KURUM İÇİ GİRİŞİMCİLİK / INTRAPRENEURSHIP


İnovasyonun itici gücü

Kurum içi girişimcilik

Driving force behind Innovation

Intrapreneurship

Eczacıbaşı Topluluğu, girişimciliğin çevik yaklaşımı ve hızlı döngülerden oluşan süreçleri ile Topluluk içinden yenilikçi çözümlerin doğup büyümesine ortam sağlamak, mevcut işlerini güçlendirmek ve gelecek fırsatları keşfetmek amacıyla kurum içi girişimciliğe destek veriyor. Topluluğun kurum içi girişimcilik yaklaşımı, disiplinlerarası ve sinerjik bir çalışma ortamında kurum içi iş birliği fırsatlarını artırmayı, Eczacıbaşılıların ve kurumun tüm potansiyelini ortaya çıkarmasına olanak tanıyarak, yalın girişimcilik ve tasarım odaklı düşünme metodolojileri ile çalışanların proje geliştirme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.

The Eczacıbaşı Group aims to use the agility and rapid innovation cycle of entrepreneurship as a means to create the right climate internally for generating and developing innovative solutions, invigorating existing businesses, and discovering future opportunities. Intrapreneurship, as this approach is called, is aligned with the Group's objective of increasing in-house collaboration through an interdisciplinary and synergetic working environment. Lean entrepreneurship and design-focused thinking methodologies will also contribute to the development of in-house project development capabilities and give every member of the Group ample opportunity to reveal their potential.

image

Ortak yaşam alışkanlıklarını kalıcı kılmak ve herkesin faydasına dönüştürmeye yönelik bir kurum içi girişimcilik projesi: 15. Kural

Rule 15: An intrapreneurship project aimed at making a permanent, transformative change in lifestyle habits for the good of all.

image

Pandemi ile hayatımıza giren, bireysel çabaların ve etkinin toplumsal faydaya dönüşümünü hızlandıran “14 Kural”dan esinlenerek oluşturulan ve bireysel önlemlerle toplumsal bir sorunun çözümüne katkı sağlayan bu kuralların yarattığı farkındalık ile ortak yaşam alışkanlıklarımızı kalıcı kılmak ve herkesin faydasına dönüştürmek amacıyla “Yeni bir kural daha eklesek bu kural ne olurdu?” diyerek başlatılan 15. Kural projesi, Eczacıbaşı Topluluğu’nun ilk kurum içi girişimcilik inisiyatifine dönüştü.

Program, Topluluk çalışanları ile keşfedilen “öz farkındalık”, “empati ve paylaşım”, “bilinçli tüketim” ve “değişime adaptasyon” odak alanlarında, yaşam alışkanlıklarını herkesin faydasına dönüştürecek ve ortak yaşamı daha güçlü kılacak yeni fikir ve çözümler yaratma amacıyla hayata geçirildi. Bu amaç doğrultusunda, çevrimiçi platformlarda bir araya gelerek kurum içi girişimcilik eğitimi alan sekiz takımın sinerjisi ve kurum içi girişimciliğin sistematik yaklaşımı ile sekiz farklı iş fikri oluşturuldu.

Rule 15: the Eczacıbaşı Group's first intrapreneurship project, was inspired by the “14 Rules” that entered our lives with the pandemic and the question that we asked every member of the Group: “If we were to add a 15th rule, what should it be?” Motivated by a new level of awareness, we then thought about how we could contribute to a lasting transformation of individual behavior in a way that would positively influence our shared lifestyle habits for the good of all.

The project's focus areas, as identified by Group employees, were “self-awareness”, “empathy and sharing”, “conscious consumption” and “adaptation to change” and its main objective was to generate new ideas and solutions that transform lifestyle habits for the good of all. With the synergy created by eight teams coming together on online platforms to undergo intrapreneurship training, and drawing on a systematic intrapreneurship approach, eight different business ideas were generated.

