TOPLUMSAL SORUMLULUK / SOCIAL RESPONSIBILITY

Eczacıbaşı’nda gençlerin yeri ayrı

Eczacıbaşı Genç Bilet ile İKSV etkinlikleri öğrencilere 10 TL!

The youth hold a special place for Eczacıbaşı

İKSV events are 10 TRY for students with Eczacıbaşı Youth Tickets.

Eczacıbaşı Topluluğu, 80. yılında toplumsal fayda odaklı faaliyetlerini, yeni projelerle güçlendiriyor. Toplumun geleceği gençleri destekleyen çalışmalarına her zaman öncelik veren Topluluk, bu kapsamdaki adımlarında gençlerin ihtiyaç ve beklentilerine kulak veriyor. “Eczacıbaşı’nda gençlerin yeri ayrı.” mottosuyla, sosyal fayda gözeten çalışmalarında gençleri ayrıcalıklı bir yerde konumlandıran Topluluk, bu yaklaşımını onların yaşamlarına katkı sağlayacak projelerle perçinliyor.

Bir toplumun gelişiminde, kültür ve sanatın temel katkısının farkındalığıyla hareket eden Topluluk, gençlerin sanata daha kolay erişebilmesi için önemli bir projeyi hayata geçirdi. “Eczacıbaşı Genç Bilet” adlı projeyle, 2022’de 50. yılını kutlayan İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) tüm etkinliklerinde geçerli olmak üzere öğrenci biletleri 10 TL’den satışa sunuluyor. Yaklaşık 20 bin öğrenci biletine ek olarak festivallerde son dakika biletlerine de bu yıl ilk defa öğrenciler 10 TL’den ulaşabiliyor. Böylece toplamda 25 bin biletle gençler, İstanbul’un en önemli sanat festivallerine katılıyor.

Yarınları şekillendirecek gençlerin hayatında sanatın varlığına büyük önem veren Eczacıbaşı Topluluğu’nun bu desteği ile öğrenciler İKSV’nin bu yıl düzenleyeceği 50. yıl özel etkinliklerinde, İstanbul Film Festivali, İstanbul Müzik Festivali, İstanbul Caz Festivali, İstanbul Tiyatro Festivali, Filmekimi, Gezgin Salon ve Salon İKSV’de unutamayacakları deneyimler yaşayabilecek.

Gençlerin sesine kulak vererek böyle bir projeyi hayata geçirdiklerini belirten Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, bu proje kapsamında gençlerin kültür-sanat etkinliklerinde daha çok yer alacak olmasından mutluluk duyduğunu ifade etti.

Yapılan araştırmaların, Türkiye’de gençlerin umutsuzluğunu ve hayata karışmakta yaşadıkları sıkıntıları ortaya koyduğunu belirten Bülent Eczacıbaşı, “Topluluk olarak gençlerin neler yaşadığını anlamaya çalışıyor ve onları dinliyoruz. Gençlerin kültür-sanat etkinliklerine daha kolay erişebilmesiyle bir sanat dalının onların hayatında yeni bir pencere açmasını, ilham vermesini diliyoruz. Bu nedenle İKSV’nin tüm etkinliklerinde 2022 boyunca öğrenci biletlerinin 10 TL olması için destek verdik. İnanıyoruz ki sanat ile gençlerimizin hayal dünyalarında yeni olasılıklar ve idealler belirecek, başarmaya olan inançları artacak.” diye konuştu.

Eczacıbaşı Group strengthens their social benefit-oriented activities with new projects in their 80th year. The Group, which always prioritizes community efforts to support youth, who are the future of the community, listens to the needs and expectations of the youth to take steps within this scope. “The youth hold a special place for Eczacıbaşı.” With this motto, the Group, which positions the youth in a privileged place in their community-driven activities, reinforces this approach with projects that will contribute to the lives of the youth.

The Group acts with an awareness of the contributions of arts and culture to the development of a community, which is why they have realized a critical project that provides easier access to art for the youth. The project, “Eczacıbaşı Youth Ticket," provides students tickets for 10 TRY to all the events of the Istanbul Foundation for Culture and Arts (İKSV), which is celebrating its 50th year in 2022. In addition to the 20 thousand student tickets, the students are now able to access last-minute tickets to the festival for 10 TRY for the first time this year. Thus, with a total of 25 thousand tickets, the youth are able to participate in the most important art festivals in Istanbul.

Eczacıbaşı places great emphasis on the inclusion of art in the lives of youth who will be shaping the future; with the support of the Eczacıbaşı Group, students will be able to have invaluable experiences at the Istanbul Film Festival, Istanbul Music Festival, Istanbul Jazz Festival, Istanbul Theatre Festival, Filmekimi, Salon on Wheels, and Salon İKSV.

Eczacıbaşı Holding Chairperson Bülent Eczacıbaşı shared the primary motive behind the project as the willingness on the Group’s part to listen and respond to young people and expressed his delight at the prospect of welcoming a greater number of youth to cultural events.

Explaining that the research carried out revealed the hopelessness of the youth in Turkey and the difficulties they experience in getting immersed in life, Bülent Eczacıbaşı said, “As a community, we try to understand what the young people are going through and to listen to them. We hope that art will open up a new window in their lives and inspire them, and we support this by enabling young people to have easier access to cultural and artistic activities. For this reason, we provided support for student tickets to cost 10 TRY at all İKSV events throughout 2022. We believe that with art, new possibilities and ideals will appear in the imagination of our youth, and their belief in and commitment to success will grow.”

