GÜNCEL / LATEST NEWS

Eczacıbaşı Topluluğu’ndan haberler

News from the Eczacıbaşı Group

Villeroy & Boch’tan Mary Katrantzou imzalı yeni karo koleksiyonu

Vogue dergisi tarafından verilen “10 Yılın Uluslararası Tasarımcısı Ödülü”ne sahip Mary Katrantzou, Villeroy & Boch için capcanlı ve rengarenk bir karo koleksiyonu tasarlayarak bu kez duvar ve zeminleri giydirdi. Kadınlar için lüks giysiler tasarlayan ünlü modacının ilham kaynağı ise kelebekler ve Victoria dönemi oldu.

274. yaşını kutlayan seramik markası Villeroy & Boch, 20 yıl aradan sonra ilk kez tasarımcı iş birliğiyle yeni bir koleksiyon hazırladığını duyurdu. Tanınmış moda tasarımcısı Mary Katrantzou tarafından tasarlanan VICTORIAN karo serisi, dönüşümü simgeleyen kelebeklerden ve Victoria dönemi karolarının geometrik şekillerinden ilham alıyor.

Yeni karo koleksiyonu, iç dekorasyon alanındaki ilk çalışmasına imza atan Katrantzou’nun yaratıcı vizyonundan etkilenen Villeroy & Boch’un olgunluğuyla özgün bir tasarım yaklaşımı sunuyor. 20x20 cm boyutlarında birbirinden farklı sekiz setten oluşan koleksiyon, kenar ve köşe parçalarıyla tamamlanıyor. Siyah veya beyaz zemin üzerine uygulanan dört adet renkli kelebek, özel baskı teknikleri sayesinde elde boyanmış hissi yaratıyor. Beyaz, siyah ve altın rengi temasını devam ettiren otantik mermer efektli karolar, duvar ve porselen seçeneklerini parlak yüzeyle sunuyor.

New tile collection by Mary Katrantzou from Villeroy & Boch

Mary Katrantzou, who has received the “International Designer of the Decade Award” presented by Vogue magazine, designed a vibrant and colorful tile collection for Villeroy & Boch, this time donning the walls and floors. Butterflies and the Victorian era were the sources of inspiration for the famous fashion designer, who designs luxury clothes for women.

Celebrating its 274th anniversary, the ceramics brand Villeroy & Boch announced that it had prepared a new collection for the first time in 20 years in collaboration with a designer. Designed by the renowned fashion designer Mary Katrantzou, the VICTORIAN tile series is inspired by the butterflies symbolizing transformation and the geometric shapes of Victorian tiles.

The new tile collection offers a unique design approach combining the maturity of Villeroy & Boch and the creative vision of Katrantzou, who has produced work in the field of interior design for the first time. The collection consists of eight different sets of tiles in the dimensions of 20x20 cm, complemented with edge and corner pieces. Four colored butterflies applied on a black or white background evoke the feeling of being hand-painted thanks to special printing techniques. Continuing the white, black, and gold theme, the authentic marble effect tiles offer wall and porcelain options with glossy surfaces.

VitrA tasarımları iki prestijli ödülün sahibi oldu

VitrA, tasarımda mükemmelliğin simgesi olarak kabul edilen Good Design’dan dört ödül ve Liquid koleksiyonu ile de dünyaca ünlü Wallpaper* dergisinin tasarım ödülünü alarak büyük bir başarıya daha imza attı.

VitrA, 1950’den beri düzenlenen ve dünyanın en eski ve saygın tasarım yarışmaları arasında yer alan Good Design’dan dört yeni ödül aldı. Böylece VitrA’nın bugüne kadar aldığı Good Design ödüllerinin sayısı 44’e yükseldi. The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design ve The European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies iş birliğiyle düzenlenen Good Design ödülleri kapsamında, VitrA’nın ArchiPlan banyo koleksiyonu ve Atelier 01 karo serisi ödül almaya hak kazandı.

