GLOBAL MARKALAR / GLOBAL BRANDS


Uluslararası pazarın güçlü markaları

Strong brands of the international market

Eczacıbaşı Topluluğu, banyo ve karo iş alanlarında VitrA, Artema, Villeroy & Boch ve burgbad, tüketim ürünleri alanında ise Selpak ve Solo gibi kategorisinde öncü markalarıyla dünyanın birçok noktasına ulaşırken, markalarını küreselleştirme yolunda da kararlılıkla ilerliyor. Topluluk bugün pazarlama ve satış faaliyetleri ile uluslararası pazarlarda dünya markaları ile rekabet eden bir pazar oyuncusu konumunda. Öncü markaların uluslararasılaşma hikâyesi ve bugün bulundukları konumu ilgili kuruluşlarımızdan dinliyoruz.

VitrA, Artema, Villeroy & Boch and burgbad, the Eczacıbaşı Group's bathroom and tile brands, and Selpak and Solo, the Group's tissue paper brands, reach consumers worldwide as the Group moves resolutely toward its goal of global branding. Today, thanks to companies' marketing and sales activities, these brands are growing contenders in international markets, where they compete with global brands. Let's see what our companies have to say about the internationalization of their flagship brands and their market positions today.

image

“Banyoların geleceği VitrA NExT ile dünyaya açılıyor.”

“VitrA NExT invites the world to the future of bathrooms.”

image

YAVUZ FEYZİOĞLU

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Pazarlama Direktörü

Eczacıbaşı Building Products Marketing Director

Seramik kültürü mirasının yanı sıra hamam geleneğiyle, banyo deneyimi denilince akla ilk gelen ülkede doğup gelişen VitrA, sahip olduğu mirası eko-inovasyon yaklaşımıyla yeniden yorumlayarak, günümüzün çağdaş yaşam mekânlarına dönüştürüyor. Tasarım kültürünü, özgün ve yaratıcı uygulamalarla banyodaki her ayrıntıya yansıtırken, Ar-Ge ile bütünleşen, teknolojiden yararlanan ve bilgi birikimine dayanan tasarımın özgün, net ve yalın olmasına, yeni ve akıllı teknolojiler içermesine önem veriyor. VitrA’nın koleksiyonları Arik Levy, Christophe Pillet, Claudio Bellini, Matteo Thun, Ross Lovegrove, Terri Pecora, Sebastian Conran gibi dünyaca ünlü tasarımcıların; NOA, Pentagon gibi tasarım ofislerinin ve kurum bünyesindeki Design Studio VitrA’nın imzasını taşıyor. VitrA’nın ürünleri, tasarımdan inovasyon ve sürdürülebilirliğe, dünya çapında pek çok alanda ödüllerle taçlandırılıyor.

Banyoda kullanılan tüm ürünleri tasarlama ve üretme yeteneğine sahip, dünyanın sayılı kuruluşları arasında yer alan Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, Türkiye’nin ilk ve en büyük seramik sağlık gereçleri (SSG) üreticisi ve ihracatçısı unvanına sahip. 1958’den bu yana VitrA markasıyla ürettiği banyo ürünlerini 1983’te ülke sınırlarının dışına taşıyarak ilk dış satımını gerçekleştiren Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, 1985’te de yapı ürünleri alanında dünyanın en büyük fuarı olarak kabul edilen ISH Fuarı’na katıldı.

İki yılda bir Frankfurt’ta düzenlenen ISH, bu yıl 22-26 Mart tarihlerinde kapılarını ilk kez dijital ortamda açtı. Fuara bugüne kadar kesintisiz katılan VitrA, bu kez stant alanını Bozüyük’teki üretim kampüsünde yer alan inovasyon merkezinde inşa ettiği yeni deneyim ve etkileşim platformuna bıraktı. İlk olarak ISH ziyaretçilerini ağırlayan VitrA NExT, sürdürülebilir bir yaşamı birlikte tasarlamak için, mimar ve tasarımcılardan çalışanlar ve tüketicilere, akademi ve yan sanayiden seramik sektörüne, farklı kullanıcı gruplarını diyaloğa davet ediyor.

Tasarım yolculuğunun bir sonraki durağı

VitrA NExT, dünyadaki her şeyin giderek birbirine daha fazla bağlandığı, mesafelerin azaldığı, diyalogların arttığı bir ortamda, “bir sonraki” banyo deneyimine alan açıyor. VitrA NExT, tasarladığımız ürün ve mimari çözümlerin arkasında yatan fikir ve yaratıcı süreçleri sergilediğimiz bir showroom… Aynı zamanda dijital olarak da izlenebilecek bir deneyim ve etkileşim platformu… Çünkü sürekli keşfetme ve yenilenme tutkusuyla çıktığımız uzun tasarım yolculuğunun bir sonraki durağını temsil eden VitrA NExT ile sürdürülebilir bir yaşamı birlikte tasarlamak üzere farklı kullanıcı gruplarını diyaloğa davet ediyoruz. Herkesin erişimi ve katkısıyla zenginleşmek, yeni deneyimleri tüm paydaşlarımızla birlikte yaratmak istiyoruz.