Yapılan jüri değerlendirmesi sonucunda bu sekiz takımdan üçü, aldıkları fon ve mentorluk desteği ile kurum içi girişimcilik yolculuğuna “İş Modeli ve Pilot Uygulama” fazı ile devam etti. Ecomercek, Ekotopik ve Ecvisor’dan oluşan üç takımın üyeleri, heyecan verici 15. Kural yolculuğunu anlattı.

After a comprehensive evaluation by a panel of judges, three of the eight teams received funds and mentorship to continue their intrapreneurship journey into the next phase titled “Business Model and Pilot Implementation”. Team members of the three projects called Ecomercek, Ekotopik and Ecvisor recounted their exciting adventure exploring the 15th Rule.

SERPİL KARADAĞ

ECOMERCEK

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Bilgi Teknolojileri Yöneticisi (Servis, Operasyon ve Yönetişim)

Eczacıbaşı Consumer Products Information Technologies Manager (Service, Operations and Governance)

“15. Kural’ı ilk duyduğumda ‘Tam zamanı!’ diye düşündüm. Belki bir şeyler yapabilirim, en azından denerim...”

Topluluğun ilk kurum içi girişimcilik projesi 15. Kural’a nasıl katıldınız?

Sabahattin Ali’nin İçimizdeki Şeytan kitabında söylediği gibi, “İnsan dünyaya sadece yemek, içmek, koynuna birini alıp yatmak için gelmiş olamazdı. Daha büyük ve insanca bir sebep lazımdı.” Pandemi baş gösterdiğinde, ben de tam bu şekilde kendimi, varoluş sebebimi sorguladığım, bir şeyler yapmak istediğim, ama ne olduğunu ve ne yapabileceğimi düşündüğüm bir süreçten geçiyordum. Pandemi ile birlikte, sadece tüketmek üzerine hareket ettiğimizi ve üretmeden, doğadan aldığımızı geri vermeden, bilinçsiz bir şekilde ilerlediğimizi daha net fark ettim. 15. Kural’ı ilk duyduğumda da “Tam zamanı!” diye düşündüm. “Belki bir şeyler yapabilirim, en azından denerim. Bilinçli tüketim alışkanlığına kendimden başlarım ve farkındalık yaratarak ilerleme fırsatı oluşturabilirim,” diye düşündüm. Ve böylece bu yolculuk başlamış oldu.

15. Kural’dan en önemli öğreniminiz neydi?

Benim gibi düşünen, bir şeyleri değiştirmeye, farkındalık oluşturmaya ve bunun için harekete geçmeye istekli insanların olduğunu görmek çok keyifliydi. Buna öncülük eden ve destek veren Eczacıbaşı Topluluğu’nun, mentorluktan tutun da maddi ve manevi her konuda sizi desteklemesi, bir platform yaratıp insanları bir araya getirmesi ve başından sonuna kadar olan tüm süreçte eğitimlerle yanınızda olması, bana bilmediğim bir dünyanın kapılarını açmış oldu. Bu süreç sürekli yeni öğrenme yollarını keşfetmemi, kalıplardan çıkabilmemi, farklı bakış açılarını yakalamamı, yeni insanlarla tanışmamı ve edindiğim bilgileri kendi işimde de uygulayabilmemi sağladı. En ilginci ise, tüm bunları yaparken fiziksel olarak hiç tanışma fırsatı bulamadığım kişilerle bir araya gelmek ve bir hayali el birliğiyle projeye dönüştürebilmek oldu. Hâlâ ekibimde fiziksel olarak tanışmadığım kişiler var mesela!

15. Kural’ın sizdeki yansımaları ne oldu?

Bireysel bir dönüşüm yaşadım diyebilirim. Aslında sadece sevdiğim ya da beğendiğim için tükettiğimi, ne doğaya ne de sağlığıma yeteri kadar özen göstermeden hareket ettiğimi bu süreçte daha net fark ettim. Artık bir ürün alırken etiket okumaya, araştırmaya, bize sunulan bilgilerin arkasındakileri de görmeye çabalıyorum ve sadece sağlığıma değil, bir ürünü kullandığımda hayvanlara ve bitkilere, kısacası gezegene olan etkilerini sorgulayarak hareket ediyorum. Ben, bu proje ile ellerimi taşın altına koyarak ortak geleceğimiz için dönüşümü kendimde başlattım. İnandığımızda ve istediğimizde dönüşümün kendi inisiyatifimizde olduğunu görmenin huzurunu yaşadım, yaşamaya da devam ediyorum.