Londra Tasarım Madalyası sahibi Tom Dixon’ın VitrA iş birliğiyle geliştirdiği Liquid koleksiyonu ise dünyaca ünlü Wallpaper* dergisinin tasarım ödülünü aldı. VitrA, Elle Decor dergisi tarafından 2021’de İngitere’de “Yılın Tasarımcısı” seçilen Tom Dixon ile akışkan formlarıyla dikkat çeken Liquid koleksiyonuna imza attı. Tasarım topluluğuna hizmetlerinden dolayı İngiltere Kraliçesi tarafından Britanya İmparatorluk Nişanı (OBE) ile ödüllendirilen Dixon, ilk kez banyo için ürünler tasarladı. Avrupa lansmanı Londra’da yapılan ve kısa bir süre sonra Türkiye’de de tanıtılacak Liquid koleksiyonunda; seramik sağlık gereçlerinin yanı sıra banyo mobilyası, aksesuar, yer ve duvar karoları da yer alıyor.

VitrA designs won two prestigious awards

VitrA achieved another great success by receiving four awards from Good Design, which is considered a symbol of excellence in design, and the design award of the world-famous Wallpaper* magazine with its Liquid collection.

VitrA received four new awards from Good Design, one of the oldest and most revered global design competitions, held since 1950. Thus, the number of Good Design awards VitrA has received has risen to 44. VitrA's ArchiPlan bathroom collection and Atelier 01 tile series received awards as part of the Good Design awards organized in collaboration with The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design and The European Center for Architecture Art Design and Urban Studies.

The Liquid collection, developed by Tom Dixon, the recipient of the London Design Medal, in collaboration with VitrA, received the design award of the world-famous Wallpaper* magazine. VitrA created the Liquid collection with Tom Dixon, drawing attention to fluid forms; Dixon was selected as the “Designer of the Year” in the UK in 2021 by the Elle Decor magazine. Dixon received the Order of the British Empire (OBE) from the Queen of England for his services to the design community. He products for the bathroom for the first time. The European launch of the Liquid collection took place in London and will be introduced in Turkey shortly. Ceramic sanitary ware and bathroom furniture, accessories, floor, and wall tiles are featured.

Good Design Ödülleri / Good Design Awards

Wallpaper* Tasarım Ödülü / Wallpaper* Design Awards

Eczacıbaşı Topluluğu kurumsal sosyal sorumlulukta yine zirvede!

Eczacıbaşı Topluluğu, kurumsal sosyal sorumlulukta iş dünyasının gözünde en başarılı şirketler listesinde ilk üçteki yerini korurken, kültür-sanat ve spor alanında liderliği bırakmadı. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ise iş dünyasının gözünde “en sorumlu lider” oldu.

Capital Dergisi'nin bu yıl 17. kez gerçekleştirdiği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması” sonuçları yayınlandı. Eczacıbaşı Topluluğu, kurumsal sosyal sorumlulukta iş dünyasının gözünde en başarılı şirketler listesinde ilk üçteki yerini korurken, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı iş dünyasının gözünde “en sorumlu lider” oldu.

İş dünyası ve halk araştırması şeklinde iki farklı kitleyle yürütülen çalışmada, Eczacıbaşı Topluluğu, kültür-sanat ve spor alanında başarılı çizgisini sürdürerek ilk sırada yer aldı.

Araştırmanın tamamına Capital Dergisi’nin 2022 Mart sayısından erişebilirsiniz.

Eczacıbaşı Group ranks at the top for corporate social responsibility once again!

Eczacıbaşı Group, while maintaining its place in the list of the most successful companies in corporate social responsibility in the eyes of the business world, continues to be the leader in the fields of culture, arts, and sports. Bülent Eczacıbaşı, Chairperson of the Eczacıbaşı Holding, became the “most responsible leader” in the eyes of the business world.

The “Corporate Social Responsibility Survey” conducted by Capital Magazine for the 17th time this year has been published. While the Eczacıbaşı Group maintains its place in the list of the most successful companies in corporate social responsibility in the eyes of the business world, the Eczacıbaşı Holding Chairperson Bülent Eczacıbaşı was recognized as the “most responsible leader” in the eyes of the business world.

In the study conducted with two different audiences of the business world and public research, the Eczacıbaşı Group ranked first by maintaining its flourishing position in the fields of culture, arts, and sports.

Eczacıbaşı Bilişim’e, TÜSİAD’tan dijital dönüşüm ödülü

Eczacıbaşı Bilişim DnA Lab ekibi, TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm Programı kapsamında, Teknolojinin Sürdürülebilirliği kategorisinde ödül aldı.

