SELPAK 50 YAŞINDA / SELPAK’S 50TH YEAR


Türkiye’yi “temizlik kâğıdı” ile tanıştıran Selpak, 50. yaşını kutluyor.

Having introduced Turkey to “tissue paper” products, Selpak celebrates its 50th anniversary.

Türkiye’nin ilk temizlik kâğıdı markası olarak doğan ve toplumda hijyen bilincinin oluşturulması için çalışan Selpak, 50. yaşını kutluyor. 50 yıla birçok ilki sığdıran marka, Türk tüketicisine ilk kâğıt mendil, ilk yumuşak tuvalet kâğıdı, peçete, küçük boy kâğıt havlu ve kâğıt bez gibi pek çok yeniliği sundu. Selpak, günümüzde 60’tan fazla ülkeye ihracat yapıyor ve önümüzdeki on yıl içinde uluslararası satışların toplam satış içindeki payını artırmayı hedefliyor.

Selpak, which emerged as Turkey's first tissue paper brand working towards raising hygiene awareness in our society, celebrates its 50th anniversary. The brand, which broke new ground over the course of its 50 years, offered Turkish consumers many innovations such as the first tissue paper, the first soft toilet paper, napkins, small-size paper towels and other paper cleaning products. Selpak exports to more than 60 countries today and aims to increase the share of international sales in total sales over the next decade.

Eczacıbaşı Topluluğu tarafından 6 Mayıs 1969’da Türkiye’deki yaşam standardını yükseltmek hedefiyle, özel sektöre ait ilk kâğıt üretim tesisinin temeli atıldı. Karamürsel’deki bu tesis, kâğıt üretimine başlayarak Türkiye’de temizlik ürünleri alanında yeni bir sayfa açmış oldu. O dönemde İpek Kâğıt adıyla hayata geçirilen tesislerde Selpak adıyla 1971 yılında doğan marka, kurulduğu dönemden günümüze kadar Türkiye’nin temizlik kâğıdı pazarına liderlik etti.

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa pazarının en güçlü kâğıt üreticileri ile ortaklıklar kurarak sektördeki konumunu güçlendiren Selpak, toplumda hijyen bilincinin yerleşmesine önemli katkılar sağladı. Geçen süre zarfında değişen tüketici dinamiklerini hem takip edip hem de onlara yön veren marka, 2012 yılına gelindiğinde ise öz kaynaklarıyla yoluna devam etme kararı aldı.

Tüketicilerin hayatında yer kazanmaya başladığından bu yana inovasyona önem veren Selpak’ın adı zaman içinde bir kategori adı oldu. Türkiye’de 1971’de üretilen ilk kâğıt mendil, yine aynı yıl ilk yumuşak tuvalet kâğıdı, 1981’de peçete, 1988’de küçük boy kâğıt havlu, 1995’te ise cep mendil hep Selpak’ın Türkiye’deki tüketicilere armağanı oldu.

1971’de 6 bin ton olan üretim kapasitesi, 2009’da açılan Manisa fabrikasının da gücü ve yapılan diğer yatırımlarla şimdilerde 180 bin tona ulaştı. Bugüne gelindiğinde; Selpak’ın yanı sıra Solo, Silen, Servis ve Viva markaları ile halihazırda her iki evden birinde Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin kâğıt markaları kullanılıyor. Günümüzde Türkiye pazarı dışında 60’tan fazla ülkeye ihracat yaparak ürünlerini uluslararası tüketicilerin de hizmetine sunan Selpak, yarım asırlık tarihini, her daim koruduğu kalite, liderlik, yenilikçilik ve tüketici dostu gibi değerlerle geleceğe taşıyor.

The foundation of the first privately owned paper production facility was laid with the goal of raising the standard of living in Turkey by the Eczacıbaşı Group on May 6, 1969. This facility in Karamürsel broke new ground in the field of cleaning products in Turkey by starting paper production. The brand, which emerged in 1971 under the name Selpak in the facilities of İpek Kağıt at that time, has led the tissue paper market in Turkey since its establishment.

Selpak, which strengthened its position in the sector by establishing partnerships with the strongest paper producers in the United States and European markets, made significant contributions to the establishment of hygiene awareness in our society. Following and guiding the changing consumer dynamics over time, the brand decided to continue with its own resources in 2012.