“Yaşam alışkanlıklarını herkesin faydasına dönüştüren yeni çözümler” sizin için ne ifade ediyor?

İçinde yaşadığımız dünya sadece bize ait değil. Dolayısıyla yaptığımız her hareketin bir etkisi var ve bu etkileri olumsuzdan olumluya çekebilmek bizim elimizde. Bireysel olarak yaptığımız her olumlu dönüşüm, gezegenimizdeki herkesi etkiliyor. Dolayısıyla daha iyi bir dünya yaratmak için bir başlangıç noktası bulmak, çözümler üretmek ya da çözümün bir parçası olmak gerekiyor. Bu perspektiften baktığımızda ise üretmek, farkındalık yaratmak, yenilenmek, anlamak ve yaşam alışkanlıklarını dönüştürmek tamamen bizim elimizde. Özetle, dünden ilham almayı, bugün harekete geçmeyi ve geleceği şekillendirmeyi ifade ediyor benim için.

“When I first heard about the 15th Rule, I thought “Now is the time! Maybe I can do something now, or at least try to…”

How did you join the Group’s first intrapreneurship project 15th Rule?

As Sabahattin Ali writes in his book The Devil Within: “One couldn’t have come to this world just to eat, drink and nestle in the bosom of somebody. There had to be a greater and more humane reason.” When the pandemic broke out, I was in a similar state of mind, questioning myself and the reason for my existence. I wanted to do something, but I wasn’t sure what and I kept thinking about it. The pandemic made me realize that our actions are geared only towards consumption. We move through life unconsciously, just consuming, not producing, not giving back to nature what we take from it. When I first heard of the 15th Rule, I thought “Now is the time! Maybe I can do something now, or at least try to. I can start by adopting conscious consumption habits, raising awareness, and creating opportunities for progress.” That’s how this journey started.

What is the most important lesson you’re taking away from the 15th Rule?

I truly enjoyed meeting people who think like me and want to raise awareness and are willing to take action to that end. The Eczacıbaşı Group blazed the path for us in this endeavor and provided moral and material support in every way possible. The fact that they created this platform to bring people together and provided training and other support throughout the entire process from beginning to end opened the doors of a brand-new world for me. This process enabled me to discover new ways of learning, to break out of molds, appreciate and adopt different perspectives, meet new people and apply all this new knowledge to my own work. What was most interesting was coming together with people whom I’d never met in person and doing a project with them through virtual collaboration. I still have some teammates whom I haven’t met in the physical world.

How did the 15th Rule influence your personal life?

I can say that I've gone through a personal transformation. During this time it became clearer to me that my consumer behavior has been driven by my likes and fancies and hardly reflected sufficient care and attention on my part for the environment or my own health. Now, when I'm out shopping, I make sure that I read the labels, do my research, and try to see through the information presented. When I buy a product, I question its effects not just on my health but on animals and plants, in other words, the planet. With this project, I've taken it upon myself to be the first to change for the sake of our shared future. I've experienced and am still savoring the peace which comes with knowing that transformation starts with us when we believe it and want it.

What does the statement “New solutions that transform lifestyle habits for the good of all” mean to you?

We are not the sole proprietors of the world we live in. All our actions have consequences, and it is up to us to transform these consequences from being negative to positive. Every transformative action we engage in on an individual basis has an impact on the planet. Therefore, we need to find a starting point where we can start creating a better world. We have to create solutions and be part of the solution. From that perspective, it's completely up to us to take action, raise awareness, regenerate ourselves, and understand and transform lifestyle habits. To sum up, this slogan signifies for me an approach to life that learns from the past, acts in the here and now, and shapes the future.