TÜSİAD’ın Türkiye sanayisinin dijital dönüşümüne destek sağlayabilmek amacıyla dört yıldır yürüttüğü TÜSİAD SD2 (TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm) Programı’nda, Tofaş ekibinin açtığı Araç Kapı Kapanma Sertlik Değerlerinin Tahminlenmesi proje çağrısına yanıt veren Eczacıbaşı Bilişim DnA Lab ekibinin ürettiği dijital çözüm, Teknolojinin Sürdürülebilirliği başarı kategorisinde ödül aldı.

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies (Eczacıbaşı ICT) receives digital transformation award from TÜSİAD

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies DnA Lab team received an award in the Sustainability of Technology category within the scope of TÜSİAD's Digital Transformation in Industry Program.

The digital solution produced by the Eczacıbaşı Information and Communication Technologies DnA Lab team, responding to the Tofaş team's call for the Estimation of Vehicle Door Closing Hardness Values project in the TÜSİAD SD2 (TÜSİAD Digital Transformation in Industry) Program, which TÜSİAD has been carrying out for four years to support the digital transformation of industry in Turkey, received the Sustainability of Technology award.

Uni Baby yeni reklam filminde “Bebeklerin Dört Evresi, Her Evrenin Bir Uni Baby’si Var!” diyor

Tüm ürün ailesini bebeklerin gelişim evrelerine ve farklılaşan ihtiyaçlarına göre geliştirerek bir ilke imza atan Uni Baby, ıslak mendil ürünlerini tanıttığı yeni reklam filmini izleyicilerle buluşturdu.

Reklam filmi; bebeklerin gelişim gösterdiği ve ihtiyaçlarının hızla değiştiği bu evrelerdeki ilk yıllarına özel olarak geliştirilen Uni Baby ürün ailesini izleyicilere tanıtıyor. Filmde 0-6 aylık bebekleri kapsayan Yenidoğan, 6-12 ay bebeklerin yer aldığı Hassas Dokunuş, 12+ ay bebeklere özel İlk Adım ve 24+ ay bebekleri içine alan Aktif evreleri ve Uni Baby’nin bu evreler özelinde geliştirdiği ürünler yer alıyor.

Uni Baby’nin hazırladığı “Evreler Kampanyası” reklam filmi, her bir evrede bebeklerin karşılaştıkları değişim ve ihtiyaçları, Uni Baby’nin bu değişen ihtiyaçlara özel geliştirdiği çözümleri anlatıyor. Film, aynı zamanda markanın “Bebekler değişir, Uni Baby yetişir” sloganının altını çiziyor.

UniBaby’nin yeni reklam filmini linkten izleyebilirsiniz.

Uni Baby, in a new commercial, says “Four Stages of Babies, Every Stage Has a Uni Baby!”

Uni Baby, which broke new ground by developing its entire product line according to the developmental stages and differentiating needs of babies, introduced its new commercial film. It introduced the new wet wipes products to the audience.

The commercial introduces the audience to the Uni Baby product line, which has been developed in tandem with the baby's changing needs in these stages, especially during the first years of life when babies grow rapidly, and their needs shift.

In the advertisement, the products for Newborns for 0-6 months old babies, Sensitive Touch for 6-12 months babies, First Step for 12+ months babies, and Active stages for 24+ months babies are promoted as Uni Baby has catered explicitly to these stages.

The “Stages Campaign” commercial prepared by Uni Baby informs about the changes and needs of babies at each stage and the solutions Uni Baby has developed for these shifting needs. The advertisement underlines the brand's motto, “Babies change, Uni Baby catches up.”

You can watch UniBaby's new advertisement from the link.

Eczacıbaşı Fotoğraf Sanatçıları Dizisi’nin 12. eseri Yusuf Tuvi Retrospektifi, kitabevlerinde yerini aldı

Eczacıbaşı Topluluğu’nun 50 yılı aşkın bir geçmişe sahip fotoğraf yayıncılığı geleneğinin bir parçası olan ve Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı tarafından yayınlanan seri, her yıl değerli bir fotoğraf sanatçısının retrospektif kitabını, sanatsal bütünlük içinde sunuyor.

