumers. Selpak has been and is Turkey's most well-known and favored cleaning paper brand. Selpak's investment in innovation since its first day has a large share in their ability to hold this position.

As Eczacıbaşı Consumer Products, we formed our teams from different locations in 2019 to move forward even more progressively with the goal of being more systematic, effective and multidisciplinary; we thus brought the R&D Center into practice. As of 2021, the R&D Center has reached a team size of 30 people. It has laboratories serving in six different fields, namely cleaning papers, cosmetics and chemical cleaning products, packaging, analytical method development and microbiology.

We are proud to continuously develop and diversify our products, which respond to changing lives, needs and expectations, to make life easier and to focus on benefiting people, with the innovation embedded in our DNA to make them more sustainable.

What is being done on this subject?

Consumption habits are diversifying. The pandemic has accelerated this process even more. With the change in habits and expectations, there is an increase in product diversity. The changes experienced also open the door to investments that trigger innovation. Brands that have set a strategy in this area will emerge stronger from the transformation process. We integrate the technologies that shape the future into all our product groups, especially cleaning papers.

How do you evaluate innovation as an element of sustainability? What kind of a roadmap do you have for the future in this regard?

As Eczacıbaşı Consumer Products, we act in line with the aim of sustainability in our entire value chain, with a responsible understanding for the future and by observing the effects of our products throughout their lifetime. We focus on R&D projects for a clean and healthy future. In the R&D Center, where we focus on consumer expectations, we continuously measure environmental impacts and carry out studies in the fields of waste reduction and recycling.

We try celluloses produced from different sources in the laboratory environment, and as production and R&D teams, we carry out alternative resource studies for each product and raw material. In our R&D Center, we continue to develop different perspectives outside the usual performance parameters and functions in the cleaning paper category and to produce innovative products, inspired by our experience in other categories in which we operate.

Paydaşları Selpak ile ilgili neler söylüyor?

What do the stakeholders of Selpak say?

Selpak, çalışanlarından yöneticilerine, tedarikçilerinden son kullanıcılarına kadar büyük bir paydaş ekosisteminin merkezinde yer alıyor. 50 yılını geride bırakan markanın bugüne kadar elde ettiği tüm başarılarda, tüm paydaşların rolü oldukça büyük. Selpak’ın paydaşları markanın yarım asrı geride bırakarak, liderliğini muhafaza ederek geleceğe yürümesiyle ilgili neler düşünüyor? Selpak, onların yaşamlarına nasıl bir değer katıyor? Bu soruları kendilerine sorduk.

Selpak is at the center of a large stakeholder ecosystem, ranging from its employees to its managers, its suppliers to its end-users. All stakeholders have played a significant role in all the successes of the brand, which has left 50 years behind. What do Selpak's stakeholders think about the brand leaving half a century behind and maintaining its leadership and marching into the future? How does Selpak add value to their lives? We asked them these questions directly.