GÜNCEL / LATEST NEWS

Eczacıbaşı Topluluğu IDC 2022 CIO Ödülleri’nde beş kategoride altı ödül kazandı

IDC’den Eczacıbaşı’na ödül yağmuru

Eczacıbaşı Group wins six awards in five categories at the IDC 2022 CIO Awards

IDC showers Eczacıbaşı with awards

International Data Corporation (IDC) tarafından düzenlenen ve bu yıl 68 kurumun 210 proje ile katıldığı “IDC CIO Awards 2022” etkinliğinde ödüle değer kuruluş ve markalar açıklandı. 150 jüri üyesinin değerlendirmesi ile yapılan etkinlikte, Eczacıbaşı Topluluğu Bilgi ve İletişim Sistemleri Grup Başkanı Gürkan Papila “Yılın CIO’su” seçildi. Topluluğun dijital dönüşüm projeleri de beş kategoride altı ödüle layık görüldü.

Organized by the International Data Corporation (IDC), “IDC CIO Awards 2022” received 210 project entries by 68 corporations this year. A jury panel of 150 members chose Eczacıbaşı Group Chief Information Officer Gürkan Papila “CIO of the Year”. Group’s digital transformation projects received six awards in five categories.

GÜRKAN PAPİLA

Eczacıbaşı Topluluğu Bilgi ve İletişim Sistemleri Grup Başkanı

Eczacıbaşı Group Chief Information Officer

“Çalışanların hayatını kolaylaştıran çözümlerimiz artarak devam edecek.”

“We will continue to develop solutions that make life easier for our employees.”

Eczacıbaşı Topluluğu’nda yürütülen bütünsel altyapı, veri ve iş modeli dönüşümü projeleri ile yaratılan iş etkisinin yanı sıra sektöre yaptığı katkılar nedeniyle IDC jürisi tarafından “Yılın CIO’su” seçilen Gürkan Papila, hem ödüle dair sorularımızı yanıtladı hem de Topluluğun dijital dönüşüm projelerine ilişkin gelecek planlarını anlattı.

Gürkan Papila was chosen “CIO of the Year” by the IDC jury in recognition of his contributions to the sector and the business impact of projects within the Eczacıbaşı Group concentrating on building an integrated infrastructure, and transformation of data and business models. Papila answered our questions about the award and talked about the Group’s future plans regarding digital transformation projects.

IDC CIO Awards 2022’de “Yılın CIO”su seçilerek önemli bir başarıya imza attınız. Bu başarıya giden süreci ve aşamaları sizden dinleyebilir miyiz?

Belirsizliğin yüksek olduğu bir dönemde somut stratejiler koymanın ve ekipler arası sinerji yaratabilmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Biz de yola öncelikle felsefemizi belirleyerek çıktık. ‘unITed’ adını verdiğimiz ve birlikte başarmayı temele yerleştirdiğimiz anlayışımız, bu yolculukta bize çok yardımcı oldu. ‘unITed’, adından da anlaşılacağı üzere Bilişim Teknolojileri’nde (BT) yer alan tüm ekip arkadaşlarımızın birlikte hareket etmesini, birlikte başarmasını ve birlikte kutlamasını hedefleyen bir oluşum. Bu oluşuma başlarken stratejilerimizi net bir şekilde belirlemeye ve bu stratejilerimizin tüm ekiplerimiz tarafından içselleştirilmiş olmasına çok dikkat ettik. Zor bir dönem olmasına rağmen mümkün olan tüm kanalları en verimli şekilde kullanarak iletişimi her zaman en üst seviyede tutmaya çalıştık. Bu süre içerisinde Topluluk yönetim ekipleri, Dijital Dönüşüm Ofisi, İnsan Kaynakları ve tüm çalışma arkadaşlarımızda yanımızda olunca başarı bir ekip işi olarak kendiliğinden geliyor sanırım.

Bu projeleri tasarlarken öncelikleriniz neler oldu?

Eğer bir proje başarı elde ediyorsa bu başarının temelinde insan faktörü oluyor. Projelerimiz bireysel başarıdan daha çok ekiplerimizin ortak başarısı. O yüzden projelerimizi doğru insanlara teslim etmiş olmak benim en çok gurur duyduğum öncelik. Ek olarak, projelerimizi tasarlarken önce iş birimlerimizin isteklerini çok iyi anlamaya çalışıyoruz. Bunun için tasarım aşamamızı mümkün olduğunca verimli planlıyoruz. İş birimlerimiz veya müşterilerimiz ile bolca vakit geçiriyoruz, odak gruplar oluşturuyoruz, anketler ile nabız ölçümü yapıyoruz ama en önemlisi sadece tasarım aşamasında değil, tüm geliştirme aşamalarında da onları yanımıza alarak anlık geri bildirimler ile çevik bir proje yönetimi metodolojisi uyguluyoruz. Özetle, insan kalitesi zaten yüksek olan BT ekiplerimiz arasında bir kültür değişimi yaratmak, maksimum iş faydası yaratan doğru teknoloji çözümlerini iş birimleri ile birlikte bulmak ve sahada olmak en temel önceliklerimiz oldu diyebilirim.