Tüketim alışkanlıklarını dönüştüren platform!

The platform that transforms consumption habits

Ecomercek, kullandığımız hızlı tüketim ürünlerini ve içeriklerini tarafsız, şeffaf ve güvenilir bir şekilde, çevre ve sağlık etkilerine göre bütünsel bir yaklaşımla değerlendiren bir platform. Kullandığımız bir ürüne ait anlaşılmayan teknik içerikler, taraflı yorumlar, çevre ve sağlık etkisinin bilinmemesi gibi ihtiyaçlardan doğan proje, tüketim alışkanlıklarını dönüştürmek, sürdürülebilir ve sağlıklı yaşamı desteklemek ve üretim modellerini yeniden şekillendirmek vizyonu ile her bireyin sürdürülebilir ve sağlıklı ürüne erişebilmesini sağlamayı hedefliyor.

  • 5 ekip üyesi
  • 16 ay proje süresi
  • 500 kişi/gün çalışma
  • 20 gönüllü destekleyici
  • 2 mentor ve 1 sponsor
  • Kurum içi/kurum dışı 100’ün üzerinde bire bir görüşme

Ekip üyeleri

  • Serpil Karadağ, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Bilgi Teknolojileri Yöneticisi (Servis, Operasyon ve Yönetişim)
  • Aslı Kılıçarslan, Eczacıbaşı Holding Değer İyileştirme Programı Sorumlu Uzmanı
  • Pınar Taş, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Tedarik Zinciri Sorumlu Uzmanı
  • Mehtap Bahtiyar, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Kalite Güvence Uzmanı
  • Serhat Bilge, Eczacıbaşı Holding İnovasyon Uzman Yardımcısı

Ecomercek is a platform that evaluates fast-moving consumer goods in an objective, transparent and reliable fashion. Born out of the need for more complete and objective information on the content of FMCG goods and their impact on health and the environment, the project aims to transform consumption habits, support sustainable and healthy living, reshape production models, and ensure that all people have equal access to sustainable and healthy products.

  • 5 team members
  • 16 month project duration
  • 500 workdays
  • 20 voluntary supporters
  • 2 mentors and 1 sponsor
  • Over 100 face-to-face interviews both in and outside the organization

Team members

  • Serpil Karadağ, Eczacıbaşı Consumer Products Information Technologies Manager (Service, Operations and Governance)
  • Aslı Kılıçarslan, Eczacıbaşı Holding Value Improvement Program Senior Specialist
  • Pınar Taş, Eczacıbaşı Consumer Products Senior Supply Chain Specialist
  • Mehtap Bahtiyar, Eczacıbaşı Consumer Products Quality Assurance Specialist
  • Serhat Bilge, Eczacıbaşı Holding Innovation Junior Specialist

BURCU TÜMTÜRK

EKOTOPİK

Eczacıbaşı Holding Sürdürülebilirlik Yöneticisi

Eczacıbaşı Holding Sustainability Manager

“Pozitif etkinin artması için birlikte hareket etmenin, çözümün bir parçası olmayı istemenin ve iş birliğinin gücünü deneyimledim.”

Topluluğun ilk kurum içi girişimcilik projesi 15. Kural’a nasıl katıldınız?

Pandeminin başında herkes için bilinmezlik varken, “Daha iyi bir gelecek, daha güçlü bir ortak yaşam adına 15. Kural ne olmalı?” diye sorulması, yapılabilecek bir şeyler olduğunu vurgulayan ve Eczacıbaşılıların da buna dâhil olması için yapılan bir çağrıydı. Çözümün parçası olmayı istemek bu yolculuktaki en büyük motivasyonumdu.

15. Kural’dan en önemli öğreniminiz neydi?

15. Kural’da, ilk gün altı çizilerek vurgulanan konu, “Çözüme değil soruna odaklanmak”tı. Deneyim boyunca bu odakta kalmamızı sağlayan şey, “Asıl ihtiyaç/sorun ne? İhtiyaç sahibi kim? Mevcut uygulamalarda işlemeyen ya da eksik konular ne?” soruları oldu. En önemli kazanımlardan biri, probleme bu odaklarla yaklaşmanın bir reflekse dönüşmesiydi.