Eczacıbaşı Genç Bilet projesi nasıl doğdu?

Eczacıbaşı Topluluğu, öğrencilerin kültür-sanat hayatında daha çok var olması amacıyla hayata geçirdiği Eczacıbaşı Genç Bilet projesi ile hem ülkenin geleceği gençlere hem de sanata büyük destek sağlamayı amaçlıyor. Projenin mimarlarından; Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü İlkay Yıldırım Akalın, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) Genel Müdürü Görgün Taner ve Rafineri Reklam Ajansı Kurucu Ortağı ve Yaratıcı Yönetmeni Ayşe Bali, yoğun ve titiz bir çalışmanın sonucu olan projenin nasıl doğduğunu ve kapsamını anlattı.

How did the Eczacıbaşı Youth Ticket project emerge?

With the Eczacıbaşı Youth Ticket project, Eczacıbaşı Group aims to provide great support to both for the youth, who are the future of the country, and for the arts; the project has been implemented with the aim of making students more present in the cultural and artistic life in Turkey. The architects of the project; Eczacıbaşı Holding Corporate Communications Director Ilkay Yıldırım Akalın, Istanbul Foundation for Culture and Arts (İKSV) General Director Görgün Taner, and Rafineri Advertising Agency Co-Founder and Creative Director Ayşe Bali, explained how the project, which was the result of intense and meticulous work, emerged and its projected scope.

“Gençlerin hayata sanat yoluyla daha çok katılabilmesi için harekete geçtik.”

“We were motivated to facilitate the youth’s participation in life through the arts.”

İlkay Yıldırım Akalın

Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü

Eczacıbaşı Holding Corporate Communications Director

Eczacıbaşı Topluluğu’nun kültür, sanat, eğitim, bilim ve spor alanlarında gerçekleştirdiği toplumsal destek faaliyetleriyle öncü bir rol üstlendiğini söyleyen İlkay Yıldırım Akalın, sosyal yatırımların Topluluğun önemli bir geleneği olduğunu belirtiyor. Gençlere yönelik destek çalışmalarına her zaman ayrıcalıklı bir özenle yaklaştıklarını ifade eden Akalın, Eczacıbaşı Genç Bilet projesiyle gençlerin sanat yoluyla hayata daha çok katılımını hedeflediklerini söylüyor.

Gençlerle güçlü iletişim kurmak ve yaşamlarını iyileştirmek her zaman Eczacıbaşı Topluluğu kültüründe yer alan bir yaklaşım olmuştur. Eczacıbaşı Genç Bilet projesinin mimarlarından biri olarak, bu projeyi hayata geçirirken motivasyonlarınız nelerdi?

Kurucumuz Dr. Nejat F. Eczacıbaşı’nın yaşamı boyunca savunduğu ve uyguladığı görüşler, Topluluğumuzun toplumsal yatırımlar konusundaki temel ilke ve geleneklerini oluşturuyor. Kültür-sanat, eğitim, bilim ve spor alanlarında, toplumsal yaşamın gelişmesi anlamında öncü bir rol üstleniyoruz. Türkiye’de kültür ve sanatın gelişimini sorumluluklarımız arasında sayarken, toplumsal gelişimle sanat ve kültür arasındaki kopmaz bağın ve sanatın her alanda iyileştirici gücünün de farkındayız. Sanatın ilham kaynağı olduğuna inanıyoruz, özellikle gençler için.

Gençlerin hayal kurabilmeleri için daha çok kitap okumaya, sergi gezmeye, konsere gitmeye, kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılım göstermeye ihtiyaçları var. Biz de gençleri dinledik ve başarmaya olan inançlarına destek olabilmek için bir adım attık. “Eczacıbaşı Topluluğu’nda gençlerin yeri ayrı.” diyoruz çünkü gençlere güveniyoruz ve onlara alan açmanın önemine inanıyoruz. Sanatın ilham verici gücüyle hayatlarında yeni bir pencere açılmasını umuyoruz. Hayatı sanat yoluyla kavramaya, hayata sanat yoluyla katılmaya davet ediyoruz.

Bu projeyi tasarlarken/şekillendirirken hangi konulara öncelik verdiniz?

Sosyal sorumluluk çalışmalarının gerçek bir sosyal fayda odağı olmasına ve bu çalışmalarda değişim için sivil toplum ve kurumlarla iş birliği yapmanın önemine inanıyoruz. Eczacıbaşı Topluluğu olarak kültür-sanat ve spor alanlarında uzun yıllardır aralıksız sürdürdüğümüz yatırımlarımız var. Tüm faaliyetlerimizde olduğu gibi, sosyal alanda da bunları geleceğe yatırım olarak görüyor, yarattığımız sosyal etkiyi artırmak için sürekliliğe önem veriyoruz.