Eczacıbaşı Topluluğu’nu gelecek dönemde bilişim alanında ne gibi yeni projeler bekliyor?

Bu başarı bizim önümüzdeki dönemde yapacağımız işler için olan iştahımızı daha da artırdı. Bu sene başladığımız ve başlamayı planladığımız birçok değerli ve heyecanlı projemiz olduğunu söyleyebilirim. SAP S4 HANA dönüşümleri, veri merkezimizin taşıması ve iş sürekliliği yönetimi çalışmalarımız ile altyapımızı güçlendiriyoruz, bulut çözümlerimiz ile verimli bir yapı kuruyoruz. Güvenlik alanında sağlıklı bir yapımız var, yeni teknoloji çözümlerimiz ve kullanıcı farkındalığı artırmaya yönelik çalışmalarımız ile burayı güçlendirmeye devam edeceğiz. Tüm servislerimizi izleyen ve sürekli iyileştiren bir yönetişim mekanizması da kuruyoruz. Veriyi merkeze alarak, veriden değer yaratan projelerle, Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü ile birlikte çalışmalarımız devam edecek. Otomasyon ve süreç mühendisliği alanında çalışanların hayatını kolaylaştıran çözümlerin sayısı artacak. Tüm bu projelerimiz ile iş birimlerimizi ve müşterilerimizi en kaliteli BT servisleri ile buluşturmaya ve daha fazla değer yaratmaya devam edeceğiz.

It is a remarkable accomplishment to be chosen “CIO of the Year” at the IDC CIO Awards 2022. Would you give us your personal take on the path that led to this success?

I think it is very important to develop tangible strategies during uncertain times and create synergy between teams. When we set forth on this path, we were clear about our philosophy: succeeding together formed the basis of our work. We called it ‘unITed’, and it helped us immensely on our journey. As the name suggests, ‘unITed’ is an approach that aims for all the team members in Information Technologies (IT) to act together, succeed together and celebrate together. When we launched it, we were exceptionally mindful about clearly defining our strategies and making sure that all our teams internalized those strategies. Even though it was a tiring period, we put in our best effort to maintain effective communication at all times, using all available channels with utmost efficiency. Having the Group management teams, the Digital Transformation Office, Human Resources and all our co-workers on our side guaranteed our success as a team, I think.

What were your priorities in designing these projects?

If a project achieves success, it means there is a solid human factor driving it. Our projects are the shared success of our teams, not individuals. Therefore, entrusting our projects to the right people is one of our priorities that I am most proud of. In addition, when we design our projects, first we try to have a good understanding of our business units’ needs. And we plan our design process as efficiently as possible. We spend as much time as possible with our business departments and customers. We form focus groups; we test the waters by running surveys. But most importantly, we take them along with us not just during the design stage but through all stages of development, which allows us to put into practice an agile project management methodology supported by spontaneous feedbacks. In a nutshell, our main priorities were to facilitate cultural exchange between IT teams, which are already populated with a very high-quality work force, to collaborate with the business units in developing the right technological solutions that create maximum business value, and to establish our presence on site.

What new projects are lined up for the Eczacıbaşı Group in IT?

This accomplishment has increased our appetite for new projects. In fact, we have many exciting and valued projects which we have already started or are planning to start this year. We are strengthening our infrastructure through SAP S4 HANA conversions, moving our data center, and business continuity practices. We are building an efficient structure through our cloud solutions. We have a healthy structure in terms of safety, and we will continue to consolidate it with our new technological solutions and other practices focused on increasing user awareness. We are also setting up a governance mechanism which monitors and continually improves all our services. We will continue to collaborate with the Digital Transformation Coordination Department on projects that centralize and create value from data. We will see an increase in the number of solutions that make life easier for those working in automation and process engineering. On the strength of all these projects, we will continue to provide our business departments and customers with top quality IT services and create more value.

Dijital dönüşüm projelerimiz ödüle doymadı!

