İNSAN KAYNAKLARI / HUMAN RESOURCES

Mükemmel çalışan deneyimini ileri taşıyacak bir uygulama...

An application to further improve the perfect employee experience...

Eczacıbaşı Topluluğu, mükemmel çalışan deneyimi yaratmayı amaçlayan yenilikçi ve öncü uygulamalarına bir yenisini daha ekledi: e-live! Çalışan mobil uygulaması e-live ile Eczacıbaşılılar tek tıkla kurumsal uygulamalara ve gerekli bilgilere anında ulaşabiliyor, birbirleriyle etkileşimlerini sürdürürken kendileri ile ilgili süreçleri dijital olarak yürütebiliyorlar. e-live’ın hedeflerini Eczacıbaşı Holding Organizasyonel Gelişim Direktörü Sinem Kıranta’dan, çalışma hayatına etkisini ise Eczacıbaşılılar’dan dinledik.

Eczacıbaşı Group has expanded its repertoire of innovative and groundbreaking practices aimed at creating the Perfect Employee Experience with a brand-new application: e-live! The mobile application provides the Eczacıbaşı Group employees with one-click access to all corporate applications and necessary information as well as the opportunity to interact with their co-workers and digitally manage their individual professional processes. We talked to Eczacıbaşı Holding Organizational Development Director about the objectives of e-live and lent an ear to the Eczacıbaşı Group employees regarding its impact on working life.

SİNEM KIRANTA

Eczacıbaşı Holding Organizasyonel Gelişim Direktörü

Eczacıbaşı Holding Organizational Development Director

“e-live’ı Eczacıbaşılılarla birlikte yarattık, birlikte geliştirecek ve büyüteceğiz.”

“We created e-live together with all members of the Eczacıbaşı Group, and so shall we develop and expand it.”

İnsan Kaynakları olarak heyecan veren geleceği, işlerimizin gelecekteki ihtiyaçları ile çalışanların ve adayların dönüşen beklentileri perspektiflerinden inovatif bir kültür ve dijitalleşen uygulamalarla kucaklıyoruz. Bunlardan en yenisi ise çalışan mobil uygulamamız e-live.

Mükemmel çalışan deneyimi yaratma hedefiyle başlattığımız Perfect Employee Experience (PEX) projemiz kapsamında, çalışma arkadaşlarımız tarafından en çok beklenen uygulamalardan biri olan e-live; öncelikli olarak üretim tesislerimizde sahada çalışan arkadaşlarımızla kolay ve hızlı iletişime geçilmesi, onların da kurumsal işlemlerini hızlı ve kolay halledebilmesi ihtiyacından doğdu.

İsimlendirme sürecinden, içeriklerin belirlenmesine kadar her adımda çalışma arkadaşlarımızın talep ve önerileriyle yol haritamızı çizdiğimiz projeyi, proje takımımız ile birlikte fazlandırarak çevik metodoloji ile hayata geçirdik.

Çalışan mobil uygulaması e-live ile kolaylık elimizde

e-live ile çalışma arkadaşlarımız, daha önce portal, intranet sayfası gibi farklı platformlarda olan pek çok uygulamaya zaman ve mekân bağımsız olarak tek tıkla ulaşabiliyor. Çalışanlar bilgi kaynaklarına (yönetmelikler, el kitapları vb.), değerlendirme araçlarına, İK sistemlerine, tüm kurumsal uygulamalara anında erişebiliyor, uygulama üzerinden birçok süreci dijital olarak yürütebiliyor, kariyerlerine yön verebiliyor. Örneğin, Topluluk içindeki açık pozisyonlara başvurabildikleri gibi, pozisyon için uygun olabilecek arkadaşlarını da önerebiliyor. Bunun yanı sıra sosyalleşebiliyorlar; birbirlerine teşekkür edebiliyor, yeni katılanlara Hoş geldin! diyebiliyor, hatta doğum günlerini kutlayabiliyorlar. Uygulama içerisindeki anket aracılığıyla da çalışma arkadaşlarımızdan anında değerlendirme alabiliyoruz. Çok yakında izin ve bordro işlerimizi de e-live üzerinden gerçekleştirebileceğiz. Eğitim platformlarımızı da ayrıca buraya entegre ediyoruz. Dijital dönüşümün aynı zamanda bir kültür dönüşümü olduğuna inanıyoruz. Bu noktada da çalışan deneyiminin dijitalleşmesinin çok önemli olduğuna inanıyoruz.