Tasarım ve teknolojinin gücünden yararlanıyoruz

Geleceğin banyolarına ilham verme tutkusuyla tasarım ve teknolojiyi harmanlıyoruz. Çünkü banyo deneyimi konusundaki arayışlarımız bizi yeni teknolojilere ulaştırıyor ve yeni teknolojiler de yeni deneyimler tasarlamamızı sağlıyor. Her şeyin merkezine insanı koyuyoruz. Yeni banyo deneyimleriyle, yalnız kullanıcıların esenliğini artırmayı değil, hizmet ettiğimiz toplumların hijyen ihtiyaçlarına cevap vermeyi ve daha az kaynak kullanmalarını sağlamayı hedefliyoruz.

Her pazarın farklı beklenti, alışkanlık ya da standartlarına göre hareket etmek zorundayız. Bu yüzden bir dünya vatandaşının bakış açısıyla, VitrA’da kültürü, alışkanlıkları, fiziksel mekânı ve sağlığı her gün yeniden tanımlıyoruz. Sürekli güncel kalan zamansız tasarımlar, davranış değişikliği yaratan akıllı teknolojiler, farklılıkları kucaklayan çözümler geliştirerek, sürdürülebilirliğin bile tanımını değiştirmeye kafa yoruyoruz. Daha yaşanabilir bir dünya için, temel soruları insan merkezli şekilde yeniden oluştururken, banyoları bir yaşam alanı olarak yeniden konumluyoruz. Bugüne kadar dile getirilmemiş beklentileri düşünerek bir sonraki banyo deneyimini öngörmeye çalışıyor, tasarım ve mühendislik yetkinliklerimizi birleştirerek cinsiyetten yaşa ve kullanım ihtiyaçlarına kadar tüm farklılıkları dikkate alarak çözümler geliştiriyoruz.

VitrA was created and developed in a country famed for its traditional hammam culture and magnificent ceramics, the first country to come to mind when referring to the "bathroom experience". The brand reinterprets this heritage through its eco-innovation approach, transforming it for use in contemporary living environments. While giving expression to its design culture through its unique and creative application in all bathroom details, VitrA is careful to ensure that its designs draw on a wealth of knowledge and technological expertise, that they are integrated with R&D and incorporate new and smart technologies but are also unique, clear and elegantly simple. VitrA’s collections are created by world famous designers like Arik Levy, Christophe Pillet, Claudio Bellini, Matteo Thun, Ross Lovegrove, Terri Pecora, Sebastian Conran, and design studios like NOA and Pentagon, as well as by the inhouse Design Studio VitrA. VitrA products win awards worldwide in categories ranging from innovation in design to sustainability.

Eczacıbaşı Building Products is among the numbered establishments in the world capable of designing and manufacturing the entire range of bathroom components. It is also Turkey’s first and largest producer and exporter of ceramic sanitary ware. Eczacıbaşı Building Products began manufacturing VitrA branded ceramic sanitary ware in 1958 and has been exporting its products since1983. Two years later the company participated in its first ISH fair, the world’s leading trade fair for building products organized biennially in Frankfurt, and has exhibited in every ISH fair since then.

This year, ISH welcomed visitors for the first time on a digital platform between 22-26 March. Determined to maintain its presence at the fair, VitrA designated its new experiential and interactive platform in the VitrA Innovation Center at the Bozüyük production complex as its ISH exhibition stand. After welcoming ISH visitors, VitrA NExT is inviting all VitrA stakeholders, from architects and academicians through to consumers and challengers in our industry, to share their ideas and experiences and to interact with different user groups towards the common goal of a sustainable future.

The next stop in the design voyage

In the current global climate of increasing interconnection, shrinking distances, and expanding opportunities for dialogue, VitrA NExT is making space for the “next” bathroom experience. VitrA NExT is a showroom where we exhibit the ideas and creative processes underlying our products and architectural solutions. It is an experiential and interactive platform that is also accessible digitally. VitrA NExT represents the next stop in the design voyage on which we have embarked with our passion for continuous discovery and renewal. It is our invitation to a variety of user groups to start a dialogue on co-designing a sustainable life. We want to enrich our existence with everybody’s contributions and create new experiences with all our stakeholders.

We use the power of design and technology

Aspiring to inspire the bathrooms of the future, we are blending design with technology. Our endless exploration of the bathroom experience introduces us to new technologies which in turn allow us to design new experiences. We place the human being in the center of everything. Through new bathroom experiences, we aim to not only enhance users’ well-being but also respond to the hygiene needs of societies and help them reduce their consumption of resources.