IDC tarafından her yıl düzenlenen IDC CIO Awards’ta Eczacıbaşı Topluluğu, dijital dönüşüm odaklı projelerini ödüller ile taçlandırdı. Topluluk’taki farklı fonksiyonların iş birliği ile birlikte hayata geçirdiği “e-live”, “Dijital Kültürde Sürdürülebilir Çalışan Bağlılığı”, “Uçtan Uca Dijital Yönetişim Dönüşümü”, “Balya Enerji Yönetimi (BEY)” ve “Paperzero” projeleri uluslararası bu etkinlikten ödülle döndü. Projeleri başarıya taşıyan süreçleri ve uygulamaların içeriklerini, projelerde yer alan ekip temsilcilerine sorduk…

Our digital transformation projects collected multiple awards!

At IDC’s annual IDC CIO Awards, Eczacıbaşı Group has crowned its digital transformation projects with multiple awards. The award-winning projects were “e-live”, which was realized through the collaboration of different functions within the Group, “Sustainable Employee Engagement in a Digital Culture”, “Integrated Digital Governance Transformation”, “Balya Energy Management” and “Paperzero”. We asked the project team representatives about the processes that led the projects to success and the content of the applications…

Değişim Yönetimi Kategorisi birincisi

Winner of the Change Management Category

Dijital Kültürde Sürdürülebilir Çalışan Bağlılığı Projesi

Sustainable Employee Engagement in a Digital Culture

“Zorlu pandemi günlerinde dijital etkinliklerle çalışan bağlılığını güçlendirdik.”

“In the challenging days of the pandemic, we strengthened employee engagement through digital events.”

Günseli Sümerli Öksüz

Eczacıbaşı Bilişim İnsan Kaynakları Yöneticisi

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies Human Resources Manager

Bize biraz projeden bahseder misiniz? Bu proje ile neleri hedeflediniz?

2020 ile başlayan salgın, bazı belirsizlikleri ve alışılmamış çalışma koşullarını hayatımıza getirdi. Sosyal etkileşime açık çalışanlar olarak uzaktan çalışmalarda aramızdaki bu bağı sürdürmeye öncelik verdik. Bu kapsamda tüm çalışanlarımız ile bir araya geldiğimiz “Biz Uzakta Olsak da Yanınızdayız” başlıklı çevrimiçi buluşmaları her ay düzenli olarak gerçekleştirdik ve bu seride 20. buluşmamızı da tamamladık. Bu toplantılarda hem genel bilgilendirmelerimizi yaptık hem aramıza yeni katılanları tanıttık hem de kuruluşun finansal ve operasyonel gidişatını tüm çalışanlarla şeffafça paylaştık.

Çalışanların bir araya gelip iş dışında sosyalleştiği “Online Happy Hour” düzenledik. Her buluşmada farklı temada yarışma ve oyunlar planlayarak stresin azaltılmasını ve sosyalleşme kültürünün pekiştirilmesini hedefledik.

Uzaktan çalışmanın hayatımıza sayısız toplantı getirmesi, zaman yönetimi konusunda sorun yaşamamak ve iş/özel yaşam dengesini sağlamak amacıyla her çarşamba ve cuma öğleden önce, “Focus Mode On” çalışanlarımızın takvimlerini kapattık. Bu uygulama çalışanlardan 60+ NPS (Net Tavsiye Skoru) puanı aldı ve odaklanmalarını artırdı. Bunu da mekân bağımsız yaptığımız çalışmalarda, zamanında gerçekleşen proje sayılarımızın artışı ile gördük. “FunTogether” mottosuyla gün içerisinde çevrimiçi oyun geceleri, kültür-sanat etkinlikleri, sinema/tiyatro geceleri, outdoor toplantıları, çevrimiçi yoga ve çeşitli aktiviteler ile sosyalleştik ve eğlendik.

Proje, kuruluşun dijital dönüşüm yolculuğuna nasıl katkı sağlıyor?

Dünya çapında alışık olmadığımız koşullara hızla uyum sağlayarak kurum olarak önem verdiğimiz değerler ile çalışmalarımızı gerçekleştirdik. Kısa vadede pandeminin belirsizliği ile mücadele ederken, birbirimize verdiğimiz destekle bu zor dönemi en hafif şekilde atlatmayı başardık. Hayata geçirdiğimiz projeler, çalışma arkadaşlarımızın önümüzdeki dönemler için daha motive ve etkin çalışmalarını sağlamak, bağlılıklarını ve isteklerini artırmak açısından büyük önem taşıdı. Orta vadede, Eczacıbaşı Bilişim’de görev yapan çalışma arkadaşlarımızın bağlarının eskisinden daha güçlü olmasını, ortak ilgi alanları keşfetmelerini ve pandemi döneminde işe yeni başlayan çalışanlarımızın kolayca adapte olabilmelerini sağladık. Uzun vadede ise, Topluluk kültürünün yaşatılması, bu kültürün her çalışan tarafından benimsenmesi, çalışan bağlılığının güçlenmesi ile daha etkin ve faydalı işler sunma fırsatı yaratmayı hedefliyoruz.