Topluluğumuzun 75. yıl dönümünü kutladığımız 2017 yılında, üniversite öğrencilerinin kültür-sanat etkinliklerine erişimini artırmak amacıyla İKSV ile Kültür Sanat Kart projesini hayata geçirmiştik. Proje ile 18-25 yaş arası üniversite öğrencilerine, İKSV’nin düzenlediği tüm etkinliklerde kullanabildikleri 250 TL değerindeki Eczacıbaşı Kültür Sanat Kart hediye ettik. 2020 yılından itibaren ise kartımıza Eczacıbaşı Kültür Sanat Kart ismini verdik. Kartı İstanbul Modern’e ziyarette de kullanabilecekleri bir kapsama getirdik. Proje kapsamında 2020 yılı sonunda 6 bin üniversiteliye ulaştık. 2021 yılında pandemi nedeniyle etkinliklerin planlamalarında değişikliler yaşandı ancak biz yine de gençlere desteğimizi sürdürdük ve sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla 1300 genci İKSV ve İstanbul Modern etkinlikleri ile buluşturduk.

Bu çalışmalar sonrasında aldığımız güzel sonuçlar, daha fazla gence destek vermemizi sağlayacak, daha kapsamlı bir proje oluşturma isteği yarattı. Topluluğumuzun 80. yılını, kurucu sponsoru olduğumuz İKSV’nin ise 50. yılını kutladığımız 2022’de gençlerin sesine yeniden kulak verdik ve Eczacıbaşı Genç Bilet ortaya çıktı.

Sistem tam olarak nasıl çalışıyor?

Eczacıbaşı Genç Bilet, İKSV gişesinden, tüm Passo gişelerinden ve passo.com.tr’den üyelik oluşturarak satın alınabiliyor. Gençlerin, Eczacıbaşı Genç Bilet’i kullanabilmesi için tek yapmaları gereken etkinliklerin girişlerinde öğrenci kimliklerini göstermeleri.

Ilkay Yıldırım Akalın states that Eczacıbaşı Group plays a leading role with its social investment activities in the fields of culture, arts, education, science, and sports, further highlighting that social investments are a crucial tradition for the Group. She also underlined that they always approach their support activities for the youth with particular care; Akalın expressed that with the Eczacıbaşı Youth Ticket project, their goal is to facilitate young people’s participation in life.

Establishing strong communication with young people and improving their lives has always been a priority within the Eczacıbaşı Group culture. As one of the architects of the Eczacıbaşı Youth Ticket project, what were your motivations when you brought this project to life?

The views that Dr. Nejat F. Eczacıbaşı defended and practiced throughout his life constitute the basic principles and traditions of our Group for social investments. We assume a leading role in the development of social life in the fields of culture, art, education, science, and sports. While we consider the development of culture and art in Turkey among our primary responsibilities, we are also aware of the unbreakable link between social development and art and culture and the healing power of art across every field. We believe that art is a source of inspiration, especially for young people.

Young people need to read more books, visit exhibitions, go to concerts, and participate in cultural and artistic activities so that they can dream. We listened to the needs of young people and took a step to support their commitment to succeeding in life. “The youth hold a special place for the Eczacıbaşı Group.” We say that because we trust young people and we believe in the importance of opening up space for them. We hope to open up a new window in their lives with the inspiring power of art. We invite them to grasp and participate in life through art.

What were the subjects that you prioritized while designing/shaping this project?

We believe that social responsibility projects need to have a real focus on social benefit and that it is essential to cooperate with civil society and institutions to create actual change with these projects. At Eczacıbaşı Group, we have continuous investments in the fields of culture, art, and sports that have been ongoing for many years. As with all our activities, we see these projects as an investment for the future, and we attach importance to continuity in order to increase the social impact we create.

In 2017, when we had celebrated the 75th anniversary of our Group, we launched the Culture and Art Card project in collaboration with İKSV to increase university students' access to cultural and artistic activities. With this project, we presented an Eczacıbaşı Culture and Art Card worth 250 TRY to university students between the ages of 18-25, which they could then use at all events organized by İKSV. As of 2020, we named our card Eczacıbaşı Culture and Art Card. We included visiting Istanbul Modern within the scope of the card. We reached 6 thousand university students by the end of 2020 through this project. In 2021, there were changes in the planning of events due to the pandemic, but we still continued to support young people and brought together 1300 young people with the activities we carried out on social media with İKSV and Istanbul Modern events.

The positive results we achieved after these efforts created a desire to create a more comprehensive project that would enable us to support more young people. In 2022, as we celebrate the 80th anniversary of our Group and the 50th anniversary of İKSV, to which we are the founding sponsor, we listened to the opinions of the youth again, and Eczacıbaşı Youth Ticket was launched.

How does the system work?

The Eczacıbaşı Youth Ticket can be purchased from İKSV ticket booths, Passo booths, and through passo.com.tr by creating a membership on the website. The only thing that young people have to do to use the Youth Ticket is to show their student IDs at the ticket booths.

“Gençleri etkinliklerimizde daha fazla göreceğimiz için çok mutluyuz.”

“We are thrilled with the prospect of seeing more young people at their events.”

Görgün Taner

İKSV Genel Müdürü

İKSV General Director

Gençlerin farklı kültür-sanat etkinliklerine katılmasının hem kendilerine hem de toplumsal hayata büyük faydaları olduğunu ifade eden Görgün Taner, bu kapsamdaki çalışmaların her zaman gündemlerinde olduğunu söylüyor. Eczacıbaşı Genç Bilet’in öğrenciler için şahane bir olanak sunduğunu aktaran Taner, projeyle ilgili yoğun teşekkür mesajları aldıklarını belirtiyor.