We need to comply with the expectations, habits, and standards of every market. So, VitrA adopts the worldview of a global citizen: We reinterpret culture, habits, physical space, and health on a daily basis. Through timeless designs that remain relevant, smart technologies that reorient behavior, and design approaches that respect user differences, we aim to develop bathroom solutions that push the frontier of sustainability. For a more livable world, we're reformulating basic questions to ensure that they're centered on people and their wellbeing. While bringing to life their current desires and expectations, we want to propose ideas that no one has yet imagined so as to inspire and facilitate the next generation of design. We combine our competencies in design and engineering to develop solutions that cater for all ages, genders, and needs.

image

“Kaliteli malzeme, modern tasarım ve işlevselliği buluşturan ürünlerimizle banyo mobilyalarında yenilikçiliği temsil ediyoruz.”

“With our products that bring together high-quality materials, modern design and functionality, burgbad represents innovation in bathroom furniture.”

image

SABINE MEISSNER

burgbad Pazarlama Direktörü

burgbad Marketing Director

1946 yılında kurulan ve bugün Almanya’da üç, Fransa’da bir olmak üzere dört üretim tesisinde yaklaşık 700 kişi istihdam eden burgbad, 2008 yılından bu yana Eczacıbaşı Yapı Gereçleri bünyesinde faaliyet gösteriyor.

Kaliteli malzeme, modern tasarım ve işlevselliği buluşturan ürünlerimizle banyo mobilyalarında yenilikçiliği temsil ediyor ve banyo mobilyaları, döküm lavabo ve küvetler ile seramik banyo ürünlerinden oluşan geniş portföyümüzle müşterilerimize bütünsel çözümler sunuyoruz. Yapılan araştırmalarda banyo mobilyası ve aynalı dolap tedarikçileri arasında kalite, paranın karşılığı, tasarım, yenilikçilik ve hizmet kategorilerinin tamamında Almanya’nın en iyi performans gösteren markası olarak öne çıkıyoruz (Unternehmensberatung Titze GmbH: Trade survey 08/2019).

“Sürdürülebilir banyo mobilyalarının lider tedarikçisiyiz.”

Tutarlı bir dijitalleşme politikası izleyen ve eşzamanlı olarak endüstriyel üretimini daha da geliştiren burgbad, çok çeşitli pazar gereksinimleri için geniş bir çözüm yelpazesiyle kendini güçlü bir endüstri ortağı olarak konumlandırıyor ve üretimini geleceğe odaklı bir şekilde Endüstri 4.0 standartlarına uyumlu hale getiriyor. Bugün inovasyon oranı yüzde 35'in üzerinde olan kuruluşumuz, son yıllarda yaptığı atılımlarla sürdürülebilir banyo mobilyalarının lider tedarikçisi haline geldi. Bugün burgbad, yalnızca yüksek kaliteli bireysel banyo mobilyası çözümlerinde dünya pazar lideri olmakla kalmıyor, aynı zamanda hızlı teslimat programından güçlü tasarım çizgilerine, kişiselleştirilmiş ürünlerden mimari konseptlere kadar tüm fiyat segmentlerine hitap eden ürün çözümleriyle de farklılaşıyor.

“Pandemiye rağmen yeni ürün serilerimizi müşterilerimizle buluşturduk.”

Pandeminin getirdiği tüm kısıtlamalara rağmen geçen yıl neredeyse tüm ürün gruplarında yeni ürünler çıkardık ve yeni serilerimizi iki önemli etkinlikle başarılı bir şekilde müşterilerimizle buluşturduk. Bunların ilki, 1-5 Şubat tarihleri arasında online olarak ziyarete açtığımız, kendi interaktif çevrimiçi ticaret fuarı formatımız “burgbad@home” idi. 350 metrekarelik standımızı son teknolojilere sahip bir TV stüdyosuna dönüştürdük. Burada canlı etkinlikler düzenleyerek, müşterilerimize ürünlerimizi tanıttık. Amaç, müşterilerimize “gerçek” bir fuar deneyimi yaşatmaktı. burgbad@home dört gün içinde 1.200 adet üst düzey bağlantı kurdu. Bazıları uluslararası olmak üzere 100'den fazla müşteri toplantısında, ürün yenilikleri ve ürün özellikleri kapsamlı ve interaktif bir şekilde sunuldu. Pandemide müşterimizle markamızı buluşturduğumuz ikinci etkinliğimiz ise, 22-26 Mart tarihleri arasında ilk defa sanal ortamda düzenlenen, dünyanın önde gelen seramik sağlık gerekçleri fuarı ISH Digital 2021’de yenilik ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımımızı, çeşitli sunum ve röportajlardan oluşan bir video ile paylaştık.