Selpak's brand, which attaches importance to innovation ever since it started to gain a place in the lives of consumers, has transformed into a category name over time. The first tissue paper was produced in Turkey in 1971, the first soft toilet paper in the same year, paper napkins in 1981, small-size paper towels in 1988, pocket tissue paper in 1995, thus becoming Selpak’s gifts to consumers in Turkey.

The production capacity, which was 6 thousand tons in 1971, has now reached 180 thousand tons, furthered with the power of the Manisa factory, which opened in 2009 and other such investments. Today, with Solo, Silen, Servis and Viva brands as well as Selpak, Eczacıbaşı Consumer Products are currently used in 1 out of every 2 households. Presenting its products to international consumers by exporting to more than 60 countries in addition to the Turkish market, Selpak carries its half-century history into the future with values such as quality, leadership, innovation and consumer friendliness, which it has always valued.

“Selpak 50. yaşında, yenilikçi ve inovatif anlayışı ile sadece yerel ve bölgesel değil, aynı zamanda küresel bir marka olma yolculuğunu da sürdürüyor.”

“In its fiftieth year, Selpak continues its journey to become not only a local and regional brand, but a global one with its innovative and progressive sensibility.”

BÜLENT ECZACIBAŞI

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı

Eczacıbaşı Holding Chairperson

Selpak’ın 50. yılı nedeniyle Yalova üretim tesisinde bir konuşma yapan Bülent Eczacıbaşı, Selpak’ın doğuşunu ve geçmiş yıllara yönelik anılarını şu sözlerle aktardı: “İpek Kâğıt’ın Karamürsel’deki fabrikasının açılış törenine babam Dr. Nejat F. Eczacıbaşı’yla birlikte katılmıştım. O zaman İngiltere’de yüksek öğrenimini yapmakta olan bir öğrenciydim ve yaz tatilimi geçirmek için İstanbul’da bulunuyordum. Selpak’la tanışmam ise daha ilk ürünler fabrikadan çıkmadan önceki döneme uzanıyordu, çünkü babam Türkiye’de ilk defa üretilecek bu yeni ürünler için marka arayışını çalışanlardan fikir alarak yürütmüştü. Yapılan anket çalışmaları sonucunda Selpak adı çalışanlarımız arasında en yüksek beğeniyi kazanmıştı, biz de aile meclisi olarak akşam yemeği sofrasında bunu onaylamıştık. Selpak adı, kâğıdın hammaddesi olan ‘selüloz’la temiz anlamına gelen ‘pak’ kelimesinin birleşmesinden oluşuyordu.”

Selpak ve Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin kuruluş başarısını tam olarak anlayabilmek için biraz rakamlara bakılması gerektiğini söyleyen Bülent Eczacıbaşı, Selpak’ın pazara girdiğinde Türkiye’de temizlik kâğıtları üretiminin sıfır düzeyinde olduğunu ifade etti. O dönemde üretim kapasitesinin yılda 6 bin ton olduğunu kaydeden Bülent Eczacıbaşı, “Şimdi 50. yılımızı kutlarken kâğıt üretim kapasitemiz 180 bin tona, Türkiye’de kişi başına kullanım da 6,5 kilo düzeyine çıkmış bulunuyor. Bu başarıda elbette rakiplerimizin de payı olmuştur, ancak bu yolda öncülük etmiş olmak onuru kuşkusuz Selpak’a aittir. Selpak, temizlik kâğıtlarını Türkiye’de tanıtan marka oldu, en kaliteli temizlik kâğıtlarıyla özdeşleşti. Özellikle paket içinde sunulan cep mendili Selpak adıyla tanındı. Öyle bir marka düşünün ki, rakip markalar bile sizin adınızla talep ediliyor.” dedi.