Could you tell us about the project and its objectives?

The onset of the pandemic in 2020 brought with it some uncertainties and unfamiliar working conditions. As employees who are open to social interactions, we prioritized efforts to strengthen our social bonds while working remotely. In that context, we’ve been holding monthly online meetings to give all the employees a chance to come together under the heading “Even Though We are Far, We are Still By Your Side”. In fact, we have just held our 20th meeting in the series. In these meetings, we made general announcements, introduced newcomers and shared in a transparent manner the financial and operational course of affairs within the organization.

We also held an event called “Online Happy Hour” where the employees met and socialized outside of work. We planned themed competitions and games for every meeting to alleviate stress and consolidate the culture of socialization.

Remote working model has introduced an endless flow of meetings into our lives. To help overcome time management problems and create the ideal work/life balance, we switched off the calendars of our “Focus Mode On” employees on Wednesdays and Fridays before noon. This practice got a 60+ NPS (Net Promoter Score) from the staff and improved their concentration. We measured that improvement by the increase in the number of the projects which were completed on time in location-independent contexts. Under the motto “FunTogether”, we organized online game nights, culture and arts activities, movie/theater nights, outdoor meetings, online yoga and other activities. We socialized and had fun.

How does the project contribute to the organization’s digital transformation journey?

We have rapidly adapted to unfamiliar global conditions and continued our work while maintaining our organization’s core values. Getting through this difficult and uncertain period, the atmosphere of mutual support was our strongest ally. Our projects were really instrumental in motivating our co-workers to work more effectively and improving their engagement. In the mid-term, we helped the IT staff strengthen their social bonds, perhaps more than ever, and discover common interests. We also helped the new employees, who started to work during the pandemic, adapt to their new environments. In the long-term, we are aiming to prepare the ground for more effective works and practices by sustaining the Group’s corporate culture and enhancing employee engagement.

BT Yönetişim Kategorisi birincisi

Winner of the IT Governance Category

Uçtan Uca Dijital Yönetişim Dönüşümü Projesi

Integrated Digital Governance Transformation

Hakan Kireçcibaşı

Eczacıbaşı Holding BT Strateji ve Yönetişim Müdürü

Eczacıbaşı Holding IT Strategy and Governance Manager

Çiğdem Özer Yılmaz

Eczacıbaşı Bilişim Proje ve Kalite Sistemleri Yöneticisi

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies Project and Quality Systems Manager

“Bu sistemle etkin yönetişim, şeffaf raporlama ve zaman tasarrufu sağladık.”

“With this system, not only did we achieve effective governance and transparent reporting, but we also saved time.”

Bize biraz projeden bahseder misiniz? Bu proje ile neleri hedeflediniz?

Verimlilik ve dijital dönüşüm yolculuğumuza katkıyı hedefleyen projemiz, sürekli iyileştirme, risk yönetimi, fikir paylaşımı, denetim yönetimi, tedarikçi yönetimi gibi yönetişim süreçlerinin çevrimiçi bir sistem üzerinden yönetilmesi, tüm öğelerin stratejilerden beslenmesi ve uçtan uca ilişkilendirilmesi, gösterge tabloları aracılığıyla takip edilmesi ve bütünsel olarak izlenmesi üzerine kurulmuş entegre bir sistem.

Denetimlerden ve en iyi pratiklerden sürekli iyileştirme prensibi ile elde edilen bulgu ve iyileştirmelerle, aksiyonlar ve projelerin aynı platformda entegre takibini sağlayarak uçtan uca etkin yönetişim ve şeffaf raporlama sağladık. Tam bir ekip işi olarak hayata geçirilen bu projemizde katkı sağlayan Eczacıbaşı Bilişim ve Holding yönetişim ekiplerimize çok teşekkür ederiz.

Proje, kuruluşun dijital dönüşüm yolculuğuna nasıl katkı sağlıyor?