Founded in 1946 and currently employing around 700 people at four production plants, three in Germany and one in France, burgbad has been part of Eczacıbaşı Building Products since 2008.

With products that bring together high-quality materials, modern design, and functionality, burgbad represents innovation in bathroom furniture. We also offer our customers wholistic solutions through a large portfolio of bathroom furniture, mineral cast washbasins and bathtubs, and sanitary ceramic ware. Recent surveys* indicate that we are Germany’s top brand among all suppliers of bathroom furniture and mirror cabinets in all categories including quality, value-for-money, design, innovation, and service (Unternehmensberatung Titze GmbH: Trade survey 08/2019).

“We are the leading supplier of sustainable bathroom furniture.”

With our consistent digitalization policy and forward-looking expansion of our Industry 4.0 manufacturing capability, we are positioning burgbad as a strong industry partner with a broad range of solutions for a wide variety of market requirements. Our innovation rate is over 35 percent, and on the strength of recent initiatives we've become a leading supplier of sustainable bathroom furniture.

burgbad is the world market leader for individual bathroom furniture solutions in the high-quality segment, but it also offers product solutions for all price segments, from the quick delivery program to design lines with strong character, and from customized products to architectural room concepts.

“Despite the pandemic, we were able to introduce our new product range to our customers.”

Despite all the restrictions imposed by the pandemic, we managed to launch new products in almost all product lines and to introduce our new product ranges to customers at two important events. The first was our own interactive online trade fair "burgbad@home", which took place from 1 to 5 February. We transformed our 350 sqm trade fair stand into a TV studio where we staged live events to introduce our products to customers. Our aim was to offer customers a 'real' trade fair experience. In just four days, burgbad@home generated 1,200 extremely high-quality contacts. During the event we organized 100 customer meetings, some of them international, to present product innovations and product features comprehensively and interactively.

Our second event to keep customers in touch with our brand during the pandemic was ISH Digital 2021, the first digital edition of the world’s leading ceramic sanitary ware trade fair, which took place between 22-26 March. At this event, we shared our innovation and sustainability focused approach with a video comprising a number of presentations and interviews.

“Sorulardan fikirlere, verilerden içgörülere, ürünlerden kullanıcılara uzanan yaratım sürecinde, banyo deneyimini sürekli geliştirme arzusuyla çalışıyoruz.”

“The entire creative process from questions to ideas, data to insight, products to users, is motivated by the desire to continuously improve the bathroom experience.”

ERDEM AKAN

VitrA Tasarım Direktörü

VitrA Design Director

Soru sorarak başlıyoruz tasarım süreçlerine. Farklı disiplinlerin ışığında var olanı sorguluyoruz, yeni olanı yaratmaya çalışıyoruz. Sorulardan fikirlere, verilerden içgörülere, ürünlerden kullanıcılara uzanan yaratım sürecinde, banyo deneyimini sürekli geliştirme arzusuyla çalışıyoruz. Banyo tasarımında estetiğin yanı sıra insan sağlığı, hijyen, ergonomi, güvenlik, yüksek performans ve kaliteyi bütüncül bir yaklaşımla ele alıyoruz. Bugünün şehir hayatına uygun bir banyo deneyimi yaratmak için, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri bünyesinde çalışan Design Studio VitrA, hem kendi tasarımlarını üretiyor hem de dünyaca ünlü tasarımcılar ve tasarım ofisleriyle işbirliği yapıyor.

We initiate all design processes with a question. In the light of different disciplines, we question what already exists and try to create something new. The entire creative process from questions to ideas, data to insight, products to users, is motivated by the desire to continuously improve the bathroom experience. We embrace a holistic approach to bathroom design that is mindful not only of aesthetics but also of human health, hygiene, ergonomics, safety, high performance, and quality. Design Studio VitrA, which is part of Eczacıbaşı Building Products, designs its own products and collaborates with renowned international designers and studios to create a bathroom experience that accords with contemporary urban life.

Meet the designer

Erdem Akan’ın “Meet the designer” serisi kapsamında dünyaca ünlü tasarımcılar Arik Levy, Terri Pecora ve Claudio Bellini ile yaptığı söyleşileri izleyebilirsiniz.

You can watch Erdem Akan's interviews with world-renowned designers Arik Levy, Terri Pecora and Claudio Bellini as part of the “Meet the designer” series.

image
image
image

“Sadece özgün tasarımlarımızla değil, sürdürülebilir üretimimizle de farklılaşıyoruz.”

“We not only offer exceptional design concepts but sustainable production as well.”