“Selpak’ın yarım yüz yıllık yolculuğu, aslında nesilden nesile bir yolculuk…”

Selpak’ın 50 yıl boyunca hiç yaşlanmadığını ve hep kendini yenilediğini ifade eden Bülent Eczacıbaşı, “50 yıl boyunca zirvede kalmak bir marka için çok büyük bir başarı.” diye konuştu. Eczacıbaşı Topluluğu’nun 40’lı yıllarda başlayan hikâyesinin ilk büyük adımının 1952 yılında kurulmuş, ülkemizin ilk modern endüstriyel ilaç fabrikası olduğunu, ikinci büyük adımın 1958’de kurulan seramik sağlık gereçleri fabrikası ile atıldığını, üçüncü büyük sanayi yatırımının ise temizlik kâğıtları alanında faaliyet gösteren İpek Kâğıt olduğunu belirten Bülent Eczacıbaşı, Türkiye’nin ve ihtiyaçlarının gelişimine paralel girişimler sayesinde Topluluğun da büyüdüğünü vurguladı.

Bülent Eczacıbaşı sözlerini şöyle sürdürdü: “Sağlık, temizlik ve hijyen alanında sunduğumuz ürünlerle, ülkemizin önce kendi kendine yetme, ardından da rekabet ile dışa açılma çabasına ortak olduk. Bugün Topluluğumuzun temel mottosunu, ‘çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olmak’ şeklinde tanımlayabiliyorsak; bu, o yıllardan bu yana bu çizgide sürdürdüğümüz faaliyetlerimizin bir sonucudur. İpek Kâğıt’ta Genel Müdürlük görevi üstlenmiş biri olarak, bu hikâyede Selpak’ın yerinin oldukça özel olduğunu söylemeliyim. Alışkanlıkları değiştiren en önemli markalarımızdan biri olan Selpak’ın yarım yüz yıllık yolculuğu, aslında nesilden nesile bir yolculuk. Hem Eczacıbaşı Ailesi için hem de markamızı tercih edenler ve tüm paydaşlarımız için.”

“Selpak’ın yarım yüzyıllık başarı hikâyesi, bir markanın paydaşları ile arasında kurduğu olağanüstü bağın en iyi örneklerinden biri.”

Selpak’ın üreticisi Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin Türkiye’deki en büyük Türk kişisel bakım şirketi olduğunu kaydeden Bülent Eczacıbaşı, kişisel bakımın rekabetin en çetin olduğu alanlardan biri olduğuna vurgu yaparak zaman içinde ihtiyaçların ve beklentilerin de değişip arttığını söyledi. Araştırma, geliştirme ve inovasyon ile sürekli yenilenmek ve paydaşlara en iyisini sunma yarışında ilk günkü heyecanı kaybetmemek gerektiğini belirten Bülent Eczacıbaşı, “Selpak’ın yarım yüzyıllık başarı hikâyesinin, bir markanın paydaşları ile arasında kurduğu olağanüstü bağa en iyi örneklerden biri olduğunu düşünüyorum. Bugün Selpak 50. yaşında, yenilikçi ve inovatif anlayışı ile sadece yerel ve bölgesel değil, aynı zamanda küresel bir marka olma yolculuğunu da sürdürüyor. Paydaşlarının ihtiyaçlarını öngörerek, sadece yeni ürünler ve hizmetlerle değil, aynı zamanda toplumsal yatırımlarıyla da daha çok insanın hayatına dokunuyor.” dedi.

Bülent Eczacıbaşı markayı bugünlere taşıyan önceki yöneticileri de anarak, “Selpak’ın yarım asırlık başarı hikâyesini mümkün kılan, başta kurucumuz merhum Dr. Nejat F. Eczacıbaşı olmak üzere, Selpak’ı bugünlere getiren ve geleceğe taşımaya devam eden çalışanlarımıza, bayilerimize, markamızı tercih edenlere, tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.” diye konuştu.

Bülent Eczacıbaşı, who spoke at the Yalova production facility on the occasion of Selpak's 50th anniversary, addressed the emergence of Selpak and his memories of the past years with the following words: “I was at the opening of İpek Kağıt’s factory in Karamürsel with my father, Dr. Nejat F. Eczacıbaşı. At that time, I was a student pursuing higher education in the UK and I was in Istanbul for my summer vacation. My meeting with Selpak dates back to the period before the first products emerged from the factory, because my father had conducted the search for a brand name for these new products, which would be produced in Turkey for the first time by asking for feedback from the employees. As a result of the survey, the name Selpak ranked highest among our employees, and we, as the family council, approved this at the dinner table. The name Selpak was formed by the combination of ‘selüloz’ [cellulose], which is the raw material of paper, and ‘pak’, which means clean.”