Eczacıbaşı Bilişim içerisinde önceki dönemlerde, özellikle denetimler sırasında farklı platformlar ve uygulamalardan bilgi alıp bu bilgileri anlık olarak birleştirme konusunda ciddi anlamda zorlanıyorduk. Yeni kurduğumuz entegre yapı ile birlikte tek bir sistem üzerinden ve dijital bir şekilde tüm bilgilere erişebilir durumdayız. Bu sayede çok daha uzun süren denetim günlerini ve öncesinde yapılması gereken hazırlıkları minimum yüzde 25 oranında azaltmış olduk. Kuruluşa özel fikirlerin paylaşımlarının teşvik edici bir platform üzerinden yapılması ile inovasyon sürecine katkı sağlamaktayız. Ayrıca, bahsettiğimiz tüm diğer yönetişim etmenlerini de yine çevrimiçi ve şeffaf bir şekilde, yönetişim ekibimiz tarafından izlenebilir ve tüm kuruluş çalışanları için erişilebilir konuma getirmiş olduk.

Could you tell us about the project and its objectives?

Our project aims to contribute to efficiency, and more specifically, to our Group’s digital transformation journey. It is an integrated system that facilitates the online management of governance processes such as continuous improvement, risk management, sharing of ideas, audit management, supplier management, interconnects all components with equal access to strategies, uses dashboards to track them and provides an integrated framework for traceability.

Based on the findings of audits and best practices in line with the principle of continuous improvement, we achieved integrated governance and transparent reporting by providing an integrated platform for the traceability of actions and projects. Our project was actualized through effective teamwork, and we are thankful to Eczacıbaşı IT and Holding governance teams for their contributions.

How does the project contribute to the organization’s digital transformation journey?

In Eczacıbaşı IT, we were seriously challenged when it came to collecting data from other departments and generating adhoc combinations of this data, especially during audits. Thanks to this new integrated structure, we are now able to digitally access all data using a single system. In this way, we cut down the number of audit days and the amount of pre-audit preparations by 25 percent at the least. Group-specific ideas are now shared on an incentive platform, and that is our contribution to the innovation process. Also, we made sure that all the governance factors, which were mentioned above, are now online and transparent. It means that they are now traceable by our governance team and accessible to all Group employees.

İş Etkinliği Kategorisi ikincisi

Second Enablement winner of the Business Enablement Category

ESAN Balya Enerji Yönetimi (BEY) projesi

ESAN Balya Energy Management (BEY) Project

“Projeyle, veriye dayalı karar alma süreçlerini yaygınlaştırdık.”

“With this project, data-based decision-making processes gained prevalence.”

Murat Meydan

Esan Bilgi Teknolojileri Müdürü - Endüstriyel Uygulamalar

Esan IT Manager - Industrial Applications

Bize biraz projeden bahseder misiniz? Bu proje ile neleri hedeflediniz?

Balya Enerji Yönetimi projesi (BEY) ile Esan Balya Kurşun Çinko tesisinde, yer altı ve yer üstünde bulunan enerji altyapısının izleme ve kontrolünü, enerji sarf eden varlık ve süreçlerin analizini, su çevrimi ve hava hatlarının kontrol ve izlemesini gerçekleştirerek enerji verimliliği yaratmayı ve Esan’ın sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasını amaçladık.

Esan Balya Tesisi’nde enerji altyapısının uzaktan kontrolü ve online izlenmesi ile; operasyonun güvenli hale getirilmesini, enerji kayıplarının azaltılmasını, enerji kaynaklı duruşların en düşük seviyeye gelmesini, enerji sarflarının azaltılmasını sağladık. Enerji altyapısının uzaktan yönetimi ile olası acil durumlarda sistemlere hızlı müdahale ile sıfır kaza vizyonumuza katkıyı hedefledik ve iş güvenliğinin artırılmasına katkıda bulunduk.

Proje, kuruluşun dijital dönüşüm yolculuğuna nasıl katkı sağlıyor?

Dijital yol haritamız açısından önemli bir yere sahip olan BEY’in, Esan’ın enerji yönetimi projelerinin ilk adımı olduğunu söyleyebiliriz. Buradan öğrenilen derslerle birlikte projenin diğer iş kollarında ve tesislerde de etkin bir şekilde yaygınlaştırılmasını hedeflemekteyiz.

Gürkan Gürpınar önderliğinde Abdullah Danış ve Furkan Dal’ın yöneticiliğini yaptığı projede, varlıkların anlık olarak izlenmesi sayesinde görünürlüğün artmasını sağlayarak veriye dayalı karar alma süreçlerini yaygınlaştırdık ve dijital dönüşüm kültürünün gelişmesi için önemli bir adım attık.

Could you tell us about the project and its objectives?

With the Balya Energy Management (BEY) project, our objectives were to achieve energy efficiency and reach Esan’s sustainability goals by tracking and controlling the energy infrastructure under and above the ground, analyzing energy-consuming assets and processes, and tracking and controlling water circuits and airways at the Esan Balya Lead and Zinc plant.