Kitapta, amatörce ama büyük bir tutkuyla 1974’te fotoğraf sanatına yönelen ve bu alanda bugüne kadar pek çok başarıya imza atmış sanatçı Yusuf Tuvi’nin hem yapıtları hem de yaşamına dair detaylar yer alıyor.

Daha çok renkli fotoğraf alanında ortaya koyduğu eserlerle adından söz ettiren Tuvi, hem yurt içinde hem de yurt dışında sunduğu saydam gösterilerinin yanı sıra yaratıcısı olduğu ve Türkiye'yi her yönüyle tanıtan "Doğamız İnsanımız” adlı çalışmasıyla da büyük beğeni topladı. Yusuf Tuvi’nin eserleri, Türkiye’nin yanı sıra İngiltere, Almanya, İspanya başta olmak üzere uluslararası arenada pek çok ödüle layık görüldü. Konsept ve tasarımı Bülent Erkmen’e ait olan ve editörlüğünü Merih Akoğul’un üstlendiği Eczacıbaşı Fotoğraf Sanatçıları Dizisi’nin 12. kitabı Yusuf Tuvi retrospektifi, Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde yayınlandı.

The 12th work of the Eczacıbaşı Photographers Series, Yusuf Tuvi Retrospective, is now available in bookstores

As part of the Eczacıbaşı Group's tradition of photography publishing dating back more than 50 years, published by the Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Foundation, the series presents a critical photographer's retrospective book with deeply valued artistic integrity every year.

In the book are details about the works and life of artist Yusuf Tuvi, who turned to photography in 1974 with an amateurish but great passion and has achieved many successes in this field.

Tuvi, who made a name for himself with the works he produced mainly in the field of color photography, received great acclaim for his work titled “Our Nature Is Our People,” in which he introduced Turkey from all aspects, as well as the slide-shows he presented both at home and abroad. Yusuf Tuvi's works received many awards in Turkey and the international arena, including in the UK, Germany, and Spain. Yusuf Tuvi Retrospective, the 12th book of the Eczacıbaşı Photographers Series, with a concept and design by Bülent Erkmen and edited by Merih Akoğul, was published in two languages, Turkish and English.

Hijyenin en pratik hali: Solo Yüzey Temizleme Mendili

Solo’nun beklentilerden ilham alarak geliştirdiği, deterjan katkılı formüle sahip Solo Yüzey Temizleme Mendili, kısa sürede yaşam alanlarındaki en büyük hijyen yardımcısı oldu.

Hijyenin her zamankinden çok ön plana çıktığı pandemi sürecinde, özellikle yaşam alanlarında kolay temizlik ve erişilebilir hijyene gün içinde sıklıkla ihtiyaç duyuluyor. Tüketicilerin beklentilerine karşılık veren Solo, evlerde hijyenin pratik halini sunan Solo Yüzey Temizleme Mendili’ni geliştirdi. Deneyenlerin yüzde 99’unun memnun kaldığı Solo Yüzey Temizleme Mendili; tüketicilerin beklentilerini tam anlamıyla karşılarken, pratik temizlik ve hijyeni erişilebilir kılıyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su Bilge Çiftçi, Solo Yüzey Temizleme Mendili’nin, hijyen kategorisinde yılın en inovatif ürünleri arasında yer aldığını belirterek, ürünün standart temizlik bezlerine göre yüzeylerde 80 kat daha hijyenik olduğunu söyledi.

The most practical form of hygiene: Solo Surface Cleaning Wipes

Solo Surface Cleaning Wipes, developed by Solo and inspired by expectations, has a detergent-added formula, quickly becoming the biggest hygiene tool in living spaces.

When hygiene became a priority during the pandemic, easy cleaning and accessible hygiene were often needed for day-to-day use, especially in living spaces. Responding to consumers' expectations, Solo has developed the Solo Surface Cleaning Wipes, which offer the practical form of hygiene at home. Solo Surface Cleaning Wipes, a product that 99 percent of those who try it are satisfied with, fully meets consumers' expectations and makes practical cleaning and hygiene accessible.