Gençlerin kısıtlı bütçeleri nedeniyle kültür-sanat etkinliklerinden yeterince yararlanamaması geçmişte olduğu gibi bugün de bir sorun. Eczacıbaşı Genç Bilet projesi bu soruna nasıl bir çözüm getiriyor?

Gençlerin kültür-sanat etkinliklerine erişimini kolaylaştırmak, her zaman gündemimizde olan konulardan biri. Eczacıbaşı Topluluğu, kendisinin 80. ve İKSV’nin 50. yılı vesilesiyle bu sene İKSV etkinliklerindeki öğrenci biletlerinin 10 TL’ye satılmasını sağlıyor. Toplam 25 bin öğrenci İKSV etkinliklerinde sanatla buluşacak. Günümüz şartlarında, öğrenciler için şahane bir olanak bu. Eczacıbaşı Genç Bilet projesiyle, İKSV’nin geleceğinin çok önemli bir parçası olacak gençleri etkinliklerimizde daha fazla göreceğimiz için çok mutluyuz.

Gençlerin kültür-sanat etkinlerine artık daha fazla katılabilecek olmasının hem onların yaşamına hem de toplumsal hayata ne yönde katkılar sağlayacağını düşünüyorsunuz?

Kültür-sanat yaşamının parçası olmak gençlerin yaratıcılığını besler, hayal kurmalarını, merak etmelerini ve geleceğe dair umut duymalarını sağlar. Özellikle genç yaşlarda farklı kültür-sanat etkinliklerine katılmanın ne kadar önemli olduğu artık araştırmalarla da kanıtlanmış bir gerçek. Gençlerin kültür-sanata katılımı uzun vadede desteklendiğinde, bunun mutlaka toplumsal hayata da olumlu yönde katkısı olacaktır. Sanat ve özgür düşünce sayesinde yaratıcılığı gelişen, dünya ile bağ kuran gençlerin yetişmesi çok önemli. Daha özgür bir toplumun temellerini atmak için sanatın vereceği güce çok ihtiyacımız var. Kültür-sanatı yaşamının bir parçası haline getiren gençlerin sayısı arttıkça geleceğin toplumunun bugünkünden çok daha barışçıl ve kapsayıcı olacağına inanıyorum.

Bu projeyle ilgili tüm kesimlerden ne gibi yorumlar alıyorsunuz?

Eczacıbaşı Genç Bilet hakkında hem çevremden hem de basından çok olumlu yorumlar aldım. Sosyal medya üzerinden de gençlerden şahane yorumlar geliyor. Önümüzdeki yıllarda da sürdürülmesini istediklerini yazıyorlar. Bolca teşekkür mesajı alıyoruz. Biz de Eczacıbaşı Topluluğu’na bu proje için teşekkür ediyoruz.

Görgün Taner, who stated that the participation of young people in different cultural and artistic activities has great benefits both for İKSV and for social life at large, says that projects within this scope are always on their agenda. Noting that Eczacıbaşı Youth Ticket offers a wonderful opportunity for students, Taner expressed that they received many thank you messages regarding the project.

The inability of young people to benefit from cultural and artistic activities due to their limited budgets is a problem today as it was in the past. How does the Eczacıbaşı Youth Ticket project provide a solution to this problem?

Facilitating the access of young people to cultural and artistic activities is one of the issues that is always on our agenda. The Eczacıbaşı Group ensures that student tickets at İKSV events are sold for 10 TRY this year, on the occasion of its 80th and İKSV's 50th anniversary. A total of 25 thousand students will meet with art at İKSV events. In today's conditions, this is a wonderful opportunity for students. With the Eczacıbaşı Youth Ticket project, we are delighted to see more young people, who will be a vital part of İKSV's future, at our events.

In what ways do you think the ability of young people to participate more in cultural and artistic activities will contribute to both their lives and the life of society at large?

Being a part of cultural and artistic life inspires the creativity of young people, makes them dream, wonder, and hope for the future. The importance of participating in different cultural and artistic activities, especially at a young age, is now proven by research. When young people's participation in culture and arts is supported in the long term, it will certainly contribute positively to life in society at large. It is very important to raise young people who develop their creativity and connect with the world through art and free thought. We need the power of art to lay the foundations of a free society. I believe that as the number of young people who make culture and arts a part of their lives increases, the society of the future will be much more peaceful and inclusive than today.

What are the feedbacks that you received from different factions of society about this project?

I have received very positive feedback about the Eczacıbaşı Youth Ticket both from my immediate community and from the press. We have received great comments on social media from the youth. They write that they want this project to continue in the upcoming years. We receive many messages of gratitude. We would like to extend our gratitude to the Eczacıbaşı Group for this project.

“Projenin her aşamasında hedef kitlemizle yakın temas içinde ilerledik.”

“We were in close contact with our target audience at every step of this project.”

Ayşe Bali

Rafineri Reklam Ajansı Kurucu Ortağı ve Yaratıcı Yönetmeni

Rafineri Advertising Agency Co-Founder and Creative Director

Eczacıbaşı Genç Bilet projesinin geniş bir kitleye gerçek bir fayda sunduğu için çok değerli olduğunu söyleyen Ayşe Bali, projenin iletişiminde gençler için kritik olan konulara odaklandıklarını ifade ediyor. Projenin yaratıcı aşamalarını genç bir ekiple yürüttüklerini belirten Bali, Eczacıbaşı Genç Bilet’in, Eczacıbaşı Topluluğu gibi köklü bir kurumun gençlere yakınlaşmasında önemli bir rol oynadığının altını çiziyor.