Through the remote control and online tracking of the energy infrastructure at the Esan Balya plant, we ensured the safety of the operation, reduced loss of energy, minimized energy-induced disruptions and reduced energy consumption in general. Remote control of the energy structure enables us to stage rapid interventions in case of possible emergencies, which contributes towards our goal of zero accidents and improves occupational safety.

How does the project contribute to the organization’s digital transformation journey?

BEY is an important milestone in our digital roadmap. It may well be described as the first stage of ESAN’s energy management projects. Armed with the lessons we learned here, we are aiming to extend the project to other lines of business and plants.

Led by Gürkan Gürpınar and managed by Abdullah Danış and Furkan Dal, the project enabled instantaneous tracking of the assets which increased visibility and data-based decision-making processes became more prevalent. It is a significant milestone in the development of the digital transformation culture.

Geleceğin İşi Otomasyon Kategorisi ikincisi

Second winner of the Future of Work - Automation Category

Paperzero Projesi

Paperzero Project

“Haftalar süren ıslak imza süreçleri artık dakikalar içinde tamamlanabiliyor.”

“Wet ink signature processes that used to take several weeks can now be completed in minutes.”

İskender Günüşen

Eczacıbaşı Bilişim Kurumsal Çözümler Direktörü

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies Corporate Solutions Director

Bize biraz projeden bahseder misiniz? Bu proje ile neleri hedeflediniz?

Paperzero, dokümanların tek bir platform üzerinden imzası veya onayını, talep edilen taraflar ile paylaşılmasını, yasal geçerli şekilde imzalanmasını veya onaylanmasını ve saklanmasını sağlayan dijital bir platform. Bu proje ile çok kolay kullanılabilen, sadece saniyeler içerisinde tamamlanacak imza süreçleri ile fark yaratmayı hedefledik.

E-Güven ve Eczacıbaşı Bilişim ortaklığı ile hayata geçen proje karmaşık elektronik imza süreçlerini basitleştirirken, kâğıt ortamında ıslak imza toplama, evrakların ulaştırılması, saklanması, ihtiyaç durumunda arşivden temini gibi sorunlara hızlı, hukuki ve çevre dostu bir yanıt sağlıyor.

Proje, kuruluşun dijital dönüşüm yolculuğuna nasıl katkı sağlıyor?

Paperzero özü itibarıyla kâğıt evrakların ıslak imza süreçlerini ortadan kaldırdığı için tüm sürecin dijital ortama taşınmasını sağlıyor. Günler, hatta haftalar sürebilen imza süreçlerini sadece dakikalar içinde her yerden, her cihazdan tamamlayabiliyorsunuz.

Paperzero, elektronik imza alanında iş ihtiyaçlarına yanıt veren, güçlü ve modern bir çözüm. Bu uygulamayı, yeni fırsatlara ulaşmak için ilk adım olarak nitelendirebiliriz. Projenin yatayda büyümesi ve farklı iş ihtiyaçlarına yönelik çözümlerle birlikteliği ile bugün hâlâ dijitalleşmemiş ya da dijital ortamda olmasına rağmen verimli yürütülemeyen iş süreçlerine de çözümler sunmasını hedefliyoruz.

Could you tell us about the project and its objectives?

Paperzero is a digital platform that enables the documents to be signed, approved, shared with other parties and stored in a legally valid format. With this project, we aimed to make a difference through user-friendly signature processes that can be completed in seconds.

Realized through the collaboration of E-Güven and Eczacıbaşı IT, the project simplified complex signature processes, and produced a fast, legal and environment-friendly response to the complications of collecting wet signatures on paper, delivery and storage of documents and their retrieval from the archive.

How does the project contribute to the organization’s digital transformation journey?

Essentially Paperzero eliminates wet ink signatures on paper and transfers the entire process to the digital environment. Signature processes that used to take days or even weeks can now be completed in a matter of minutes, anywhere, on any device.

Paperzero is a modern and robust solution that responds to business needs in the area of electronic signature. We can define this application as a first step towards new opportunities. Through the horizontal growth of the project, and its partnership with other solutions for different business needs, we are aiming for it to offer solutions to business processes that have yet to be digitalized or still prove ineffective despite the transference to the digital environment.

“Eczacıbaşı Bilişim ile güçlerimizi birleştirdik, imza işlerini dijitalleştirdik.”

“We united forces with Eczacıbaşı IT and digitalized signature processes.”

İlker Türkoğlu

E-Güven Genel Müdürü

E-Güven CEO

Bu iş birliği nasıl doğdu?