Kapsamı ve içeriğiyle öncü uygulamalardan biri olan e-live’ı yine Eczacıbaşılılarla birlikte geliştirecek ve büyüteceğiz. Mükemmel çalışan deneyimi yolculuğumuza, insanı odağına alan yenilikçi ve öncü uygulamalar geliştirerek devam edeceğiz. Bir sonraki hedefimiz, farklı dil seçenekleri ile e-live’ı yurt dışı ofislerimiz için de hayata geçirebilmek.

“Projemiz IDC CIO Awards tarafından birincilik ödülüne layık görüldüğü için çok mutluyuz.”

International Data Corporation (IDC) CIO Awards 2022 etkinliğinde, Eczacıbaşı Topluluğu tarafından hayata geçirilen beş dijital proje ödüle layık görüldü. Bu projelerden biri de e-live oldu. Projemiz, bilişim sektöründe uluslararası düzeyde önemli bir yere sahip olan IDC CIO Awards’ta ödül aldığı için çok mutluyuz. Önerileriyle e-live’ın hayata geçmesine katkı sağlayan tüm Eczacıbaşılılar’a, proje sponsorlarımız Eczacıbaşı Topluluğu İnsan Kaynakları Grup Başkanımız Eylem Özgür ile Bilgi ve İletişim Sistemleri Grup Başkanımız Gürkan Papila’ya, çevik çalışma koçumuz Murat Ergün’e ve proje danışmanımız Gamze Terzi’ye destekleri için; proje takımındaki arkadaşlarımız Selin İnanöz, Elif Yanlı, Gülşah Indır, Özge Atasoy Bilici, Hüseyin Balaban, Fatma Gür, Gürkan Kadiroğlu ve Tuçe Köse’ye gösterdikleri özverili çalışmalar için teşekkür ederim.

At the Human Resources department, we are welcoming an exciting future with a culture of innovation and the digitalization of our practices based on the future needs of our businesses and the changing expectations of our current and prospective employees. Our latest introduction is our employee mobile application: e-live.

As part of our Perfect Employee Experience (PEX), which was driven by our goal to create the perfect employee experience, e-live was an application that was most eagerly awaited by our co-workers. It was created out of the need to communicate in a fast and efficient manner with our colleagues working on-site in our production plants and to provide them with the tools to manage their corporate processes as fast and easily as possible.

From the naming of the application to the designation of content, we proceeded in consultation with our co-workers, and created our roadmap according to their suggestions and needs. With our project team, we structured the phases of the project which we then put into motion using the agile methodology.

With the employee mobile application e-live, convenience is in the palm of your hand

With e-live, our co-workers get time and location-independent one-click access to a variety of applications which were formerly available on multiple platforms such as the portal or the intranet. Now, employees can instantly reach sources of information (regulations, manuals etc.), evaluation tools, HR systems, and all corporate applications; manage and run several processes and navigate their careers. For example, not only can they apply for vacant positions within the Group, but they can also recommend their friends whom they deem suitable for those positions. They can also socialize on the app; thank each other, welcome the newcomers and even celebrate birthdays. The survey embedded in the app allows us to receive instant feedback from our co-workers. Before long we will be able to conduct our leave and payroll management processes on e-live. We are also integrating our education platforms into the app. We believe that digital transformation is a cultural transformation and digitalization of the employee experience is very important to us.

e-live is a groundbreaking app both in terms of its scope and content. We’ll be developing and expanding it together with all our colleagues. We will continue our journey of creating the perfect employee experience by developing innovative, trailblazing and people-centered practices. Our next target is to make a variety of language options available on e-live for the use of our offices abroad.

“We are extremely happy to have our Project awarded first prize at the IDC CIO Awards.”