Dr. JOERG SCHWALL

V&B Fliesen Genel Müdürü

V&B Fliesen Managing Director

1748 yılından bu yana faaliyet gösteren dünyanın en köklü ve bilinen karo seramik markası Villeroy & Boch, geleneksel ve yenilikçi yaklaşımları birleştirerek banyo, karo seramik ve sofra gereçleri alanında faaliyet gösteriyor. Marka, konut ve ticari mekânlara yönelik zemin ve duvar karosu üreten karo seramik alanındaki faaliyetlerini, 2007 yılından itibaren Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde sürdürüyor. Villeroy & Boch seçkin bir karo markası olarak uluslararası pazarda büyürken, geleneksel ve modern tasarımları özel bir şekilde buluşturarak sanatsal niteliğini de korudu. Bugün, sadece özgün tasarım konseptleriyle değil, aynı zamanda sürdürülebilir üretimiyle de farklılaşan karo markaları arasında yer alıyor. Bugün Villeroy & Boch karo seramik iş alanında, ana pazarları Almanya, Fransa, Benelüks, İskandinavya ve Birleşik Krallık başta olmak üzere, 65 ülkeye satış yapıyor ve dünyanın en önemli mimari projelerinde tercih ediliyor.

“Tasarım ve sürdürülebilirlik beklentisi olan farklı zevkler için mükemmel bir karo yelpazesi geliştiriyoruz.”

Villeroy & Boch’un yenilikçi yaklaşımına örnek olarak, PRO ARCHITECTURA 3.0 serisini gösterebilirim. Bu seri için, uluslararası üne sahip renk araştırmacısı Prof. Dr. Axel Buether ile iş birliği yaptık. Serinin en ayırt edici özelliği arzu edilen renk ve formatlara yönelik duyusal beklentileri, karmaşık oda tasarımlarıyla somut bir ilişki içinde buluşturması. Bu şekilde, bireysel yaratıcılığı kısıtlamadan, odalarda uyumlu renk planlamasını kolaylaştırıyoruz. Renk alternatiflerini ve karıştır-eşleştir seçeneklerini yönetilebilir ve anlaşılır bir şekilde tüketicilere sunuyoruz.

Villeroy & Boch’u ayrıştıran bir başka unsur da, özel tasarımlarla (haute couture) çalışma cesareti. Örneğin on yıl önce, moda tasarımcısı Kilian Kerner için Berlin Fashion Show’da karolardan muhteşem bir podyum yaratmıştık. Dikkat çeken bu çalışma, basında ve medyada gerçekten büyük ses getirmişti. Bu yıl, moda tasarımcısı Mary Katrantzou ile bir iş birliği yapıyoruz. Katrantzou, sektördeki diğer modacılardan farklı olarak, kullandığı göz alıcı dijital desenlerle öne çıkan bir isim. Onun fark yaratan ve özgün yaklaşımını seramik karolara nasıl yansıttığını bekleyin ve görün! Yaygın olarak tanınan ve sayısız tasarım ödülüne sahip bir marka olarak, kalite, tasarım ve sürdürülebilirlik beklentisi olan farklı zevkler için estetik açıdan mükemmel bir karo yelpazesi geliştiriyoruz.

Villeroy & Boch, one of the world's oldest and best-known ceramic brands with a history dating back to 1748, combines traditional and innovative approaches to tiles, bathrooms, tableware and more. In 2007, the tile division of Villeroy&Boch, V&B Fliesen, joined the Eczacıbaşı Group. Since that time, Villeroy&Boch has strengthened its status as an international premium brand that artfully combines classical and modern design. Today we rank among the tile firms that offer not only exceptional design concepts but sustainable production as well – properties that are appreciated by architects and end users alike. The preferred choice of prestigious architectural projects, Villeroy&Boch tiles are sold in 65 countries, top among them Germany, France, the UK, and Benelux and Scandinavian countries.

"We develop aesthetically exquisite tile ranges for discerning tastes in questions of quality, design and sustainability."

PRO ARCHITECTURA 3.0 is one example of the innovative approach that distinguishes our brand. In this relaunch of our classic series, we collaborated with Prof. Dr. Axel Buether, an internationally renowned color researcher. The innovative feature of the new system is that it sets the sensual aspirations of colors and formats in a concrete relationship with complex room layouts. This is how we facilitate harmonious color planning in rooms without restricting individual creativity. Instead, we present color alternatives and mix-and-match options in a manageable and comprehensible way for the user.

Another thing that distinguishes us from other tile brands is courage, for example, the courage to work with haute couture. Ten years ago we created a brilliant catwalk of tiles for fashion designer Kilian Kerner at the Berlin Fashion Show. This highlight was truly celebrated in the press and the media. This year we're partnering with Mary Katrantzou, a fashion designer who, like no other in the fashion sector, stands for eye-catching digital prints. Just wait and see how Mary Katrantzou brings her unmistakable, signature approach to ceramic tiles!