Türkiye’nin ilk elektronik sertifika ve mobil imza hizmet sağlayıcısı olan E-Güven olarak bireylere ve kurumlara bilgi güvenliği ve elektronik imza konusunda öncü çözümler sunuyoruz. Eczacıbaşı Bilişim ile uzun yıllardır süre gelen stratejik birlikteliğimizi, Paperzero platformunda da ortaya koyduk. Güçlerimizi birleştirerek verimli bir iş birliğine imza attık.

Eczacıbaşı Bilişim ile ekip halinde çalışmanın projenin başarısındaki payını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ekip olarak çalışmanın ve başarılı bir projenin olmazsa olmazlarının günün ihtiyaçlarını bilmek ve buna uygun çözüm üretebilmekten geçtiğini düşünüyorum. E-imza alanındaki 20 yıla yaklaşan tecrübemizle hem bireylerin hem de küçük ve büyük ölçekli şirketlerin ihtiyaçlarını iyi analiz ettiğimizi, neye ihtiyaç duyulduğunu verimli şekilde etüt ettiğimizi, pazarda bu ihtiyaçları karşılayabilen bir çözüm olup olmadığını çok iyi araştırdığımızı düşünüyorum. Eczacıbaşı Bilişim’in sağladığı güçlü yazılım ve teknik destekle, bahsettiğim gereksinimlere uygun, hızlı, kolay kullanım olanağı sunan, güvenli ve aynı zamanda çevre dostu bir platformu inşa ettik. Her iki şirketin uyumlu, verimli ve disiplinli şekilde çalışması başarıyı da beraberinde getirdi. Bu denli başarılı bir çalışmanın güçlü bir takım ruhuyla, ortak amaç etrafında kenetlenerek mümkün olabildiğini söyleyebilirim.

İmzalama süreçlerini hızlandıran uygulama, farklı kişilerden fiziksel imza toplama, anlaşmaları kurye ile gönderme ve saklanma süreçlerini dijitalleştiriyor. Paperzero ile dokümanlar elektronik imza veya mobil imza ile on saniyede imzalanıp taraflara ulaştırılıyor. Bireysel kullanım avantajlarıyla da gündelik yaşamı kolaylaştıran yenilik, yalnızca imza görselinin yeterli olduğu anlaşmalarda da hızla sonuca ulaştırılmasına imkân sağlıyor. İmzaya gelen anlaşmalar için üyelik yapılması bile gerekmeyen uygulamanın en büyük avantajlarından biri, imzalı belgelerin otomatik olarak kaydedilerek istenen her an erişilebilecek şekilde arşivlenmesi ve anlaşma yenileme zamanlarını istenilen periyotlarda hatırlatması. Paperzero ile yorucu imza süreçlerini dijitale taşıyarak kolaylaştırdık.

How did this partnership begin?

As Turkey’s first provider of electronic certificates and mobile signatures, E-Güven provides trailblazing solutions to individuals and organizations in the field of information security and electronic signature. The Paperzero platform is the latest milestone in the history of our long-standing partnership with Eczacıbaşı. Once again, we united our forces to produce efficient collaborative results.

In what ways do you think teaming up with Eczacıbaşı IT has contributed to the project’s success?

For effective teamwork and a successful project, I believe that it is essential to have an awareness of current needs and to develop solutions in response to those needs. With nearly 20 years of experience in e-signature, I believe we have become very good at analyzing the needs of small- and large-scale companies. We run efficient studies on both the needs and the effectiveness of the solutions that already exist in the market. Thanks to the robust software and technical support provided by Eczacıbaşı IT, we built a platform that aligns with the requirements I mentioned earlier, is fast, easy-to-use, safe and environment-friendly. The harmonious, effective and disciplined working relationship between the two companies ensured the project’s success. I think it is fair to say that an accomplishment of this scale can only be the work of a strong team united for a shared cause.

The application digitalizes and accelerates the processes of signing, collecting physical signatures from multiple people, sending out contracts via couriers, and storing documents. With Paperzero, documents can be signed with an electronic or mobile signature and delivered to the parties in 10 seconds. The innovation also offers advantages for individual use, which make daily life much easier. For example, it brings quick results in contracts where the image of the signature suffices. The application does not require membership for contracts that arrive to be signed and one of its greatest advantages is that the signed documents are automatically saved and archived to be accessed at any time, with a periodical reminder for contract renewal times. With Paperzero, we digitalized and simplified laborious signature processes.

Geleceğin İşi Çalışan Deneyimi Kategorisi üçüncüsü

Third winner in the Future of Work Employee Experience Category

Office 365 Dönüşümü Projesi

Office 365 Migration Project

“Daha verimli çalışma koşulları sağlamayı hedefledik.”