Eczacıbaşı Genç Bilet projesinin tasarımında ana temelleriniz nelerdi? Gençlere ulaşmak için nasıl bir yaklaşım benimsediniz?

Bugünün gençlerinin ciddi bir sıkışmışlık duygusu içinde olduğunu biliyoruz. Genel olarak yoğun bir gelecek kaygısı hissediyorlar, hayat pahalılığından dolayı hareket alanları çok kısıtlı, zorunlu harcamalara bile yetişemezken, etkinlikler, konserler, festivaller ulaşamayacakları lüksler arasına girmiş durumda. Hal böyleyken, Eczacıbaşı Genç Bilet projesi geniş bir kitleye gerçek bir fayda sunduğu için çok değerli. Bu değerli projenin iletişimini yaparken kritik konular şunlardı: Gençler, markalara ve reklamlara belirli açılardan mesafeli yaklaşıyorlar; üstenci konuşmalara, klişelere, empati yoksunu işlere sıcak bakmıyorlar. Biz de ajansta bu proje için çok genç bir yaratıcı ekip kurduk, gençlerin gerçek ilgi alanlarından, gündelik sohbetlerinden beslenen, samimi, dürüst, şeffaf bir ton benimsedik. Çeşitli kreatif fikirleri gençlerden oluşturduğumuz odak gruplarda tartıştık, onların geri bildirimleriyle, onlarla birlikte çalışarak final haline getirdik. Her aşamasında, hedef kitleyle bu kadar yakın temasta yürütülen bir yaratıcı süreç, benim açımdan da öğretici oldu. Önceki kuşaklarla gençler arasında şöyle net farklar gördüm: Her türlü ayrımcılık konusunda çok hassaslar, filmden çıkabilecek olası alt anlamları hemen yakalıyorlar. Bu zehir gibi hedef kitleyle konuşurken, dolambaçlı mesajlardan, laf kalabalığından kesin olarak uzak durmak gerekli.

Proje hangi aşamalardan geçerek bugüne ulaştı?

Yaratıcı fikir seçildikten sonra, filmin prodüksiyon aşamasına geçildi. Filmimizi, oyuncu yönetiminde genç kuşağın en iyilerinden olduğunu düşündüğümüz Eli Kasavi’ye emanet ettik. Üç oyuncumuza uzun deneme çekimleri ve uzun tartışmalar sonunda karar verdik. Kurgusundan, rengine, müziğinden, tipografisine her aşamasına büyük özen gösterdik. Sette filmin yanında fotoğraf çekimleri de yapıldı. Sanki ortamda bir gizli kamera varmışçasına, balık gözü bir lensle çektiğimiz fotoğrafları afişlere taşıdık.

Gençler, onlara doğru atılan bu adımı nasıl karşıladılar? Ne gibi geri bildirimler aldınız?

Yayından sonra, elimizde geri bildirime dair net bir data olmasa da yakın ve uzak çevremizden çok iyi geri dönüşler ve tebrikler aldık. Bu proje, sadece Eczacıbaşı Genç Bilet’i duyurmakla kalmıyor, Eczacıbaşı Topluluğu gibi köklü bir kurumun, gençlere yakınlaşmasında da rol oynuyor. Filmin sonunda da dediğimiz gibi; “Eczacıbaşı’nda gençlerin yeri ayrı.”

Saying that the Eczacıbaşı Youth Ticket project is very valuable because it offers a real benefit to a wide audience, Ayşe Bali further states that they focus on the issues that are critical for young people in the communication of the project. Underlining that they carried out the creative stages of the project with a young team, Bali highlights that Eczacıbaşı Youth Ticket plays an important role in bringing a well-established institution such as the Eczacıbaşı Group closer to the youth.

What were your foundations in designing the Eczacıbaşı Youth Ticket project? What was your approach to accessing the youth?

We know that today's youth are experiencing a grave sense of entrapment. In general, they feel intense anxiety for the future, and their range of movement is very limited due to the high cost of living; they cannot even keep up with the compulsory expenses, as events, concerts, and festivals are among the luxuries they cannot reach. The Eczacıbaşı Young Ticket project is invaluable as it offers a real benefit to a wide audience for these reasons. While communicating this valuable project, the critical issues were as follows: Young people approach brands and advertisements from a very specific angle; they don't take kindly to superior or hierarchical ways of talking, clichés, and projects that lack empathy. We formed a very young creative team for this project at the agency and adopted a sincere, honest, and transparent tone that feeds off of the real interests and daily conversations of young people. We discussed various creative ideas in focus groups formed by young people, and we worked with them to finalize their feedback on the project. A creative process carried out in such close contact with the target audience at every stage has been instructive for me as well. I saw clear differences between previous generations and the young people of today: They are very sensitive to all kinds of discrimination, they immediately catch the possible subtexts that could come out of the film. While talking to this sharp target audience, it is necessary to stay away from convoluted messages and verbiage.

What were the steps undertaken for this project?