15. Kural’ın sizdeki yansımaları ne oldu?

Aynı sorunları dert edinen kişilerle bir araya gelmek en büyük kazanımlardandı. Pozitif etkinin artması için birlikte hareket etmenin, çözümün bir parçası olmayı istemenin ve iş birliğinin gücünü deneyimledik.

“Yaşam alışkanlıklarını herkesin faydasına dönüştüren yeni çözümler” sizin için ne ifade ediyor?

Yaşam alışkanlığı değiştiğinde, daha fazlasını yapabilmek için çaba harcar, yolunda gitmeyen bir şey varsa çözmek için daha fazla sorgulamaya başlarız. Bu sebeple, yaşam alışkanlıklarının herkesin faydasına dönüşmesini sağlayacak her türlü yenilikçi çözümün pozitif etkisinin çok yüksek ve daha önemlisi kalıcı olacağına inanıyorum.

“I experienced the increase in positive impact resulting from collective action, the desire to become part of the solution, and the power of collaboration.”

How did you join the Group’s first intrapreneurship project 15th Rule?

In the atmosphere of uncertainty that prevailed at the beginning of the pandemic, the very question “What should be the 15th Rule for a better future and more robust form of co-existence?” highlighted that something could and should be done and invited Eczacıbaşı employees to get involved. What motivated me most on this journey was my desire to be a part of the solution.

What's the most important lesson you’re taking away from the 15th Rule?

In the 15th Rule project, the main message of the very first day was “Focus on the problem not on the solution.” Throughout the project, what kept us locked onto that focus were questions like “What is the real need/ problem? Who is the party with the need? What are the misgivings or failings of current practices?” In the end, this way of approaching a problem became reflexive, and that was one of the most important gains for me.

How did the 15th Rule influence your personal life?

Another great benefit was coming together with people who shared my concerns. We experienced the increase in positive impact resulting from collective action, the desire to become a part of the solution and the power of collaboration.

What does the statement “New solutions that transform lifestyle habits for the good of all” mean to you?

When we change our lifestyle habits, we make an effort to do more; if something's not right, we ask more questions to find a solution. For that reason, I believe that any innovative solution which transforms lifestyle habits for the good of all is highly positive, and perhaps more importantly, permanent.

Çevreye duyarlı yaşam alışkanlıklarını kalıcı hale getirmeyi destekleyen uygulama

An application that supports a permanent commitment to environmentally conscious lifestyle habits

Yapılan araştırmalar iklim değişikliği ya da çevreyle ilgili konularda endişeli tüketici sayılarının arttığını ortaya koyarken, bu farkındalığa rağmen güçlü bir değişim olmadığını gösteriyordu. Buradan yola çıkarak, kişilerin yaptıkları eylemlerin olumlu ya da olumsuz sonuçlarını bilmedikleri için büyük resimdeki etkilerini görme konusunda eksik kalabildiğini ve ayrıca çevreci alışkanlıklarını günlük hayatlarına yerleştirme ve kalıcı hale getirme noktasında zorluk çektiklerini gözlemledik. Ekotopik projesi ile kişilerin çevreye duyarlı yaşam alışkanlıklarını kalıcı hale getirmelerini destekleyecek bir uygulama geliştirmeye odaklandık.