Making a statement on the subject, Bilge Çiftçi, CMO of Eczacıbaşı Consumer Goods, stated that the Solo Surface Cleaning Wipes were among the most innovative products of the year in the hygiene category and said that the product is 80 times more hygienic on surfaces than standard cleaning cloths.

Be Part of the Success 2022’de neler oldu?

Eczacıbaşı Topluluğu’nda 2021’de öne çıkan gelişmelerin ve 2022’ye dair planların paylaşıldığı Be Part of the Success 2022, tüm Eczacıbaşılılara açık olarak dijital ortamda gerçekleştirildi.

Moderatörlüğünü ve sunumunu Serdar Kuzuloğlu’nun yaptığı etkinlik, “2021’de neler yaşadık? Yakın gelecekte bizi neler bekliyor?” temel soruları üzerinden ilerledi. Etkinliğin açılış konuşması ise Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı tarafından gerçekleştirildi. Eczacıbaşı Topluluğu’nda 80 yılda iş, kariyer ve mutluluğunun tüm çalışanlarca beraberce büyüdüğünü vurgulayan Bülent Eczacıbaşı, 2022 yılının daha da çaba gösterilmesi gereken bir yıl olduğunu ifade etti.

Bülent Eczacıbaşı etkinlikte ayrıca, Fiba Holding Kurucusu ve Onursal Başkanı Hüsnü M. Özyeğin ile bir sohbet gerçekleştirdi. Bu sohbette Özyeğin, girişimcilik hikâyesini ve tavsiyelerini paylaştı.

Be Part of the Success’in bir sonraki bölümünde, “2021’de hep birlikte nasıl bir değer yarattık?” sorusu üzerinde duruldu. Bu kısımda, Eczacıbaşı Topluluğu Mali İşler ve Finansman Grup Başkanı Seyfi Sarıçam, Eczacıbaşı Topluluğu Mali İşler ve Finansal Kontrol Direktörü Onur Karahan ile 2021’de Topluluğun tüm faaliyet alanlarındaki iş sonuçlarına dair bilgileri aktardı.

Etkinlikte bir konuşma yapan Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Atalay Gümrah ise, mevcut işlerdeki gelişim alanlarını detaylı anlatarak, 2022 ve sonrası için yatırım bütçelerini aktardı. Gümrah, geleceği şekillendirecek ilk konunun mevcut işlere odaklanmanın ve bunları ölçeklendirmenin olacağını söyleyerek, yeni nesil işlere ve iş alanlarına bakmaktan da imtina etmeyeceklerini belirtti.

Etkinlik, Eczacıbaşı Topluluğu Yatırım Ofisi Başkanı Bülent Kozlu moderasyonunda gerçekleşen panelle devam etti. Eczacıbaşı İlaç Sınai ve Finansal Yatırımlar CEO’su Emin Fadıllıoğlu, e-Home Genel Müdürü Salih Yılmaz ve Eczacıbaşı Momentum Yatırım Müdürü Berktuğ İncekaş’ın katılımıyla düzenlenen panelde, Eczacıbaşı Topluluğu’ndaki yeni iş modellerinin detayları aktarıldı ve bu modellerin Topluluğun iş alanlarına katkısı üzerine konuşuldu.

“Heyecan veren geleceğe hazırlan!” oturumunda ise Eczacıbaşı Topluluğu İnsan Kaynakları Grup Başkanı Eylem Özgür, Topluluk’taki kariyer fırsatları ve insan kaynakları gelişmeleri konusunda bilgiler verdi.

“Teknoloji seninle” oturumunda, Eczacıbaşı Topluluğu Bilgi ve İletişim Sistemleri Grup Başkanı Gürkan Papila, dijital dönüşüm çalışmaları ve kolaylaştırıcı dijital uygulamalarla, Topluluk genelinde elde edilen sonuçları paylaşırken, “Sağlıklı bir gelecek için sürdürülebilirlik yol haritamız” oturumunda ise Eczacıbaşı Topluluğu Sürdürülebilirlik, Kamu ve Kurumsal İlişkiler Koordinatörü Devrim Çubukçu, dünyadaki eğilime paralel olarak 2021 yılında Eczacıbaşı Topluluğu sürdürülebilirlik organizasyonunu günün gereklerine göre yenilemeye başladıklarını söyledi.

Sürpriz konuklar!