After the creative idea was selected, the production phase of the advertising film was launched. We entrusted our film to Eli Kasavi, who we think is one of the best of the younger generation, in the direction of the casting. We decided on our three actors after long trial shoots and long discussions. We paid great attention to every step of the film’s production, including the editing, color, music, and typography. Photoshoots were also done on the set alongside the film. We used the photos we took with a fish-eye lens taken as if there was a hidden camera in the environment to the posters.

What were the responses of the youth to this step taken in their direction? What were some of the feedback that you received?

Although we don’t yet have specific data on the reception of the film, we received very positive feedback from our communities near and far, and we were congratulated. This project not only announces the Eczacıbaşı Youth Ticket but also positions the Eczacıbaşı Group closer to the youth. As we state at the end of the film, “the youth hold a special place for Eczacıbaşı.”

Eczacıbaşı gençleri “dinliyor”

Eczacıbaşı “listens” to the youth.

Kampanyanın reklam filminde bir genç, arkadaşlarına heyecanla birilerinin kendisini dinlediğini söyler. Arkadaşları meraklanınca genç, önceden aralarında konuştukları ucuza festival bileti konusunu gündeme getirir ve karşısına anında reklamının çıktığından bahseder. Daha sonra bu reklamı arkadaşlarına uzatır. Tüm film boyunca biz, gençlerin telefonda veya tablette çıkan bir reklamdan bahsettiğini düşünürken karşımıza bir tam sayfa dergi ilanı çıkar. Dergide, Eczacıbaşı Topluluğu desteğiyle İKSV etkinliklerinde öğrenci biletinin 10 TL olduğu bilgisi verilirken dış ses, “Gençleri tabii ki dinliyoruz.” mesajını verir.

In the commercial of the campaign, a young person excitedly tells their friends that someone is listening to them. When their friends get curious, the young person brings up the cheap festival ticket they had talked about before and mentions that this ad had appeared immediately. They then pass this ad to their friends. Throughout the entire film, as we think the teenagers are talking about an ad on their phone or tablet, we encounter a full-page magazine ad. The magazine features the information that İKSV student tickets cost 10TL, supported by Eczacıbaşı Group, and the voiceover gives the message “We, of course, listen to the youth.”

Gençler, Eczacıbaşı Genç Bilet’i anlatıyor!

Öğrencilerin Eczacıbaşı Genç Bilet projesiyle ilgili düşüncelerini kendilerinden dinleyelim!

The young talk about the Eczacıbaşı Youth Ticket!

Let’s listen to the students' thoughts about the Eczacıbaşı Youth Ticket.

“Eczacıbaşı Genç Bilet hayalimizi gerçeğe dönüştürdü.”

Türkiz Kardaş

Eczacıbaşı Genç Bilet benim için, ne olursa olsun güzel şeylerin de olabileceğini ve umudu ifade ediyor. En çok kültür-sanat alanında harcama yapan bir öğrenci olarak son senelerde gitgide artan etkinlik fiyatları moralimi bozmaya başlamıştı. Fakat Eczacıbaşı Genç Bilet, kültürel alanda aktif öğrencilerin hayalini kurduğu, gerçekleşeceğini düşünmediği bir uygulamayı gerçeğe dönüştürdü. Bu ve benzeri uygulamaların hep var olması dileğiyle…

“The Eczacıbaşı Youth Ticket transformed our dream into reality.”

Türkiz Kardaş

Eczacıbaşı Youth Ticket means that good things can happen no matter what, and it represents hope. As a student who spends the most in the field of culture and arts, the increasing prices of events in recent years have begun to upset me. However, Eczacıbaşı Youth Ticket realized what culturally active students had dreamed of, something they did not think would come true. I wish that these and similar projects continue to exist.

“Kültür-sanat etkinliklerini rahatça deneyimleme şansı elde ediyoruz.”

Burcu Kayacan

Eczacıbaşı Genç Bilet ile takip ettiğimiz etkinliklere uygun biletlerle katılabilmenin yanı sıra farklı kültür-sanat etkinliklerini de rahatça deneyimleme şansı elde ediyoruz. Bilet fiyatlarındaki artış sebebiyle katılımda seçici olurken Eczacıbaşı Genç Bilet sayesinde merak ettiğimiz ancak fiyatları sebebiyle vazgeçtiğimiz etkinliklere ulaşabilmek artık daha kolay. Kültür-sanat organizasyonlarının büyük bir parçası olan gençlerin katılımının teşvik edilmesinin çok değerli olduğunu düşünüyorum ve öğrencilere kültür-sanatı ulaşılabilir hale getiren uygulamaların çoğalmasını diliyorum.

“We now gain the opportunity to experience artistic and cultural events.”

Burcu Kayacan

With Eczacıbaşı Youth Ticket, we have the chance to attend the events we follow with affordable tickets, as well as to experience different cultural and artistic events comfortably. While we had been selective in our participation due to the increase in ticket prices, it is now easier to reach the events that we were curious about but had given up because of their prices, thanks to Eczacıbaşı Youth Ticket. I think that encouraging the participation of young people, who are a big part of culture and arts organizations, is very valuable, and I hope there are more practices that make culture and arts accessible to students.

“Proje, sanat ile gençler arasında benzersiz bir köprü kuruyor.”

Umut Barış Yıldırım

Eczacıbaşı Genç Bilet projesi, nefes almanın dahi zor olduğu bir dönemde sanat ile gençler arasında benzersiz bir köprü kuruyor. Projeyle, kültüre herhangi bir finansal kaygı duymadan erişebiliyor, hatırlanmanın güven ve mutluluğunu taşıyoruz.