At the International Data Corporation (IDC) CIO Awards 2022, five digital projects by the Eczacıbaşı Group were awarded. One of these projects was e-live. We are very happy that our project was granted an award by the IDC CIO Awards, an outstanding and prestigious institution in the information sector worldwide. I would like to take this opportunity to thank all the members of the Eczacıbaşı Group for contributing their ideas to e-live, our project sponsors Eczacıbaşı Group Chief Human Resources Officer Eylem Özgür, Chief Information Officer Gürkan Papila, our agility coach Murat Ergün, project advisor Gamze Terzi for their ongoing support; and last but not least, the project team members Selin İnanöz, Elif Yanlı, Gülşah Indır, Özge Atasoy Bilici, Hüseyin Balaban, Fatma Gür, Gürkan Kadiroğlu and Tuçe Köse for all their dedicated efforts.

DİĞDEM UYANIK

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Yönetici Asistanı

Eczacıbaşı Pharmaceuticals Marketing Executive Assistant

“e-live bizleri daha da yakınlaştırdı.”

e-live’ın en sevdiğim özelliği Topluluk’taki arkadaşlarıma uygulama üzerinden teşekkür edebilmek. Aramıza yeni katılan arkadaşlarımıza “Hoş geldin! demek, doğum günü kutlamak, yeni doğan bebeklerini tebrik etmek tek tıkla çok kolay. e-live’ın mekân ve zaman bağımsız olarak bizi yakınlaştırdığını düşünüyorum.

“e-live has brought us closer.”

My favorite aspect of e-live is to be able to thank my co-workers within the Group. Welcoming the new employees to our community, posting birthday greetings, congratulating new parents are so much easier now with just one click. I think that e-live has brought us closer as we are now time and location independent in our communications.

“İş yerindeki hayatımı kolaylaştırdı.”

Topluluğa ve kuruluşuma ait tüm duyuruları, haberleri nerede olursam olayım tek bir tıkla e-live’dan takip edebiliyorum. Güncel yemek listelerine ve servis güzergâhlarına anında ulaşabiliyorum. e-live iş yerindeki hayatımı kolaylaştırdı.

“It has made my life at work much easier.”

Regardless of where I may be, I can keep track of all the announcements from the Group and my organization with just one click on e-live. Daily menus and shuttle routes are within instant reach. E-live has made my life at work much easier.

HATİCE TAHSİNOĞLU

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Üretim Ustası

Eczacıbaşı Consumer Products Production Foreman

MERT KENAR

Eczacıbaşı Holding Muhasebe Uzmanı

Eczacıbaşı Holding Accounting Specialist

“Tek bir tıkla artık her şey mümkün.”

e-live ile anketlere katılmak artık çok kolay. Bilgisayarı açmama gerek kalmadan cep telefonumdan anında yanıtlayabiliyorum. Ayrıca, Topluluk içi açık pozisyonlara başvurmak ya da pozisyona uygun olabilecek bir arkadaşımızı önermek de tek bir tıkla mümkün.

“Everything is possible with just one click.”

With e-live, it is much easier now to participate in surveys. I can instantly answer the questions on my cell phone without having to boot up my computer. Also it is possible to apply for vacant positions within the Group and even recommend our friends for the positions with just one click.

“Bize özel indirimleri güncel olarak takip edebiliyorum.”

Bir mağaza çalışanı olarak Topluluk genelinde kim kimdir, önemli telefon numaraları nelerdir gibi ihtiyaç duyduğum bilgileri tek bir tıkla öğrenmek hayatımı çok kolaylaştırdı. En sevdiğim özelliği ise bize özel indirimleri güncel olarak takip edebiliyor olmak. Alışveriş sırasında anında cep telefonumdan İndirim var mı? diye bakabilmek ve detayları öğrenebilmek hayat kurtarıyor.

“I can follow special employee discounts.”

As a store employee, I find that it is so much easier now to find out about who is who within the Group and get access to important contact information. My favorite aspect of the app is to be able to follow the special employee discounts. While I am out shopping, I can instantly check on my cell phone if there are any discounts on products I want to buy. It is a real lifesaver in that sense.

AYÇA ELLİKCİ

İntema Müşteri Danışmanı

İntema Customer Advisor