Bülent Eczacıbaşı further elaborated that in order to fully understand the success of Selpak and Eczacıbaşı Consumer Products, the numbers should be studied, saying that when Selpak entered the market, the production of tissue paper in Turkey was next to none. Noting that the production capacity was at 6 thousand tons per year at that time, Bülent Eczacıbaşı said, “Now, as we celebrate our 50th anniversary, our paper production capacity has reached 180 thousand tons and the per capita usage in Turkey has reached the level of 6.5 kilograms. Our competitors also had a share in this success of course, but the honor of pioneering this development undoubtedly belongs to Selpak. Selpak became the brand that introduced tissue paper to Turkey and became synonymous with the highest quality tissue paper. The pocket tissue paper offered in a package became known as Selpak. Imagine, even competing brands are requested under our brand name.”

“Selpak’s half century journey is a journey from generation to generation…”

Bülent Eczacıbaşı, stating that Selpak never aged over its 50 years, always renewing itself, also said, "Staying at the very top for 50 years is a great achievement for a brand..." The first big step in Eczacıbaşı Group's story that began in the 1940s was the first modern industrial pharmaceutical factory of our country, which was established in 1952; the second big step was taken with the ceramic sanitary ware factory founded in 1958; the third largest industrial investment was in the field of tissue paper with the formation of İpek Kağıt. Bülent Eczacıbaşı emphasized that the Group has grown thanks to initiatives that were parallel to the development of Turkey and its needs.

Bülent Eczacıbaşı continued: “With the products we offer in the fields of health, cleaning and hygiene, we became a partner in our country's efforts to become self-sufficient first and then to open up to the outside through competition. If we are able to define the foundational motto of our Group today as 'to be the pioneer of a modern, high-quality and healthy life’, this is the result of our activities that we have carried out along these lines for many years. As someone who held the position of General Manager at İpek Kağıt, I must say that Selpak's place in this story is quite special. The half-century of journey of Selpak, one of the most important brands to change habits, is actually a journey from generation to generation… For the Eczacıbaşı Family, for those who prefer our brand and all our stakeholders.”

“Selpak’s half-century success story is one of the best examples of the extraordinary bond established between a brand and its stakeholders.”

Noting that Eczacıbaşı Consumer Products, the manufacturer of Selpak, is the largest Turkish personal care company in Turkey, Bülent Eczacıbaşı emphasized that personal care is one of the most competitive fields, highlighting that needs and expectations have changed and grew over time. Stating that it is necessary to constantly renew the brand with research, development, and innovation, and not to lose the excitement of the first day in the race to offer the best to the stakeholders, Bülent Eczacıbaşı said, “I think that Selpak's half-century success story is one of the best examples of the extraordinary bond a brand establishes with its stakeholders. Today, Selpak is 50 years old and continues its journey to become not only a local and regional brand, but also a global brand with its innovative and progressive sensibility. By anticipating the needs of its stakeholders with new products and services, it also touches the lives of more people with its social investments.”

Bülent Eczacıbaşı commemorated the previous directors who carried the brand to the present day and said, "I would like to thank our founder, the late Dr. Nejat F. Eczacıbaşı, who made Selpak's half-century success story possible, our employees, distributors, those who prefer our brand, and all our stakeholders, bringing Selpak to where it is today and who continue to carry it into the future.” he said.

“10 yıl içinde uluslararası satışların toplam satışlarımız içindeki payını daha yukarılara çıkarmayı hedefliyoruz.”

“We aim to increase the share of international sales in our total sales within 10 years.”