“The project establishes a unique bridge between the arts and the youth.”

Umut Barış Yıldırım

The Eczacıbaşı Youth Ticket project establishes a unique bridge between the arts and the youth at a time when we feel suffocated. With this project, we can access culture without feeling financial anxiety, and we feel the trust and happiness of being remembered.

Eczacıbaşı Genç Bilet ile ilgili ne dediler?

Öğrencilerin kısıtlı bütçeleri nedeniyle kültür-sanat etkinliklerinden yeterince faydalanamaması sorununa çözüm olmak üzere hayata geçirilen Eczacıbaşı Genç Bilet projesi, sadece gençler arasında değil, toplumun birçok kesiminde heyecanla karşılandı.

What did they say about the Eczacıbaşı Youth Ticket?

Eczacıbaşı Youth Ticket project, which was implemented to solve the problem of students not being able to benefit from cultural and artistic activities due to their limited budgets, was enthusiastically welcomed not only among the youth but also by many different communities.

“Proje, ‘eşit bir yarın’ oluşturulması açısından çok önemli.”

“This project is very important to create ‘an equitable tomorrow.’”

Yekta Kopan

Yazar, seslendirme sanatçısı

Writer, dubbing artist

Hak ve eşitlik arayışının daha da belirginleştiği, özellikle genç kuşakta bu konudaki taleplerin arttığı bir dönemde olduğumuzu; her türlü ve elbette sanata da erişimde eşitliğin önemli bir konu olduğunu belirten Yekta Kopan, Eczacıbaşı Genç Bilet ile ilgili düşüncelerini şu şekilde ifade ediyor: “Dünyayı sarıp sarmalayan kutuplaşmanın önüne geçmenin en kalıcı yollarından biri, insanların sanatla nitelikli ve eşit bir şekilde ilişki kurmasından geçiyor. Eczacıbaşı Genç Bilet projesini bu çerçevede çok değerli buluyorum. İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın yıl boyunca gerçekleşecek etkinliklerinde, tüm öğrenci kategorisi biletlerinin bu projeyle 10 TL’den satışa sunulması, sadece bir destek olarak görülmemeli. Bu proje, ulaşılabilirlik kavramının kalıcı bir şekilde yayılması ve bu noktadan eşit bir yarın oluşturulması açısından da önemli.”

Yekta Kopan points out that We are living at a time when the search for rights and equality has become more evident, and the demands on this issue are rapidly growing, especially among the younger generation. He further states that equality in access to everything and, in particular to all kinds of arts, is an important issue. He expresses his thoughts on Eczacıbaşı Youth Ticket as follows: “One of the most permanent ways to prevent the polarization that surrounds the world is through establishing a quality and equal relationship with art. In this context, I find the Eczacıbaşı Youth Ticket project very valuable. The fact that all student category tickets are offered for sale at 10 TRY to all the activities of the Istanbul Foundation for Culture and Arts throughout the year should not be seen as mere support. This project is also important in terms of spreading the concept of accessibility permanently and creating an equal tomorrow from this point on.”

“Gençler için çok güzel bir fırsat.”

“This is a great opportunity for the youth.”

Sevin Okyay

Yazar, eleştirmen

Writer, critic

İKSV festivallerinin yarım yüzyıldır gençler için hayallerin gerçekleşmesi anlamına geldiğini, onların hayran oldukları sanatçıların eserlerine kapılarını açan, hatta kendilerini görmelerini sağlayan bir rüya olduğunu anlatan Sevin Okyay, Eczacıbaşı Genç Bilet ile ilgili şu ifadelere yer verdi: “Örneğin, bu festivaller genç cazcılara olanak verir, gençler festivalde mekân açarlar, onları parklarda görürsün. Bu yıl ise her yerde görebiliriz onları. Çünkü Eczacıbaşı Topluluğu’nun desteğiyle, bu yıl tüm etkinliklerde öğrenci bileti 10 TL. Gençler için şahane bir fırsat bu...”

Underscoring that İKSV festivals have meant the realization of dreams for young people for half a century, that it is a dream that opens doors to the works of artists they admire and even allows them to see these artists, Sevin Okyay gave the following statements about the Eczacıbaşı Youth Ticket: “For example, these festivals provide opportunities for young jazz musicians, young people open venues at the festival, you see them perform in the parks. This year, we can see them everywhere. Because with the support of the Eczacıbaşı Group, student tickets for all events are 10 TRY this year. This is a fantastic opportunity for the young...”

“Gençlerin kültür ve sanata erişimini güçlendirecek projeler çok değerli.”

“Projects that will strengthen the accessibility of culture and arts for the youth are very valuable.”

Bekir Ağırdır

KONDA Genel Müdürü

KONDA General Director

Bugün gençlerin büyük çoğunluğunun umutsuz, kendini sıkışmış, sıkıştırılmış hissettiğini, hayallerinin, rol modellerinin olmadığını söyleyen Bekir Ağırdır; gençlerin hayatları ve gönülleri için yol haritalarına ihtiyaçları olduğunu vurguluyor. Bilimin, aklın yol haritasını verdiğini, gençlerin gönüllerinin ve hayallerinin yol haritası için ise sanata ihtiyaçları olduğunu belirten Ağırdır, “Ama ne yazık ki dörtte üçü anne babasının vereceği harçlığa bağımlı olan gençlerin sanat ve kültür hayatına erişebilirlikleri de kısıtlı. Tam da bu nedenle Eczacıbaşı Genç Bilet projesi gibi gençlerin kültür ve sanata erişimini güçlendirecek projeler çok anlamlı, çok değerli.” diyor.