  • 4 ekip üyesi
  • Topluluk içinden 143, Topluluk dışından 53 kişinin katılımıyla üç farklı ortamda denemeler
  • İş modeli ve uygulama değerlendirmesi için Topluluk dışından üç farklı şirketle görüşme

Ekip üyeleri

  • Evrim Erkılıç, Eczacıbaşı Holding Kamu İlişkileri Yöneticisi
  • Burcu Ceren Hallaç, Esan Geliştirme Uzmanı
  • Gizem Can, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Tedarik Zinciri Sorumlu Uzmanı
  • Burcu Tümtürk, Eczacıbaşı Holding Sürdürülebilirlik Yöneticisi

Recent research shows that there is an increase in the number of consumers concerned about climate change and the environment, and yet there's no evidence of any substantial change in behavior despite this awareness. This was the starting point of our project. We observed that people fail to appreciate their own role in the big picture because they don’t necessarily know about the positive or negative impacts of their actions, and that it is often hard for them to adopt environmentally conscious habits on a permanent basis in their daily lives. With Ecotopik, we focused on developing an application that will support people's efforts make environmentally conscious habits a permanent feature of their lifestyles.

  • 4 team members
  • Trials in three different environments with the participation of 143 people from the Group and 53 from without
  • Interviews with three companies outside of the Group for evaluation of the business model and application

Team members

  • Evrim Erkılıç, Eczacıbaşı Holding Public Relations Manager
  • Burcu Ceren Hallaç, Esan S&D Specialist
  • Gizem Can, Eczacıbaşı Consumer Products Supply Chain Senior Specialist
  • Burcu Tümtürk, Eczacıbaşı Holding Sustainability Manager

ZAFER KAYNAK

ECVISOR

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Uzman Tıbbi Tanıtım Sorumlusu

Eczacıbaşı Pharmaceutical Marketing Senior Sales Specialist

“Hep bir çıkış yolunun olabileceğini, çözümün peşinden koşmak için denemekten vazgeçmeden ekip halinde hareket etmek gerektiğini fark ettim.”

Topluluğun ilk kurum içi girişimcilik projesi 15. Kural’a nasıl katıldınız?

Pandemi ile ortaya çıkan günlük yaşam alışkanlıklarının bir an evvel değişmesi gerektiğine inanan biri olarak bunun nasıl olacağına kafa yormaya başladım. Benim gibi düşünen kişi sayısının az olmadığını gördüğüm 15. Kural’ı birlikte düşünülüp, fikir geliştirilebilecek bir paylaşım grubu olarak benimsemem ile yolculuğum başladı.

15. Kural’dan en önemli öğreniminiz neydi?

Fikir üretimi, fikir gelişimi ile filizlenen tohumları geliştirecek bütünsel bakışı yakalamak için sürekli araştırmak, hatalarımızdan öğrenerek ayağa kalkmak ve ekip sinerjisi ile yaptığımız yolculuktan keyif almak olarak sıralayabiliriz.

15. Kural’ın sizdeki yansımaları ne oldu?

Kendimi sürekli dayak yedikten sonra ringde tekrar ayağa kalkıp “Bir raund daha!” diyen Rocky gibi hissetmeye başladım. Hep bir çıkış yolunun olabileceğinin, yeter ki denemekten vazgeçmeden çözümün peşinden koşmak için ekip halinde hareket edip kimseyi arkada bırakmamak gerektiğinin farkına vardım.

“Yaşam alışkanlıklarını herkesin faydasına dönüştüren yeni çözümler” sizin için ne ifade ediyor?

İnsanların günlük yaşam alışkanlıklarının değişen dünyaya adaptasyonu için ürün, hizmet ve iş modeli olarak bütünsel bir bakış getirecek ve bunu sağlayacak değeri yaratacak bir girişime evrilmek diyebilirim.

“I came to understand that a solution can always be found and to pursue that solution, a team must act together and keep learning through trial and error.”

How did you join the Group’s first intrapreneurship project 15th Rule?

As someone who believed that the lifestyle habits revealed by the pandemic should change as soon as possible, I began to brainstorm about how this could happen. In the 15th Rule project I saw that I wasn't the only one with these thoughts. My journey began when I embraced this project as a member of group that embraced collective thinking and idea development.

What's the most important lesson you’re taking away from the 15th Rule?

The need for constant research to acquire the holistic vision required to cultivate ideas sown during brainstorming sessions, to learn from our mistakes and try again, and to enjoy this journey filled with strong team synergy.