ALP GÜNVARAN

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CEO’su

Eczacıbaşı Consumer Products CEO

Selpak’ın 50. yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda bir konuşma yapan Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CEO’su Alp Günvaran, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin ev bakım, kişisel bakım, bebek bakım ve ev dışı kategorilerinde sunduğu ürünlerle hayatlara dokunduğunu belirtti. Türkiye’de 2020 yılında 3,4 milyar TL’lik ciro hacmine sahip olan temizlik kâğıtları pazarının, kişisel bakım sektörünün en büyük kategorisi olduğunu kaydeden Günvaran, “Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri; Selpak, Solo, Silen, Servis ve Viva markaları ile Türkiye’de her iki evden birinde yer alıyor. Pandemi sürecinde hijyen amaçlı temizlik ve kişisel bakım ürünleri çokça tüketildi. 2021 yıl sonu itibarıyla temizlik kâğıtları pazarının yüzde 27 büyüyeceğini öngörüyoruz. Türkiye’de 1970’li yılların başında 20 gram olan temizlik kâğıdı kullanımı, 2010’da kişi başı toplam 4,2 kg’a yükseldi. Bugün ise rakamlar Türkiye’de 6,5 kg seviyesinde. Yıllık hane penetrasyonu kâğıt havluda yüzde 87, tuvalet kâğıdında ise yüzde 89. Hijyen alışkanlıklarını değiştiren Selpak, bu değişimde önemli bir rol oynuyor.” dedi.

“Ar-Ge merkezimizde katma değer yaratan bir yaklaşımla inovasyonu sürdürülebilirlikle entegre eden çalışmalar yapıyoruz.”

Selpak’ın Türkiye’nin ilk akla gelen, tüketici beklentilerini en iyi karşılayan ve tüketicilerin kendilerini en yakın hissettiği temizlik kâğıdı markası olduğunu ifade eden Günvaran, bu başarının arkasında Selpak’ın inovasyona yaptığı yatırımın payının büyüklüğüne dikkat çekti. Günvaran, “Her zaman en iyi silme performansını hedefleyen Selpak, tuvalet kâğıdında ve cep mendilde Türkiye’nin en yumuşak, kâğıt havluda Türkiye’nin suya en dayanıklı ve en emici ürünlerine sahip. Düzenli tüketici araştırmaları ile ihtiyaç ve beklentileri öngörüyor, Ar-Ge merkezimizde katma değer yaratan bir yaklaşımla inovasyonu sürdürülebilirlikle entegre eden çalışmalar yapıyoruz.” dedi.

“Uluslararası pazarlarda gelecekteki büyümemiz için önemli adımlar atmaya devam edeceğiz.”

1980’li yıllardan bu yana dünyanın farklı ülkelerine ihracat yaptıklarının altını çizen Alp Günvaran, “Selpak, bugün 60’ı aşan ülkede milyonlarca tüketiciyle buluşuyor. Şu anda Fas, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Irak, Ukrayna ve Kazakistan’da yerleşik satış ekiplerimiz bulunuyor. Azerbaycan ve BAE’de Selpak markamız için lokal üretim yapıyoruz. Tüketici araştırmalarına göre farklı pazarlarda “premium-üst kalite” segmentte ilk akla gelen markayız. Uluslararası pazarlarda gelecekteki büyümemiz için önemli bir adım daha atarak, Fas’ta yatırım yapmaya karar verdik. Fas’ta kuracağımız bu yeni tesis, Eczacıbaşı Topluluğu’nun Afrika kıtasındaki ilk yatırımı olacak ve uluslararası büyüme hedefimize ulaşma çabalarımızda önemli bir yere sahip olacak. Önümüzdeki on yıl içinde uluslararası satışların toplam satışlarımız içindeki payını daha da yukarı çıkaracağız.” dedi.

“Sürdürülebilirliği önceliklendirmeye devam ediyoruz.”

Selpak’ın sürdürülebilirlik çalışmalarına da değinen Günvaran, Sürdürülebilir Orman Yönetimi’ni desteklediklerini, kâğıt ürünlerinin hammaddesi olan selülozun yüzde 100’ünü, sürdürülebilir orman yönetiminde uzman, bağımsız kuruluşlar tarafından sertifikalandırılmış tedarikçilerden satın aldıklarını söyledi. Ülke çapında hijyen eğitimine verilen önemi ortaya koyan uzun soluklu projelere de değinen Günvaran, “2002 yılında başlatılan ‘Selpak İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitimi’ projesi kapsamında 19 yılda 65 ilde 8.500 okulda 6 milyon 250 bin öğrenciye hijyen eğitimi verdik. 2011’de başlayan ‘Tuvalete Merhaba’ projesiyle 6 ilde 350 binden fazla ebeveyne eğitim verilmesini sağladık, dijitalleşme ile beraber milyonlarca ebeveyne ulaştık. Önümüzdeki dönemde daha fazla çocuğun tuvalete ve hijyene merhaba demesini sağlamak üzere çalışmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu. Günvaran, “Bugüne kadar bayrağı taşıyan tüm İpek Kâğıt emektarlarına, bu başarıda emeği geçen halihazırdaki tüm çalışma arkadaşlarıma, iş ortaklarımıza ve değerli paydaşlarımıza Selpak markasına kattıkları değer için teşekkür ederim.” dedi.