Bekir Ağırdır said that most young people today feel hopeless, stuck, entrapped, and have no dreams or role models; he emphasizes that young people need road maps for their lives and hearts. Stating that science gives the roadmap to the mind and that young people need art for the roadmap of their hearts and dreams, Ağırdır stated, “Unfortunately, three-quarters of the youth, who are dependent on the pocket money provided by their parents, have limited access to the artistic and cultural life. This is why projects that will strengthen young people's access to culture and art, such as the Eczacıbaşı Youth Ticket project, are significant and valuable.”

“Eczacıbaşı’nın bu girişimi, genç kuşağın sanatsal eğitiminde takdir edilesi bir tavırdır.”

“This enterprise by Eczacıbaşı is a commendable attitude to further the artistic education of the young generation.”

Doğan Hızlan

Gazeteci, yazar

Journalist, writer

Genç kuşağa ilgi gösterilmezse yarının Türkiye’sinin, istenilen ve beklenilen koşulları taşımayacağını ifade eden Doğan Hızlan, Eczacıbaşı Genç Bilet projesiyle ilgili şu şekilde konuştu: “Hiç kuşkusuz genç kuşağın eğitiminde en önemli öge sanattır. Sanattan uzak olurlarsa, hangi meslekte olurlarsa olsunlar, hangi dalda uzmanlık mertebesine yükselirlerse yükselsinler, insan sevgisini kazanamazlar. Sevginin ne kadar önemli olduğunu fark edemezler. Sevdiklerini anlayamazlar. Görselliğin öne çıktığı bir çağda, sanatı bütünüyle kavramak ve kapsamlı bir anlayışla sindirmek bir gencin başarısının gizleri arasındadır. Eczacıbaşı’nın gençlere karşı duyduğu manevi ve maddi yakınlık, genç kuşağın sanatsal eğitiminde takdir edilesi bir tavırdır. Bu proje, eğitim döneminde gençlerin kısıtlı maddi olanaklarını düşünerek, onların etkinliklere katılması için yapılan bir kültürel eşitlik girişimidir. Doğrusu bu girişimi destekliyorum.”

Stating that tomorrow's Turkey will not meet the desired and expected conditions if the young generation is not heeded to, Doğan Hızlan spoke about the Eczacıbaşı Youth Ticket project as follows: “There is no doubt that the most important element in the education of the young generation is art. If they are far from art, no matter what profession they are in, no matter what branch they rise to at the level of expertise, they cannot comprehend the love of people. They fail to realize how important love is. They cannot understand their loved ones. In an age where visuality comes to the fore, grasping art completely and digesting it with a comprehensive understanding are among the secrets of a young person's success. Eczacıbaşı's moral and financial closeness to young people is an admirable attitude in the artistic education of the younger generation. This project is a cultural equality initiative made for young people to participate in activities by considering their limited financial opportunities during their education. Honestly, I support this initiative.”

“Çağımızda gençler her zamankinden daha çok sanatın sunduğu yaratıcılığa ihtiyaç duyuyor.”

“In this day and age, the youth need the creativity provided by art more than ever.”

Prof. Dr. Selçuk Şirin

Araştırmacı, yazar

Researcher, writer

Şimdiki gençler için kültürel ve sanatsal etkinliklere katılımın eskisinden farklı bir işleve sahip olduğunu söyleyen Selçuk Şirin, insanlık tarihi boyunca kültür ve sanatın hem bu evrendeki varlığımızı anlamak ve hem de bu evrene bir anlam katmak için gerekli bir uğraş olduğunu belirtti. İçinde yaşadığımız çağda ise gençlerin AI ve robot teknolojileriyle rekabet edebilmeleri için her zamankinden daha çok yaratıcılığa ihtiyaç duyduğunu kaydeden Şirin, kültürel ve sanatsal etkinliklerin bu kuşak için sadece bir anlama ve anlam katma aracı değil, aynı zamanda bu çağda etkin bir yurttaş olarak hayata katılma aracı olduğunu aktardı. Şirin, “Önümüzdeki dönemde yaptığı işe bilim ve tasarım katmayan ülkeler katma değeri yüksek ekonomi içinde rekabet edemeyecek. O nedenle kültüre ve sanata yapılan yatırım artık kalkınmaya yapılan yatırımdır.” diye konuştu.

Selçuk Şirin said that participation in cultural and artistic activities has a different function for today's young people and that throughout the history of humanity, culture and art have been a necessary effort both to understand our existence in this universe and to add meaning to it. Noting that in the age we live in, young people need creativity more than ever in order to compete with AI and robot technologies, Şirin said that cultural and artistic events are not only a means of comprehension and adding meaning for this generation, but also a tool of participating in life as an active citizen in this age. Şirin further stated, “Countries that do not add science and design to their work in the coming age will not be able to compete in a high value-added economy. Therefore, investment in culture and art now is an investment in development in the future.”