“We aimed to provide more efficient working conditions.”

İskender Günüşen

Eczacıbaşı Bilişim Kurumsal Çözümler Direktörü

Eczacıbaşı Information and Communication Technologies Corporate Solutions Director

Bize biraz projeden bahseder misiniz? Bu proje ile neleri hedeflediniz?

Office 365 dönüşümü projesi ile Bilgi Teknolojileri üretkenlik servislerini ve bulut platformlarını kullanarak Eczacıbaşı Topluluğu çalışanlarına yüksek verimlilik ve birlikte çalışma olanakları sağlamayı hedefledik. Proje ile çalışanları, en güncel teknolojiyle, yüksek performanslı, her yer ve her cihazdan ulaşılabilecek Microsoft Office 365 servislerine kesintisiz taşımayı amaçladık ve iki ay gibi çok kısa bir sürede taşımaları sonuçlandırdık. Projeyi, 2021 yılı ilk çeyreğinde tamamladık. BT hizmetleri değerlendirme anketlerinde, elektronik posta ve video konferans hizmetleri rekor artışlarla (önceki yıla göre yüzde 32 ve yüzde 120) en yüksek NPS (Net Tavsiye Skoru) puanlarına ulaştı.

Proje, kuruluşun dijital dönüşüm yolculuğuna nasıl katkı sağlıyor?

Proje, Eczacıbaşı Topluluğu çalışanlarına sağladığı verimlilik ve birlikte çalışma olanakları ile yeni bir kapı araladı. Platformun sağladığı veriye bağlı iç görüler, çalışanlarımıza daha verimli çalışmanın ipuçlarını sundu. Devam eden projelerle de toplantı verimliliği, zaman yönetimi, çevik çalışma yöntemleri gibi alanlarda da değer yaratmayı hedefliyoruz.

Could you tell us about the project and its objectives?

With the Office 365 Migration project, we aimed to provide Eczacıbaşı Group employees with high efficiency and possibilities for cooperation through the use of Information Technologies’ productivity services and cloud platforms. Our objective was to give the employees uninterrupted access to Microsoft 365 services from anywhere and any device, with optimized performance and the latest technology. In only two months, we completed the migration of all employees and the Project itself was completed in the first quarter of 2021. Evaluation surveys for the IT services showed a record-breaking increase (32 percent and 120 percent compared to the previous year) in the use electronic mail and video conference services, marking them with the highest NPS (Net Promoter Score) points.

How does the project contribute to the organization’s digital transformation journey?

As the Project provides the Eczacıbaşı Group employees with increased efficiency and fresh possibilities for cooperation, it opens a new door. The insights based on the data provided by the platform gave the employees ideas about how to work more efficiently. Going forward, we are aiming to create value in the areas of meeting efficiency, time management, agile working methods through other ongoing projects.

Geleceğin İşi - Çalışan Deneyimi Kategorisi birincisi

Winner of Future of Work Employee Experience Category

Topluluk Çalışanları için Mobil Uygulama: e-live

e-live: Mobile Application for Employees

Mükemmel çalışan deneyimi yaratmayı amaçlayan Eczacıbaşı Topluluğu, e-live adını verdiği ve çalışanlarına özel olarak hayata geçirdiği mobil uygulama ile çalışanlarının tek tıkla tüm kurumsal uygulamalara ve gerekli tüm bilgilere anında ulaşmasını sağlıyor. Eczacıbaşılıların önerileri ve talepleriyle oluşturulan uygulama ile çalışanlar, uygulama üzerinden birbirleriyle etkileşimlerini sürdürürken kendileri ile ilgili süreçleri dijital olarak yürütebiliyor. Türkiye’deki Eczacıbaşılıların kullanımına açılan e-live’ın, çok yakında farklı dil seçenekleri ile yurt dışı ofisler için de canlıya alınması planlanıyor.

Aiming for the perfect employee experience, Eczacıbaşı Group has launched e-live, a mobile application developed specifically for the Group employees, which provides them with one-click access to all corporate applications and necessary information. Guided by the employees’ suggestions and demands in its development phase, the application enables the employees to interact with their co-workers and digitally manage their individual professional processes. e-live is currently available for the employees located in Turkey but the plan is for it to go live for the offices abroad with a variety of language options.

Ödül alan projelerden e-live ile ilgili bilgileri Eczacıbaşı Holding Organizasyonel Gelişim Direktörü Sinem Kıranta anlattı. Söyleşiye ulaşmak için tıklayınız.

Eczacıbaşı Holding Organizational Development Director Sinem Kıranta told us a little more about the award-winning e-live. Please click here for the interview.