Etkinliğin sürpriz konukları da vardı… New York Üniversitesi Öğretim Üyesi ve yazar Prof. Dr. Selçuk Şirin, Kars’ın Yiğitkonak Köyü’nde başlayan ve New York'a uzanan ilham verici hayat hikâyesini paylaştı. Ülkemizde hayal kurmanın çok desteklenen, ödüllendirilen bir uğraş olmadığını söyleyen Şirin; ayakları yere basmayan, sıra dışı, aykırı fikirler olmadan ilerlemenin olmadığının ve zirveye giden yolculuğun başlamadığının altını çizdi.

Be Part of the Success’in bir diğer sürpriz konuğu Dünya Serbest Dalış Rekortmeni Şahika Ercümen oldu. Ercümen, çocukluğunda yaşadığı astım rahatsızlığına rağmen su sporlarına başlama ve azimle başarıya ulaşma hikâyesini paylaştı.

What happened with Be Part of the Success 2022?

Be Part of the Success 2022, where the major developments in 2021 and plans for 2022 were shared within the Eczacıbaşı Group, was held digitally, open to all Eczacıbaşı members.

The event moderated and presented by the trend hunter Serdar Kuzuloğlu, “What happened in 2021 and what we expect in the near future?” was organized around basic questions. The Eczacıbaşı Holding Chairperson Bülent Eczacıbaşı delivered the opening notes of the event. Emphasizing that in the Eczacıbaşı Group, business, career, and happiness have grown together with all of the Eczacıbaşı Group members in the last 80 years, Bülent Eczacıbaşı stated that 2022 is a year that requires more effort.

Bülent Eczacıbaşı also had a conversation with Fiba Holding Founder and Honorary President Hüsnü M. Özyeğin. In this conversation, Özyeğin shared his entrepreneurship story and advice.

The next chapter of Be Part of the Success focused on “How we created value in 2021?” In this chapter, Seyfi Sarıçam, Chief Financial Officer, Eczacıbaşı Group and Onur Karahan, Director of Financial Affairs and Control, Eczacıbaşı Holding provided information on the business results of the Group across all of the fields of activity.

Atalay Gümrah, CEO, Eczacıbaşı Group, delivered a talk at the event titled How will we shape our Group’s future with courage and care? He went into detail about the development areas in the current business and conveyed the investment budgets for 2022 and beyond. Gümrah stated that the first issue that will shape the future will be to focus on existing businesses and scale them, and that they will not hesitate to look at new generation businesses and business areas.

The event continued with a panel moderated by Bülent Kozlu, Chief Investment Officer of the Eczacıbaşı Group. Emin Fadıllıoğlu, CEO of the Eczacıbaşı Pharmaceutical and Industrial Investment, Salih Yılmaz, General Manager of E-Home, and Berktuğ İncekaş, Investment Manager of Eczacıbaşı Momentum, participated in the panel, detailing the new business models of the Eczacıbaşı Group and how these models will contribute to their fields of business.

In the section titled “Get ready for the exciting future!”, Eylem Özgür, Chief Human Resources Officer at the Eczacıbaşı Group, provided information about the career opportunities within the Group and human resource development issues.

In the section titled “Technology that works for you”, Gürkan Papila, Chief Information Officer of the Eczacıbaşı Group, shared the results of the digital transformation efforts and the applications that facilitate workflows. While sharing the results across the Group, the section titled “Our sustainability roadmap for a healthy future” was led by Devrim Çubukçu, Sustainability, Corporate and Government Affairs Coordinator of the Eczacıbaşı Group; he discussed that in line with the trends across the world, they have begun to renew the Eczacıbaşı Group sustainability organization, adapting to meet current needs.

Surprise guests!

The event also hosted surprise guests. New York University Faculty Member and author Prof. Dr. Selçuk Şirin shared his inspiring life story that began in the Yiğitkonak Village of Kars and extended to New York. Şirin says that dreaming is not a highly supported and rewarded occupation in our country; he highlighted that there is no progress without groundless, extraordinary, and strange ideas, and the journey to the top cannot be instigated.

Another surprise guest of Be Part of the Success was Şahika Ercümen, World Freediving Record Holder. Ercümen shared her story of starting water sports and achieving success through perseverance despite her childhood asthma.