As a brand that is well-known amongst customers, with numerous design awards to its credit, we develop aesthetically exquisite tile ranges for discerning tastes in questions of quality, design and sustainability.

“Küresel olmak, hem başarılı bir iş kurmak hem de ekip üyeleriniz için çekici bir çalışma ortamı yaratmak için gerçekten önemli.”

“Being global is important for building a successful business, and creating an attractive work environment for your team members.”

DENIS GASS

VitrA Plitka Bölge Direktörü (Rusya)

VitrA Plitka Russia Regional Director (Russia)

Bir kuruluşun küresel olması ne anlama geliyor? Küresel varlığı ve bilinirliği olan markalarından mı geliyor? Yoksa dünya çapında geniş bir müşteri ağı mı onu global yapan? Ya da farklı yerlerde çalışan ve farklı diller konuşan uluslararası bir ekibe sahip olması mı? VitrA Karo için tüm bunları “küresel oyuncu” olmanın gerekçeleri sayabiliriz. Aslında global referans listesinden yola çıkarak, dünyanın birçok farklı noktasında VitrA ve Villeroy & Boch karolarının kullanıldığı projeleri kolaylıkla bulabilirsiniz.

VitrA, karo seramik alanındaki ürünleriyle, farklı serilerin birbiriyle mükemmel bir uyum içinde kullanılabildiği “karıştır ve eşleştir” konseptini oluşturarak, banyolar için eksiksiz bir çözüm sunan ilk marka oldu. Bu fikir, pazara yepyeni bir soluk getirdi. Villeroy & Boch ise yeniden konumlandırılarak, dengeli fiyat politikası ile geniş ürün yelpazesine sahip global bir premium segment markası konumunda.

Tasarım ve inovasyon gücümüz şüphesiz bizi rakiplerimizden ayrıştıran önemli bir özelliğimiz. Rusya ekibi olarak, tasarımcı Alexandra Erdoğan’la çalışmaktan gurur duyuyoruz. Alexandra, uluslararası tasarım ekibinin bir parçası olarak, geliştirdiği koleksiyonlarla markalarımıza çok şey kattı. Küresel pazara paralel olarak en son uluslararası trendlerden ilham alan benzersiz ve şık tasarımı, yerel pazarlara da mükemmel uyum sağlıyor.

Küresel olmanın bir başka anahtarı da üretim. Moskova yakınlarındaki fabrikamız Rus müşterilerimize yüksek kaliteli ürünler tedarik ederken, Avrupalı toptancılarımız için de bir kaynak. Buna paralel olarak Türkiye ve Almanya’daki başka fabrikalardan da ürün tedarik ediyoruz. Üretim tesislerindeki bu esneklik, müşterilere ve pazar ihtiyaçlarına tepki vermek, risklerden kaçınmak ve operasyonları verimli tutmak için önemli bir avantaj sağlıyor.

Ve son olarak uluslararası ekibimiz... Her gün farklı ulusları temsil eden bir ekiple çalışıyoruz. Uluslararası ekibimiz, farklı deneyimlerin paylaşılması ve birbirimizden öğrenmemiz için çok önemli, aynı zamanda kültürlerarası alışveriş yoluyla bizleri ve yaptığımız işi daha da zenginleştiriyor. Kısaca, küresel olmak, hem başarılı bir iş kurmak ve müşterilerinizin kalbini kazanmak hem de ekip üyeleriniz için çekici bir çalışma ortamı yaratmak için gerçekten önemli.

What does it mean for a company to be global? Does it come from brands with global presence and recognition? Or is it a wide network of customers around the world? Or maybe it’s about the international team of colleagues, who work in various locations and speak different languages? For all these reasons we can call VitrA Tiles a “global player”. Just look at a global project list: you can easily find projects with VitrA and Villeroy&Boch tiles in different locations all round the world.

VitrA was the first brand to present complete solutions for bathrooms with the “mix&match” concept. The “mix&match” concept means that tiles from different series perfectly match each other. The idea came into the market like a breath of fresh air. Villeroy&Boch has been repositioned as a global premium segment brand with a wide range of products and a balanced price policy.

Design and innovation are our core strengths that differentiate us from our competitors. The Russian team is very proud to have designer Alexandra Erdogan on board. As a part of the international design team, Alexandra's collections have contributed a lot to our brand. Her unique and classy designs inspired by the latest trends in the global market are also very much aligned to local tastes.

Another key to being a global player is production. Our factory near Moscow, which supplies Russian customers with high quality products, is also a source for our European wholesalers. Similarly, we are supplied from other factories in Turkey and Germany. The flexibility of production facilities is useful for reacting to customer and market needs, avoiding risks and for maintaining efficient operations.