Giving a talk on the occasion of the meeting held for the 50th anniversary of Selpak, Eczacıbaşı Consumer Products CEO Alp Günvaran stated that Eczacıbaşı Consumer Products has touched lives with the products they offer in the categories of home care, personal care, baby care and out-of-home products. Günvaran, noting that the tissue paper market, which had a turnover of 3.4 billion TL in 2020 in Turkey, is the largest category in the personal care sector. He said, “Eczacıbaşı Consumer Products is located in 1 of every 2 houses in Turkey with their brands Selpak, Solo, Silen, Servis and Viva. During the pandemic, cleaning and personal care products for hygiene purposes were consumed in very high volumes. We predict that the paper tissue market will grow by 27 percent by the end of 2021. The use of paper tissue, which was 20 grams per person in the early 1970s in Turkey, increased to a total of 4.2 kg per person in 2010. Today, the figures are at the level of 6.5 kg in Turkey. Annual household penetration is 87 percent in paper towels and 89 percent in toilet paper. Selpak, which has changed hygiene habits, plays an important role in this change.”

“We carry out studies integrating innovation and sustainability with an approach that creates added value in our R&D center.”

Günvaran stated that Selpak is the first brand of tissue paper that comes to mind in Turkey, best meeting consumer expectations and the brand that consumers feel closest to. He highlighted the extent of Selpak's investment in innovation as being behind this success. Günvaran said, “Always aiming for the best wiping performance, Selpak has the softest products in toilet paper and pocket tissue paper categories, and the most water resistant and absorbent products in paper towels. We anticipate needs and expectations through regular consumer research, and we carry out studies that integrate innovation and sustainability with an approach that creates added value in our R&D center.”

“We will continue to take important steps for our future growth in international markets.”

Alp Günvaran emphasized that they have been exporting to different countries across the world since the 1980s, saying, “Today, Selpak is preferred by millions of consumers in more than 60 countries. We currently have sales teams located in Morocco, United Arab Emirates (UAE), Iraq, Ukraine and Kazakhstan. We produce our Selpak brand locally in Azerbaijan and the UAE. According to consumer research, we are the first brand that comes to mind in the “premium-top quality” segment in different markets. Taking another important step for our future growth in international markets, we decided to invest in Morocco. This new facility that we will establish in Morocco will be the first investment of the Eczacıbaşı Group on the African continent and it will hold an important place in our efforts to reach our international growth target. In the next ten years, we will further increase the share of international sales in our total sales.”

“We continue to prioritize sustainability.”

Pointing to Selpak's sustainability efforts, Günvaran said that they support the Sustainable Forest Management Effort and that they purchase 100 percent of the cellulose, which is the raw material of paper products, from suppliers that are experts in sustainable forest management and which are certified by independent organizations. Mentioning their long-term projects that demonstrate the importance given to hygiene education across the country, Günvaran said, “Within the scope of the ‘Selpak Primary Schools Personal Hygiene Training’ project, which was initiated in 2002, we provided hygiene training to 6 million 250 thousand students in 8500 schools in 65 provinces over 19 years. With the ‘Welcome to the Toilet’ project, which was launched in 2011, we provided training to more than 350 thousand parents in 6 provinces, and we reached millions of parents with digitalization. We will continue to work to ensure that more children say hello to the toilet and hygiene in the future.” He continued, “I would like to extend my gratitude to all the İpek Kağıt workers who brought the flag thus far, all my colleagues, business partners and valuable stakeholders who contributed to this success for the value they add to the Selpak brand.”