How did the 15th Rule influence your personal life?

I began to feel like Rocky when he was beaten to a pulp in the ring and yet kept getting up to shout, “One more round!”. I came to understand that a solution can always be found. All we have to do is to never give up trying, to act as a team while pursuing a solution, and to never leave anyone behind.

What does the statement “New solutions that transform lifestyle habits for the good of all” mean to you?

It means evolving into an enterprise that can take a wholistic view and create products, services, and business plans that enable people to adapt their daily living habits to a changing world.

Ev dışı tüketimde hijyen ekosistemine yönelik çözümler

Solutions oriented towards the hygiene ecosystem in out-of-home consumption


Pandeminin etkisiyle artan hijyen ihtiyacı, ortak yaşam alanlarımızda hijyenin ne kadar önemli olduğunu, bir yandan da işyeri, otel, restoran, okul, alışveriş merkezi gibi toplu yaşam alanlarında hijyenin dönüşümünü sağlamak için profesyonel desteğe ihtiyacımız olduğu gösterdi. Ecvisor projesi, uçtan uca hizmeti tek elden sağlayarak, Topluluk bünyesindeki çözümleri, tamamlayıcı dış paydaşlar ile iş birliği içinde bütünsel bir yaklaşımla ve sürdürülebilir şekilde hayata geçirmek amacıyla geliştirildi. Fikir, tüketici ihtiyaçlarını gözeterek, konaklama sektöründe tüketicilerin doğru ve güvenilir veriye ulaşmasını kolaylaştıracak bir platforma evrildi ve iş modeli doğrulama fazı için Eczacıbaşı Topluluğu’ndan 100 bin TL’lik bir yatırım aldı.

  • 7 ekip üyesi
  • 300 günlük proje süreci
  • 20 gönüllü destekçi
  • 2 mentor desteği
  • 20’ye yakın işletme ve 100 farklı kişi ile görüşme

Ekip üyeleri

  • Anıl Serhan Alphan, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri EP Müşteri Yöneticisi
  • Gökçe Yılmaz, Eczacıbaşı Profesyonel Akademi Yöneticisi
  • Hüseyin Zafer Kaynak, Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Uzman Tıbbi Tanıtım Sorumlusu
  • Sinan Tecer, Eczacıbaşı Bilişim İş Analisti
  • Şebnem Tanyel, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Finans Proje Yöneticisi
  • Serhat Bilge, Eczacıbaşı Holding İnovasyon Uzman Yardımcısı
  • Mehmet Batuhan Süngü, Eczacıbaşı Holding İnovasyon Stajyeri

The need for hygiene, which was accentuated by the pandemic, made us more aware of its importance in shared living spaces and revealed a further requirement: We now know that we need professional support to enable the transformation of hygiene practices in workplaces, hotels, restaurants, schools, malls and other public venues. The Ecvisor project was developed to implement solutions within the Group in collaboration with external stakeholders while adopting a holistic and sustainable approach in its singlehanded delivery of end-to-end services. In consideration of consumer needs, the idea evolved into a platform where consumers can easily access true and reliable information on the hospitality sector. For the business model verification phase, the project received an investment of TL 100 thousand from the Eczacıbaşı Group.

  • 7 team members
  • 300 project days
  • 20 voluntary supporters
  • 2 mentors
  • Interviews with nearly 20 businesses and 100 individuals

Team members

  • Anıl Serhan Alphan, Eczacıbaşı Consumer Products EP Customer Director
  • Gökçe Yılmaz, Eczacıbaşı Professional Academy Director
  • Hüseyin Zafer Kaynak, Eczacıbaşı Pharmaceutical Marketing Senior Sales Specialist
  • Sinan Tecer, Eczacıbaşı Information and Communication Technologies Senior Software Analyst
  • Şebnem Tanyel, Eczacıbaşı Building Products Finance Project Manager
  • Serhat Bilge, Eczacıbaşı Holding Innovation Junior Specialist
  • Mehmet Batuhan Süngü, Eczacıbaşı Holding Innovation Intern