And last but not least there's our international team. Every day we communicate with our colleagues, who represent different nations. Many colleagues from Turkey have come to Russia to work in the office and factory. Not only does it really help to share experiences and learn from each other, intercultural exchange also enriches us.

In short, being global is important for building a successful business, winning the hearts of your customers, and creating an attractive work environment for your team members.

“Üstün ürün özelliklerimiz, yeni pazarlardaki itici gücümüz!”

“Our superior product features propel us forward in new markets.”

MERT KOKULU

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Pazarlama Direktörü

Eczacıbaşı Consumer Products Marketing Director

50 yıllık geçmişiyle Selpak, Türkiye’de kişisel temizlik ve hijyen bilinci oluşmasında öncü konumda yer alıyor. Selpak’ın geçmişten günümüze uzanan başarı hikâyesi, Türkiye’de hijyen alışkanlıklarını geliştirme amacıyla üretilen temizlik kâğıtlarıyla başladı. Bunu, Selpak ismiyle markalaşma, temizlik kâğıdı tüketiminin artırılması için modern satış ve pazarlama stratejilerinin hayata geçirilmesi, inovasyon çalışmaları ve yurt dışı pazarlara erişim takip etti. 2020 sonu itibarıyla, 60’ı aşan ülkeye markalı ürün satışına ulaştık.

Ana oyun alanı olarak belirlediğimiz Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Doğu Avrupa, yaklaşık beş milyon ton ile dünyadaki temizlik kağıdı pazarının yüzde 10’dan fazlasını oluşturuyor. Önümüzdeki beş yılda, bu bölgede kişi başına temizlik kağıdı tüketiminin yüzde 5’in üzerinde bir oran ile dünya ortalamasından çok daha hızlı artacağı öngörülüyor.

Biz de odaklandığımız bu coğrafyada yer alan pazarlarımızdaki varlığımızı, düzenli marka yatırımı ve pazara uygun portföy stratejisiyle, premium segmentte pazar lideri ya da ilk üç oyuncudan biri olarak sürdürüyoruz. Hatta, Selpak birçok pazarımızda akla ilk gelen marka konumunda yer alıyor, tüketici memnuniyeti ödülleri kazanıyor.

Selpak'ın Türkiye sınırlarının ötesine geçme ve uluslararası bir oyuncu olma başarısının arkasında, odak pazarlarda yenilikçi ve kaliteli ürünleri ile müşteri memnuniyetini merkeze alması yatıyor. Üstün ürün özelliklerimiz, yeni girdiğimiz pazarlarda bizim için itici güç oluyor. Selpak’ın farklı pazarlardaki tüketicisini anlaması ve ihtiyaçlarına cevap vermesi, başarımızdaki en önemli etkenlerden. Stratejik önceliğe sahip pazarlar içinde tüketici dinamiklerinin analizini, uygun portföy ile sürdürülebilir bir iş modeli oluşturulmasını önceliklendiriyoruz. Bu pazarlarda, marka sağlığımızı ve performansımızı da düzenli takip ediyoruz.

Marka değerimizi yükseltmek için olmazsa olmazlarımızdan bir diğeri de iletişim. Giriş yaptığımız pazarlarda, yola çıkarken altyapıyı çok iyi hazırlıyoruz. Marka kitabımızda, marka kullanım kuralları net bir şekilde tanımlanmış, marka konumlandırmamıza dair prensiplerimiz belirlenmiş durumda. Tüm bunlar, markamızın faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde aynı değerleri, görsel dünyayı yansıtmamızı garanti altına alıyor.

With its history of 50 years, Selpak is a pioneering force behind the evolution of personal care and hygiene awareness in Turkey. Selpak’s long-running success story began with the production of tissue paper to improve hygiene practices in Turkey. This first step was followed by the launch of the Selpak brand, modern sales and marketing strategies to raise the consumption of tissue paper, innovation, and our entry in international markets. By the end of 2020, our branded products were sold in over 60 countries.

North Africa, the Middle East and Eastern Europe, the totality of which we consider our main playing field, account for over 10 % of the world’s tissue paper market with a sales volume of 5 million tons. Over the next five years, per person tissue paper consumption in this region is expected to grow by 5 percent, which is much faster than the global average.

In our target markets in this region, we maintain Selpak's position as the market leader or one of the three top players in the premium segment through consistent brand investment and a market-compatible portfolio strategy. In fact, in several of our markets, the Selpak brand has achieved top-of-mind awareness and won customer satisfaction awards.

Behind Selpak’s success in becoming an international player is its focus on ensuring customer satisfaction through innovative and high-quality products in target markets. Our superior product features propel us forward in new markets. Selpak’s understanding and appreciation of its consumer profiles in different markets and its responsiveness to their needs have been key to our achievements. In strategic markets, our priority is understanding the dynamics of the tissue paper market and consumer behavior in order to develop a sustainable business model. We also monitor our brand health and market performance.

For us, communication is essential for raising the value of our brand. When we enter a market, we make sure that we are very well prepared in terms of brand infrastructure. Our handbook presents clearly defined rules for brand use and the principles for brand positioning. This way we ensure that we project our brand's unique values and visual characteristics consistently and coherently in all countries where we are active.

“Selpak, bugün 60’ı aşkın ülkede milyonlarca tüketiciyle buluşuyor.”

“Selpak is available to millions of consumers in over 60 countries.”

ARDA KONOR

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Uluslararası Satış Direktörü

Eczacıbaşı Consumer Products International Sales Director

Selpak’ın uluslararası pazarlardaki yolculuğu on yılları aştı. Selpak, bugün 60’ı aşan ülkede milyonlarca tüketiciyle buluşuyor. Özellikle Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Doğu Avrupa’daki stratejik pazarlarımızda, “premium - üst kalite” segmentlerinde öncü konumda yer alıyoruz.

Uluslararası pazarlarımızda mevcut pazara giriş modellerimizde fırsatları inceliyor, büyüme ve verimlilik odaklı ticari dönüşüm projelerini planlıyor ve uyguluyoruz. Türkiye’deki satış kanalları ve müşteri yönetiminde fark yaratan bilgimizi yurt dışına da aktarıyor, başarılı uygulamaları hayata geçiriyoruz. Stratejik ülkelerimizdeki lokal satış ekiplerimizle sadece bayilerimize değil, perakende noktalarına da temas ederek müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), e-ticaret, raf yönetimi, masterplan ile iş yönetimi, ticari pazarlama projeleri gibi fark yaratan çalışmalar ortaya koyuyoruz.

Yeni pazarlara girişte en önem verdiğimiz konulardan biri, o ülkelerde seçtiğimiz iş ortaklarımızın, kuruluşumuz ve markamızın değerlerine uygun, güçlü ve bizi ileriye taşıyabilecek şirketler olması. İhracat ülkelerimizin büyük çoğunluğunda, güçlü bayi kanalları ile tüketicilerimize ulaşıyoruz. İş ortaklarımızın güçlü portföyleri ile markalarımıza sinerji sağlaması da sahada fark yaratan unsurlardan.

Şu anda Fas, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, Ukrayna ve Kazakistan’da yerleşik satış ekiplerimiz bulunuyor. Bunun yanı sıra uzun vadeli stratejik hedeflerimiz içindeki yerelleşme çalışmaları kapsamında, stratejik pazarlarımızda büyümemizi hızlandırmak için lokal satış şirketlerimizi kuruyoruz. 2019 yılı başında faaliyete geçen Fas şirketimizin olumlu iş sonuçları hepimizi heyecanlandırıyor. Yine stratejik pazarlarımızda, lokal üretim planlarımız çerçevesinde üretim anlaşmaları ve lokal üretim yatırımlarını hayata geçirerek yerel oyuncularla olan rekabette güçleniyoruz. Bir diğer önceliğimiz olan müşteri memnuniyeti konusunda ise yurt dışı sipariş yönetimi birimimizle müşterilerimize operasyonel anlamda sektörde fark yaratan bir hizmet sunuyor ve verimliliğimizi artırıyoruz.

Selpak’s journey in international markets spans several decades. Today, Selpak is available to millions of consumers in over 60 countries. Especially in our strategic markets in North Africa, the Middle East, and Eastern Europe, we're a leader in the premium and high-quality segments.

Our current entry model for international markets begins with an analysis of opportunities, followed by the planning and implementation of commercial transformation projects focused on growth and efficiency. In our overseas operations, we benefit from the unique knowledge we've acquired in Turkey with respect to sales channels and customer management, and we make sure that we implement those practices that have proven successful. Through our local sales teams in strategic countries, we establish contact not only with our distributors but also our retail outlets and launch projects that make a difference, such as CRM, e-commerce, shelf management, business management with a masterplan, and commercial marketing.

When entering new markets, it's extremely important for us to select strong business partners who are compatible with our brand and corporate values and can help us move forward. In a great majority of our export countries, we reach consumers through solid and dependable distribution channels. Our business partners’ synergetic contribution to our brands with their impressive portfolios is another factor that differentiates us in the field.

We currently have sales teams in Morocco, the United Arab Emirates, Iraq, Ukraine, and Kazakhstan. Moreover, we're in the process of establishing local sales companies to accelerate our growth in strategic markets, in line with our long-term strategic goals. We're excited by the positive business results of our company in Morocco, which became operational in early 2019. Furthermore, we're gaining a competitive edge over local players in our strategic markets by signing production agreements and investing in local production. As regards customer satisfaction, another top priority, we've established a unit solely dedicated to the management of international purchase orders to increase efficiency and differentiate our service operationally.